ربودن ایرانیان در سوریه و سکوت مقامات کشورمان
یزدفردا : عصر ایران - نوشت:

البته این نیز خود به طنزی تبدیل شده است که مقامات سوریه می گویند آدم کشی گسترده ای در این کشور رواج دارد اما از آن سو در ایران ، سعی می شود اوضاع سوریه ، آرام نشان داده شود. 
امروز چهارشنبه رسانه ها دوباره از دزدیده شدن 11 شهروند ایرانی دیگر که برای زیارت امکان مقدس دینی به سوریه سفر کرده بودند، خبر دادند.

در روزها و ماه های قبل هم در سه مرحله ، 18 شهروند ایرانی در سوریه ربوده شده بودند.

معمولا دولت ها در صورت بروز ناامنی و بی ثبات در دیگر کشورها یا حتی پیش بینی بروز چنین وضعیتی در آینده که می تواند جان انسان ها را به خطر بیاندازد ، به مردم خود هشدار می دهند.

حال سئوال اینجاست چرا چنین هشداری از سوی مقامات ایرانی درباره سوریه صادر نمی شود.

این درحالی است که مقامات دولت سوریه شبانه روز می گویند که این کشور با ناامنی روبه رو است. آنها می گویند که بیش از یک هزار نفر از نیروهای پلیس و ارتش سوریه، در ناآرامی ها کشته شده اند.

واقعا چنین کشوری امنیت دارد؟ کشوری که در مناطق مختلف آن ، عملیات های نظامی و مسلحانه در جریان است امنیت دارد؟

البته این نیز خود به طنزی تبدیل شده است که مقامات سوریه با صدای بلند فریاد می کشند که گروه های تروریستی در کشورشان فعال هستند و آدم کشی گسترده ای رواج دارد اما از آن سو در ایران ، سعی می شود اوضاع سوریه ، آرام نشان داده شود.

پیش از این مقامات ایرانی در هنگام بروز اعتراضات ضددولتی در فرانسه که در بخش هایی از آن به خشونت و درگیری با پلیس نیز انجامید صراحتا درباره سفر به فرانسه به شهروندان ایرانی هشدار دادند و از ایرانیان خواستند برای کارهای غیرضرور به این کشور سفر نکنند! حال آنکه براساس آمارهای سازمان ملل متحد بیش از 5500 نفر در ناآرامی های سوریه، کشته شده اند و این کشور به گفته شفاف و صریح مقامات دمشق و البته تلویزیون دولتی سوریه، با ناامنی و کشت و کشتار گسترده ای روبه رو است.

دلیل سکوت مقامات مسئول در ایران چیست؟ از مقامات مسئول کشورمان و صداو سیما انتظار می رود با آگاه کردن مردم درباره ناامنی گسترده در سوریه، آنان را از سفر به این کشور منع کنند تا زمینه به خطر افتادن جان و مال ایرانیان فراهم نشود.

جان شهروندان ایران، از هر ملاحظه سیاسی مهم تر است. تلاش برای حفظ جان شهروندان ایرانی منافاتی با حمایت از شریک خارجی ندارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا