حمام خون در عراق

بغداد امروز شاهد سلسله انفجارهایی بود که تاکنون 50 نفر را به کام مرگ کشانده و 200 مجروح را در آستانه مرگ قرار داده است.
بغداد امروز شاهد سلسله انفجارهایی بود که تاکنون 50 نفر را به کام مرگ کشانده و 200 مجروح را در آستانه مرگ قرار داده است.

به گزارش فارس، انفجارهای تروریستی امروز (پنجشنبه 23 فوریه) در پایتخت عراق، دست کم 50 نفر را کشت و ۲۰۰ نفر را زخمی کرد. این انفجارها با بسته‌های انفجاری، مسلسل و خودروهای بمب‌گذاری شده در حداقل 5 نقطه بغداد و مناطق دیگری مانند صلاح‌الدین، دیالی، کرکوک و بابل رخ داد.

یک مقام وزارت خارجه عراق اعلام کرد: شش نفر در انفجار خودرویی بمب‌گذاری شده در نزدیکی یک رستوران در منطقه کاظمیه (در شمال) بغداد کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.

وی افزود: دو نفر هم در انفجار خودرو بمب‌گذاری شده دیگری که راننده آن کاروانی از پلیس را در میدان الفارس در منطقه المنصور هدف گرفت، کشته و ۱۰ نفر مجروح شدند.

به گفته این مقام وزارت خارجه عراق، در منطقه ابودشیر (جنوب غرب بغداد) نیز در انفجار بسته‌ای منفجره در نزدیکی رستورانی محلی ۲ نفر کشته و 10 نفر زخمی شدند.

علاوه بر این دو نفر دیگر در منطقه الکراده بر اثر انفجار دو خودرو بمب‌گذاری شده کشته و 17 نفر زخمی شدند.

دو نفر نیز در الدوره به دلیل انفجار بسته‌ای انفجاری در جاده اصلی کشته و حداقل 10 نفر زخمی شدند.

در کنار این تعداد، در حمله‌ای مسلحانه به گشتی پلیس در جسر الصرافیه در منطقه العظمیه 6 نفر کشته و 3 نفر مجروح شدند.

در حمله که با بسته‌ای انفجاری و سلاح‌های مجهز به صدا خفه کن در منطقه ام المعالف انجام شد، نیز دو نفر کشته و ۹ نفر مجروح شدند.

کار بدینجا ختم نشد و عراق امروز غرق خون شد زیرا در ادامه در منطقه التاجی در ۲۵ کیلومتری شمال بغداد یک بسته انفجاری ۵ نفر دیگر را به کام مرگ کشاند.

یک افسر عراقی (سرهنگ پلیس) نیز اعلام کرد که در انفجار خودرویی بمب گذاری شده در بلد در ۷۰ کیلومتری شمال بغداد در نزدیکی مرکز پلیس در مرکز شهر، 12 نفر زخمی شدند.

در استان صلاح‌الدین نیز عراق شاهد خونریزی بود. 4 نفر کشته  و 8 نفر مجروح آخرین آماری است که از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در بیجی در شمال استان بغداد و الدجیل گزارش شده است.

خونریزی در پنجشبه خونین عراق ادامه یافت

شش نفر کشته و 11 نفر مجروح حاصل 5 حمله در استان دیالی است. چهار نفر نیز تلفات انفجار دو خودرو بمب‌گذاری شده و یک بسته انفجاری در بعقوبه  است و دو نفر نیز در منطقه الهاشمیات در غرب این شهر هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند.

در کرکوک در ۲۴۰ کیلومتری شمال استان بغداد، ۲۹ نفر بر اثر انفجار سه خودرو بمب‌گذاری شده در مرکز و جنوب شهر مصدوم شدند که 16 نفر آنان پلیس بودند. این خبر را یک مقام بلندپایه در پلیس کرکوک اعلام کرد.

استان بابل هم شاهد دو کشته و جراحت ۵ عراقی به دلیل انفجار خودرویی بمب گذاری شده در نزدیک فرمانداری حلّه (100 کیلومتری جنوب بغداد) بود.

همچنین در 60 کیلومتری جنوب استان بغداد در شهر المسیب 63 نفر در انفجار خودرویی بمب‌گذاری شده که بیشتر آنان دانش‌آموز بودند زخمی شدند و هفت نفر نیز در منطقه النیل در انفجار بسته‌ای انفجاری مجروح شدند.

این انفجارها در حالی رخ می‌دهد که برخی طرف‌های منطقه‌ای تلاش می‌کنند به دلایل سیاسی میزبانی عراق برای کنفرانس سالانه سران عرب را که در ۲۹ مارس آینده برگزار می‌شود، زیر سوال ببرند.

پیش از این اعراب خلیج فارس از جمله عربستان و قطر، عراق را بشدت تحت فشار قرار دادند که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را به کنفرانس سران عرب دعوت نکند زیرا آنان حاضر نیستند در این صورت در کنفرانس حاضر شوند و گاهی نیز شرایط امنیتی عراق را بهانه‌ قرار می‌دهند تا میزبانی را از عراق سلب کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا