ایا این خرابی ها و ترافیک های شهر یزد کار یک مهندس تحصیل کرده است ؟‎

وارده به یزدفردا :علی فتاحی :این روز ها شاهد حرکات عمرانی در شهر یزد هستیم که نه تنها باعث بهبود وضع ترافیک نشده است بلکه باعث ترافیک به شدت سنگین در شهر شده است و گویا مسئولین خود را کوچه علی چپ زده اند و هر روز دارند طرح هایی را پیاده سازی و اجرا میکنند که نه تنها نظم شهر را به هم میزند بلکه باعث عصبانیت شهروندان شده است .
در زیر به بخشی از حرکات شهر داری اشاره میکنیم که به نظر مهندسی است :
1- میدان معلم ؟ در حال حاظر به جای افزایش عرض خیابان برای گذر بیشتر خودرو ها شاهد بزرگ شدن میدان و بار ترافیکی سنگین شده ایم به طوری روزانه شاهد چندین تصادف در آن محل هستیم و دلیل اصلی آن هم انحراف ماشین ها به علت اصول بد مهندسی آن میدان میباشد .

2- میدان بعثت ؟ نمیخواهم در مورد مسائل دیگر بپردازم . شما خودتان حضوری تشریف فرما شوید و ترافیک را مشاهده کنید و از تجار آن محل در مورد ترافیک قبل و الان سوال بفرمایید .

3- از همه اینها گذشته . راستی این یک طرفه کردن خیابان ها دیگر از تراوشات مغزی کدام مهندس است ؟ همان مهندس میدان معلم و میدان بعثت ؟
از چهار راه مهدیه به طرف 3 راه شحنه میانگین بین 5 تا 7 دقیقه زمان است . امروز با اجرای طرح یک طرفه کردن خیابان ها جهت کاهش بار ترافیکی ما از چهار راه مهدیه به طرف سه راه شحنه 1 ساعت و نیم در ترافیک وحشتناک بودیم .

که اگر خدای نکرده کسی در آمبولانس بستری باشد مرگ او حتمی است و اگر تصادف شود پلیس باید با هلیکوپتر برای کشیدن کروکی تشریف فرما شود . خوب بود صبح در رادیو اعلام میکردند که این طرح هم از طرح های همان مهندس چهار راه معلم و میدان بعثت است تا مردم به همراه خود کیسه ای از تخمه و فلاکسی از چای به همراه میبردند تا در ترافیک قفل شده در همه مسیر ها نوش جان فرمایند و به پلیس های راهنمایی رانندگی بی گناه ناسزا نگویند .

در ضمن یکی به آن مهندس بگوید زمانی این طرح ها قابل اجرا است که عرض خیابان ها وسیع تر از عرض فعلی باشد که بتوانید آن بار ترافیک چند خیابان را در خود جای دهند . ( دوست عزیز اگر میخوای از تهران و مشهد کپی برداری کنید یکم با اون مهندس ها  هم مشورت کنید و همش به فکر ..... خودتان نباشد . یکم به فکر مردم باشید )
چه خوب بود مسئولیین کمی با تفکر تصمیمات خود را گرفته و اجرایی میکردند .
در ضمن خوبه قبل از اینکه این مهندس عزیز بخواد این طرح رو اجرا کنه از قبل توی رسانه به مردم اطلاع بدهند تا مردم آمادگی مواجه شدن با یک فاجعه ی ترافیکی دیگر باشند و در آن روز یک کیسه تخمه و یک فلاکس چای جهت نوش جان کردن در ترافیک های قفل شده همراه داشته باشند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا