«عشق تلفنی و با همدستی سه نفر، مرد 30 ساله ای را از پای در آورد»

یزدفردا :بخش حوادث- رئیس پلیس آگاهی یزد از دستگیری سه نفر قاتل یک مرد سی ساله در یزد خبر داد
سرهنگ فرهنگ فر، رئیس پلیس آگاهی یزد اظهار داشت، ساعت ده شب اواخر فروردین ماه سال جاری خانمی بنام مرضیه 28 ساله اهل اصفهان ساکن یزد با مراجعه به کلانتری 14 ابوذر بیان می کند: همسرم بنام جواد 31 ساله اهل و ساکن یزد که به قصد رفتن به محل کارش با خودرو از منزل خارج شده، تاکنون به خانه برنگشته و از وی اطلاعی ندارد.
ماموران کلانتری 14 ابوذر موضوع را به ماموران آگاهی استان اطلاع و ماموران آگاهی نیز بلافاصله جهت بررسی موضوع اقدامات لازم را انجام داده و با تحقیقات مقدماتی از خانواده و دوستان مفقودی چنین بنظر می رسد که فقدان وی مشکوک به جنایت می باشد.
بر این اساس ماموران با شروع تحقیقات از همسر فقدانی به عنوان یکی از مظنونین، وی را مورد بازجویی قرار دادند که نامبرده در اظهارتش تناقضات زیادی مشاهده و با بررسی روابط وی محرز شد روز قبل با جوان ناشناسی در یکی از بانک های شهر دیده شده که با اقدامات پلیسی و در ادامه تحقیقات از همسر فقدانی علیرغم انکار اولیه موضوع، سرانجام به ارتباط نامشروع خود با آن فرد اعتراف، ولی هرگونه دخالت خود و او را در موضوع فقدان همسرش انکار می کند.
با شناسایی جوان مورد نظر بنام علی 17 ساله، اهل و ساکن یزد، نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در تحقیقات مقدماتی به رابطه نامشروع خود با مرضیه، همسر 28 ساله مرد فقدانی اعتراف می کند.
با بازجویی مکرر از همسر فقدانی، مرضیه سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: از زمستان سال قبل با علی آشنا شدم و رابطه تلفنی مان شروع و پس از ارتباطات بعدی با هم نقشه فرار از منزل را کشیدیم و او پیشنهاد داد تا سر شوهرم را زیر آب کنم که من موافقت نکردم و او مکرر با تماس تلفنی به همسرم می گفت همسرت ارتباطات نامشروع دارد تا مرا طلاق بدهد و او بتواند با من ازدواج کند و از یک هفته قبل از این موضوع می گفت این کار باید انجام بشود و نقشه می کشید، تا اینکه علی تعدادی قرص (یک بسته ده تایی) به من داد و گفت: بقیه اش با تو! و من هم ساعت 20:30 همان شب وقتی شوهرم در منزل بود قرص ها را در آب حل کردم و داخل شربت بیدمشک ریختم و به شوهرم دادم ولی کاملا اثر نکرد و تا نیمه های شب خواب و بیدار بود. صبح وقتی بیدار شد سرگیجه شدید داشت که طبق نقشه قبلی من از منزل بیرون رفتم و علی را در کوچه دیدم که تنها بود و وقتی که برگشتم، همسرم نبود و علی کار را تمام کرده بود.
ماموران آگاهی از متهم دستگیر شده (علی) مجددا تحقیق کردند که وی با اظهارات ضد و نقیض فرد دیگری را که در این موضوع نقش داشت معرفی کرد، که وی نیز بسرعت در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
نامبرده بنام حمید رضا 18 ساله اهل و ساکن یزد ضمن اعتراف به موضوع قتل چنین بیان داشت: در روز قتل با هم وارد منزل آن زن شدیم که زیرزمینی بود و کسی بجز آن مرد داخل ساختمان نبود، دهان و دست و پای آن مرد را بستیم و او را داخل پتو گذاشتیم و وقتی مطمئن شدیم کسی داخل کوچه نیست، او را بیرون آورده و داخل صندوق عقب خودرو پراید خودش گذاشته و به منزل نیمه سازی که جهت کاشی کاری کلید آن در اختیارمان بود برده و او را به داخل زیر زمین انتقال داده و سپس داخل چاله ای که در زیر زمین بود انداختیم و با خاک آن را پر کردیم و پس از دفن کامل جسد و اطمینان از مرگ وی محل را ترک کردیم.
با توجه به اعترافات متهمان با حضور بازپرس ویژه قتل و پزشکی قانونی از محل دفن جسد بازدید و پس از خاک برداری جسد مقتول کشف و جهت تعیین علت فوت و کالبد شکافی به پزشکی قانونی انتقال داده و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان داده شدند.
شنیده شده مقتول با همسر خود دختر عمو و پسر عمو بوده و دارای دو فرزند دختر هفت و سه ساله هستند.
طبق گفته پزشک قانونی مقتول در چاه دفن شده، تا یک ساعت زنده بوده است.
طبق سخنان مقتول در زمان زنده بودنش با توجه به اخذ وام سه میلیون تومانی جهت زیارت اباعبدا... به همراه همسرش، جنازه جهت دفن به کربلا برده می شود.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا