یزدفردا :سرهنگ پاسارفر رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان بیان داشت:  پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب وی ،ﻤﺄمورین اقدامات خود را آغاز نمودند.
بدواً مشخص گردید که در 18 نوبت مبلغ 000 /300 /15 ریال وجه برداشت و به   حساب بانکی واریز شده و نیز متهم در 47 مورد دیگر اقدام به خرید شارژ تلفن در مبالغ مختلف و پرداخت قبوض به مبلغ 000 /739 /1 ریال نموده است.
 به گزارش  پلیس فتا " طی بررسی‌های فنی و تخصصی بر روی شماره حساب‌های موجود و نیز خریدهای اینترنتی نهایتاً متهم شناسایی و طی عملیاتی وی دستگیر شد.
متهم پس از رویت ادله کافی به جرم خود اعتراف و اظهار داشت که وی متصدی یک دفتر خدمات کامپیوتری بوده و سال گذشته که شاکی جهت ثبت نام اینترنتی به دفتر وی مراجعه کرده بود، وی شماره حساب و رمز کارت وی را نگهداری و از این طریق اقدام به سرقت اینترنتی نموده است.

سرهنگ پارسافر در ادامه عنوان نمود: اقدامات مجرمانه در مدت زمان تقریبی سه ماه صورت گرفته است که در طول این زمان چون شاکی مشغول ساخت و ساز بوده و تراکنش های زیادی از حسابش صورت می‌گرفته، متوجه این مبلغ کسری نشده است.
 وی در پایان افزود: کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های غیر مجاز از حساب های بانکی از بارزترین جرایم این حوزه می‌باشد و ناآگاهی قابل توجهی از اقشار جامعه یا بی توجهی آنها به رعایت اصول امنیتی کارت‌های اعتباری و ارائه این اطلاعات به  دیگران مهمترین عامل تشدید جرم می‌باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا