یزدفردا :معاون عمليات پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اشاره به صدور رأي دادگاه مبني بر محکوميت دو متهم به قتل و متواري شدن آنها از شهرونداني كه ، هرگونه اطلاعات در مورد افراد مذكور دارند ، خواست تا با پليس آگاهي تهران بزرگ تماس بگيرند .

یزدفردا :معاون عمليات پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اشاره به صدور رأي دادگاه مبني بر محکوميت دو متهم به قتل و متواري شدن آنها از شهرونداني كه ، هرگونه اطلاعات در مورد افراد مذكور دارند ، خواست تا با پليس آگاهي تهران بزرگ تماس بگيرند .
دو متهم به قتل که در جریان رسیدگی به پرونده‌شان در دادگاه فرار کرده بودند با صدور حکم مجازاتشان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.
به گزارش یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، با ارجاع نیابت ارسال شده از شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی بخش شهر قدس با موضوع «قتل عمد» به دادسرای نیابت تهران، به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای نیابت تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بنا بر اطلاعات پرونده، شخصی به نام رضا ۴۵ ساله در تاریخ چهارم آذر سال ۸۷ در محل سکونت خود واقع در شهر قدس با چند برادر به نام‌های مجتبی و علی درگیر شده که در زمان درگیری توسط این افراد مورد اصابت چاقو قرار گرفته و با وجود انتقال به بیمارستان، پس از گذشت دو روز فوت می‌کند و پزشکی قانونی نیز علت مرگ وی را «خونریزی مغزی و عوارض ناشی از آن، در اثر اصابت جسم تیز و برنده و سنگین به ناحیه سر اعلام کرد.


با آغاز تحقیقات و رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که مقتول به همراه دیگر اهالی زادگاه خود در روستایی در استان قزوین از سال‌ها پیش بر سر تقسیم آب چشمه با اعضای خانواده ساکن روستایی دیگر اختلاف و درگیری داشته‌اند و شدت پیدا کردن این اختلاف باعث ارتکاب این جنایت شده است.

در ادامه تحقیقات، همسر مقتول در اظهاراتش، در توضیح زمان حادثه به کارآگاهان گفت: ساعت ۲۰، چهارم آذر ۸۷ از پشت پنجره سه نفر از اهالی روستای.... را که بر سر موضوع چشمه آب با همسرم اختلاف داشتند را در حال سوار شدن به یک دستگاه خودرو زانتیا مشاهده کردم. همزمان با دیدن این سه نفر و در حالیکه در حال پایین آمدن از پله‌های طبقه دوم خانه بودم، ناگهان متوجه صدای همسرم شدم وقتی به مقابل در رسیدم، دیدم که شوهرم را با چاقو و قمه زده‌اند. در‌‌ همان شرایط همسرم عنوان کرد که دو برادر به اسامی مجتبی و علی او را با چاقو مجروح کرده‌اند.
 

در تحقیقات انجام شده از سایر افرادی که در زمان انتقال مقتول به بیمارستان به همراه وی بودند و در تأیید اظهارات همسر مقتول، مشخص شد که مقتول قبل از مرگ خود هویت ضاربین به اسامی دو برادر - مجتبی و علی - را نیز به این افراد اعلام کرده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص مته‌مان پرونده به اسامی مجتبی ۲۴ ساله و علی ۳۲ ساله، کارآگاهان اداره دهم با شناسایی این متهم در تهران و در منطقه چیتگر، در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان ارجاع پرونده به پلیس آگاهی هر دو نفر آن‌ها را در پنجم آذر سال ۸۷ دستگیر و پس از انجام تحقیقات مقدماتی و جهت ادامه در اختیار شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی بخش شهر قدس قرار دادند. با گذشت یک سال از شروع رسیدگی قضایی به پرونده، در شرایطی که مته‌مان منکر هرگونه ارتکاب جنایتی شده بودند، مته‌مان به صورت موقت و با سپردن قرار قانونی تا زمان صدور رأی دادگاه از زندان آزاد شدند.

سرهنگ فرامرز عباسی - معاون عملیات پلیس آگاهی تهران بزرگ - در ادامه اعلام این خبر با اشاره به صدور رأی دادگاه مبنی بر محکومیت مته‌مان و متواری شدن هر دو متهم، گفت: با توجه به صدور رأی دادگاه و محکومیت مته‌مان در خصوص اتهام قتل عمد و متواری شدن هر دو متهم پرونده، دستور انتشار بدون پوشش چهره مته‌مان از سوی اجرای احکام ویژه قتل دادسرای ناحیه ۲۷ تهران صادر شده است. به همین خاطر از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی مته‌مان شده و اطلاعاتی در خصوص محل سکونت و یا محل تردد آن‌ها در اختیار دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن ۵۱۰۵۵۱۳۶ و ۵۱۰۵۵۵۲۴ در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا