یزدفردا "زنی 30 ساله درپی امتناع  دختر 20 ماهه یکی از نزدیکانش از خوردن سوپ، او را چنان کتک زد که دخترک پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

روز 21 اردیبهشت کودک 20 ماهه‌ای به نام هلیا، توسط یکی از بستگانش به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)‌ تهران انتقال یافت اما یک هفته بعد براثر شدت جراحت جانش را از دست داد. تیم پزشکی بیمارستان با دیدن آثار ضرب و جرح روی بدن هلیا که نشان از وجود کودک‌آزاری داشت، موضوع را به کلانتری 137 نصر اطلاع دادند و پلیس نیز پدر و مادر کودک را برای تحقیقات مقدماتی به کلانتری احضار کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار ماموران اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان در تحقیقات از اعضای خانواده هلیا اطلاع یافتند پدر و مادر وی معتاد هستند و به همین دلیل او از زمان تولد، تحت سرپرستی 2 مادربزرگش بوده است.

مادربزرگ مادری هلیا در اظهارات خود به کارآگاهان اداره دهم گفت:‌ دختر و دامادم اعتیاد شدید به شیشه و کراک دارند و چون صلاحیت نگهداری بچه را نداشتند، از همان زمان تولد، من و مادربزرگ پدری هلیا از او نگهداری می‌کردیم. او در ارتباط با روز حادثه که زن دایی هلیا او را به بیمارستان آورده بود، به کارآگاهان گفت: می‌خواستم به بهشت زهرا بروم و به همین دلیل هلیا را نزد عروسم ( زن دایی هلیا ) گذاشتم اما پس از یک ساعت، او با من تماس گرفت و مدعی شد سر هلیا هنگام بازی به دیوار خورده است و او را به بیمارستان می‌برد.

بازداشت زن متهم

با اطلاعات به دست آمده، زن متهم با دستور بازپرس روشن بازداشت و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.

زن دایی هلیا در تحقیقات مقدماتی ابتدا مدعی شد سر هلیا هنگام بازی به دیوار خورده، اما پس از چند ساعت عنوان کرد

هلیا در حال بازی از بالکن خانه سقوط کرده است.

با توجه به اظهارات متناقض و اعلام نظریه پزشکی قانونی درارتباط با وجود آثار ضرب و جرح، متهم سرانجام زبان به اعتراف گشود و گفت اظهارات قبلی من درباره مرگ هلیا دروغ بود.

وی در باره حادثه به کارآگاهان گفت: روز حادثه مادر شوهرم هلیا را به منزل ما آورد و زمانی که قصد رفتن به بهشت‌زهرا را داشت، دخترم عسل از او خواست اجازه دهد تا هلیا در خانه بماند و با او بازی کند.

من نیز با آن‌که به خاطر ناراحتی اعصاب، وضع مناسبی نداشتم، نتوانستم از او بخواهم هلیا را با خود ببرد. 

پس از رفتن مادر شوهرم، هلیا و عسل در حال بازی کردن بودند که ناگهان سر هلیا به دیوار خورد اما چون آثاری نداشت، من نیز توجهی نکرده و پس از دادن آب به هلیا، او را آرام کردم.

پس از مدت کوتاهی قصد داشتم به هلیا و عسل سوپ بدهم که هلیا از خوردن سوپ امتناع کرد.

در حالی که به دلیل فشار ناشی از بیماری اعصاب، از حالت عادی خارج شده بودم، در یک لحظه کنترل خودم را از دست دادم و چند بار سر هلیا را به زمین کوبیدم و وقتی سر او را بلند کردم، متوجه شدم صورت و زیر چانه‌اش کبود شده است.

بلافاصله او را به بیمارستان رساندم و با مادرشوهرم تماس گرفته و به او گفتم هلیا هنگام بازی زمین خورده است.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم در ارتباط با ضرب و جرح منجر به فوت کودک 20 ماهه و به دستور بازپرس پرونده قرار بازداشت موقت برای متهم صادر شد.

متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا