سرپرست پلیس فتای استان هرمزگان از فیلترشدن 60 سایت داخلی و خارجی در رصد ماموران از 621 سایت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرگرد علی اکبر قرائی‌پور در تشریح اقدامات پلیس فتای استان هرمزگان از ابتدای سالجاری تاکنون گفت: کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان در دو ماهه ابتدای سال جاری 444 سایت داخلی و 177 سایت خارجی را رصد و 41 سایت داخلی و 19 سایت خارجی را فیلتر کردند.

وی افزود: در حوزه مقابله با جرائم، در این مدت 13 فقره جرم و تخلف در فضای مجازی با موضوعات مختلف به وقوع پیوست که هفت فقره آن شناسایی و کشف شد و در این رابطه هفت متهم نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شده‌اند.

سرپرست پلیس فتای استان هرمزگان خاطرنشان کرد : در این مدت با حضور کارشناسان پلیس فتا جلساتی برگزار و به تعدادی از متصدیان کافی‌نت در بندرعباس آموزش‌های لازم را ارائه و همچنین به صورت تخصصی از 10 کافی‌نت بازدید شد.

 بنابراعلام پلیس هرمزگان، وی مهمترین موضوعات رصد شده در فضای مجازی در دو ماه نخست سال‌جاری را روز طبیعت، روز ملی فناوری هسته‌ای، روز جهانی کارگر، مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها، شناسایی سایت‌های فروش تجهیزات ماهواره، سایت‌های فعال در زمینه گلدکویست، شناسایی فروشندگان داروهای تقلبی و شناسایی سایتهای فیشینگ عنوان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا