كشف جسد دختري اهل كرج، در يك چاه متروكه در اطراف شهر يزد!!!

 

  • قاتل كه خود را  رحمان رحيمي معرفي كرده است،

  • اين دختر جوان مطلقه -كه فرزند طلاق نيز بوده است

  • دختر کشته شده تنها يك شب در يزد اقامت داشته است

  • با رديابي پليس یزد ،  جسد کشف  و  قاتل شناسایی دستگیرمي شود.

  • كليه اتباع افغانی  داخل استان به واسطه داشتن كارت يا پاسپورت، مجاز محسوب مي شوند

  • متاسفانه این افراد با جريحه دار كردن افكار عمومي بدنبال  تامین منافع شخصي خود هستند .

  • اين حادثه در روز اول تيرماه اتفاق افتاده ومتاسفانه دو شاهد این جنایت فراری  و تحت تعقیب پلیس هستند .

  • قاتل در اعترافتش گفته است :دختر را پس از ارتباط نامشروع خفه كرده و درچاهي اطراف شهر يزد مي اندازد

  • اين واقعه  دستاويزي شد براي افراد خاصي كه مدتهاست به ضايعات فروشي  افغانی ها در شهریزد معترض بودند

  • بر اساس تصميم دولت، اتباع افغانی  تنها در 4  رشته شغلي  كه 56 فرصت زیر مجموعه دارد ،حق فعاليت دارند

  • قاتل دختر جوان از افاغنه غير مجاز بوده كه پس از 3 ماه دوستي و اقامت در تهران، به شيراز و از آنجا به يزد سفر كرد

  • آمار اتباع غیر مجاز افغانی شناسایی شده استان یزد را  52 هزار تبعه افغاني غير مجاز اعلام کرد که طی سرشماری سال 89 شناسایی شده اند

یزدفردا :مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد روز پنج شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه استان،با اشاره به كشف جسد دختري اهل كرج، در يك چاه متروكه در اطراف شهر يزد، گفت: قاتل دختر جوان از افاغنه غير مجاز بوده كه پس از 3 ماه دوستي و اقامت در تهران، به شيراز و از آنجا به يزد سفر كرده و تنها يك شب در يزد اقامت داشته است.

به گزارش خبرنگاریزدفردا ،"هادي هادي نسب"  با اشاره به اعترافات قاتل، گفت:  قاتل كه خود را  رحمان رحيمي معرفي كرده است،در اعترافاتش گفته است " اين دختر جوان مطلقه -كه فرزند طلاق نيز بوده است - را پس از ارتباط نامشروع خفه كرده و درچاهي اطراف شهر يزد مي اندازد كه که با رديابي پليس یزد ،  جسد کشف  و  قاتل شناسایی دستگیرمي شود.

وي در ادامه افزود: اين حادثه در روز اول تيرماه اتفاق افتاده ومتاسفانه دو شاهد این جنایت فراری  و تحت تعقیب پلیس هستند .



مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد گفت: اين واقعه  دستاويزي شد براي افراد خاصي كه مدتهاست به ضايعات فروشي  افغانی ها در شهریزد معترض بودند .وی افزود:متاسفانه این افراد با جريحه دار كردن افكار عمومي بدنبال  تامین منافع شخصي خود هستند .

هادي نسب  تصريح كرد: افراد شروري كه برخي از آنان داراي پرونده  قضايي نيز مي باشند، در اين غائله دخيل بوده اند  كه مسببين اصلي اين حادثه توسط دستگاه هاي امنيتي  شناسايي و به مراجع ذيربط معرفي شده اند.

وي   با اشاره به  خسارات مادي غائله   افزود:در اين حادثه تنها 6 نفر مصدوم داشته كه  آنها نيز به صورت سرپايي مداوا شدند.

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد  خاطر نشان کرد :  كليه اتباع افغانی  داخل استان به واسطه داشتن كارت يا پاسپورت، مجاز محسوب مي شوند و کسانیکه فاقد مدارك قانونی اقامت هستند،  افراد غير مجاز محسوب می شوند.

وی آمار اتباع غیر مجاز افغانی شناسایی شده استان یزد را  52 هزار تبعه افغاني غير مجاز اعلام کرد که طی سرشماری سال 89 شناسایی شده اند .

هادی نسب در ادامه گفت: براي 16 هزار و 200 نفر از مجموع 52 هزار نفر که شناسایی شده بودند و به صورت خانوادگي  در داخل استان سکونت داشتند ، پاسپورت با ويزاي  3 ماهه صادر شده است .

 

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد در ادامه تشریح روند قانونی اقامت اتباع افغانی در استان افزود: در صورت عدم تخلف، سه ويزاي 3 ماهه ديگر نيز صادر مي شود تا پس از يكسال به كشور خود بازگشت داده می شوند .

وی در مورد اتباع افغانی که پس از این مراحل قصد حضور در استان و ایران را دارند اظهار داشت :اتباع افغانی باید پس از بازگشت به وطن خود از داخل كشور خود مجددا روال قانوني اخذ ويزا را طي كرده ودر صورت اخذ ویزا به ایران  بازگردند.

مدیرکل اتباع خارجی استانداری یزد در ادامه تاکید کرد :اتباع خارجی غیرمجازی که در استان حضور دارند  بايد توسط نيروي انتظامي دستگير و پس از تحويل به اردوگاه مراقبتي يزد و انجام تشريفات قانوني از كشور طرد شوند.

هادي نسب ادامه داد: اتباع مجرد نيز الزاما باید  با بازگشت به كشور خود، ويزا را از داخل كشور خود اخذ نموده و به ایران سفر کنند ، بنابراين همه اتباع بايد سالي يكبار،  مجوز اقامتي خود را تمديد كنند.


اين مقام مسئول  با اشاره به طرح ساماندهي اشتغال اتباع خارجي خاطرنشان ساخت: بر اساس تصميم دولت، اتباع افغانی  تنها در 4  رشته شغلي  كه 56 فرصت زیر مجموعه دارد ،حق فعاليت دارند و در صورتي كه در مشاغلي ديگر فعاليت داشته باشند طبق قانون هم  با  كارگر و هم با كارفرمای ایرانی آنها  برخورد قانوني انجام مي گيرد.

وي ميزان جريمه در خصوص اتباع خارجي غير مجاز را به ازاي هر روز كار غيرمجاز 64 هزار تومان اعلام كرد.

مديركل امور اتباع و مهاجرين خارجي استانداري يزد از برقراري 5 گشت ويژه اشتغال اتباع در 20 روز اخير خبر داد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا