در شهر میبد 420 مسافربر اعم از تاکسی درون شهری و آژانس به شهروندان خدمات دهی می کنند که از این میزان 120 تاکسی عمومی درون شهری (تاکسی زرد) بوده و همچنین 307 تاکسی کرایه در قالب 17 مؤسسه و 2 شرکت در حال فعالیت می باشند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری میبد در شهر میبد 420 مسافربر اعم از تاکسی درون شهری و آژانس به شهروندان خدمات دهی می کنند که از این میزان 120 تاکسی عمومی درون شهری (تاکسی زرد) بوده و در حال حاضر این تعداد تاکسی از نیاز فعلی شهروندان میبدی بیشتر می باشد.

همچنین 307 تاکسی کرایه در قالب 17 مؤسسه و 2 شرکت در حال فعالیت می باشند که یک مؤسسه مخصوص بانوان بوده و 13 راننده خانم در آن مشغول به فعالیت هستند. همچنین قابل ذکر است 99 خودرو تاکسی بیسیم در سطح شهر وجود دارد.

مهندس دهقانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی میبد در این رابطه گفت با توجه به وسعت محدود شهر و حجم جمعیت و استفاده شهروندان از وسایل نقلیه شخصی یکی از مشکلات بخش مسافربری درون شهری تعداد مسافر کم و پراکنده در سطح شهر و هزینه های بالا برای رانندگان تاکسی می باشد.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر سازمان تاکسی رانی وجود ندارد بیان داشت در جلساتی که سازمان حمل و نقل همگانی با حضور نماینده رانندگان تاکسی و کارشناسان این سازمان برگزار می کند به مشکلات این بخش رسیدگی می شود.

وی افزود با توجه به تعداد زیاد تاکسی و در اختیار بودن آن در شهر میبد مسافربر شخصی نداریم و پلیس راهنمایی رانندگی می بایست طبق قانون با این گونه موارد برخورد کند. همچنین طبق تصمیم سازمان، تاکسی خطی نیز وجود ندارد و خدمات رسانی در حوزه شهری به صورت گردش در شهر می باشد و بنابر این راننده ای حق ندارد به بهانه دربست در مسیرهای معمول و در خیایان های اصلی شهر پول اضافه دریافت کند.

وی خاطرنشان کرد امیدواریم فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر میبد نهادینه شود تا بتوانیم مدیریت بهتری در زمینه مصرف انرژی و حمل و نقل شهری و ترافیک داشته باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا