فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح اقدامات انتظامی و ترافیکی پلیس تهران بزرگ گفت: درایام ماه مبارک رمضان طرح ترافیک و زوج و فرد از ساعت ۷ صبح تا ساعت 16 خواهد بود.
    به گزارش فارس، سردار حسین ساجدی‌نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان پلیس تهران اقدامات و تسهیلات ترافیکی را برای روزه‌داران در نظر گرفته است به طوری که محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک در این ایام از ساعت 7 صبح تا 4 بعد از ظهر برقرار خواهد بود و مردم در ساعت‌های غیر از آن به راحتی می‌توانند در سطح شهر تردد کنند.

    وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به اغذیه‌فروشی‌ها و آبمیوه‌فروشی‌ها نیز گفت: از آنجایی که در طی روز این اصناف فعالیت ندارند از اذان مغرب تا سحر می‌توانند فعالیت صنفی خود را ادامه دهند این در شرایطی است که عوامل انتظامی ما در سطح شهر برای تأمین امنیت آنان حضور دارند.

    وی با اشاره به فعالیت‌ رستوران‌ها و صنوف مشابه آن در ایام ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: این اصناف نیز می‌توانند از اذان مغرب تا ساعت 1 بامداد فعالیت کرده در شرایطی که در طول روز مجوز فروش مواد غذایی را ندارند. رستوران‌هایی در طول روز می‌توانند مواد غذایی را ارائه کنند که از پلیس اماکن مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند.

    ساجدی‌نیا خاطر نشان کرد: عموما این مجوز به رستوران‌های هتل‌ها داده می‌شود.

    فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه توضیحات خود بیان داشت: از آنجایی که شب‌ها مراسم‌هایی را در طول ماه مبارک رمضان هیئت‌های مذهبی برپا می‌کنند عوامل ترافیکی برای تردد آسان مردم در خیابان‌ها حضور به عمل خواهند آورد و گشت‌های کلانتری و یگان امداد برای کاهش سرقت محلات حضور خواهند یافت.

    وی در ادامه تأکید کرد: کلیه هیئت‌های بزرگ مذهبی که قصد برپایی مراسم دارند باید با پلیس امنیت ارتباط برقرار کرده و مجوزهای لازم را کسب کنند تا ما از نظر ترافیکی و انتظامی پوشش‌‌دهی لازم را به آنها داشته باشیم.

    ساجدی‌نیا در پایان گفت: مجموعه‌های ورزشی، طباخی‌ها و حلیم‌فروشی‌ها می‌توانند تا ساعت 3 صبح به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا