یزدفردا :رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات بوشهر از دستگیری عامل هک پست الکترونیکی و رمز عبور زن و شوهری در استان خبر داد.

 هک و ورود به سیستم های رایانه ای، حتماً این روزها این لغت را زیاد شنیده اید. بسیاری از افراد، از روی کنجکاوی و با استفاده از برخی نرم افزارها این عمل نادرست را انجام می دهند. نفوذ به سیستم های رایانه ای و مخابراتی جرم تلقی شده و در صورت شناسایی پلیس، مجازات را برای آنان در پی خواهد داشت.

سرهنگ جهانشیری ضمن بیان مطلب فوق در خصوص شکایت زن و شوهری  مبنی بر هک ایمیل و رمز عبوری آنان بیان داشت: بنابر اظهارات شکات فرد یا افرادی با نفوذ به پست الکتریکی آنان و دسترسی به تصاویر شخصی ، اقدام به سوء استفاده نموده و عملا شکات امکان دسترسی به صفحات خود را ندارند.

لذا مامورین پلیس فتا سریعا اقدامات خود را آغاز، پس از بررسی های فنی و تخصصی صورت گرفته متهم را که از همکاران شاکیه می باشد شناسایی و دستگیر کردند.

آیا در کامپیوتر خود اطلاعاتی مانند عکس های خصوصی، یا اطلاعات محرمانه کاری دارید؟ اگر یک اتصال اینترنتی دائمی دارید باید بدانید که در برابر هکر ها تقریبا بی دفاع هستید و یک هکر بدون داشتن دانش خاصی می تواند به کامپیوتر شما دست پیدا می کند.کارشناسان  پلیس فتا در این باره نکاتی را به کاربران توصیه نمودند :

▪ استفاده از یک فایر وال به روز شده.                               

▪ استفاده از یک آنتی ویروس به روز شده.

▪ ویندوز و نرم افزارهای آن را به روز کنید یا از جدیدترین آنها استفاده کنید.

▪ تا آنجایی که ممکن است وارد صفحات پاپ آپ نشوید.

▪ هیچ گاه حتی کوچک ترین اطلاعاتی از سیستم خود را به دیگران ندهید.

▪ از افراد ناشناس در اینترنت فایل و لینک قبول نکنید.

▪ هیچ گاه از پسورد های ساده و پیش فرض استفاده نکنیدو آنها را در اختیار دیگران قرار ندهید.

▪ به هشدار های نرم افزار های امنیتی خود توجه کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا