يک فعال کارگری در طبس اعلام کرد: شهرستان طبس با بيش از ۱۴۵ واحد توليدی و صنعتی کوچک بزرگ، ۵۰ هزار کارگر بيمه شده و بيش از ۳۵۰۰ بازنشسته و مستمری بگير، فاقد امکانات درمانی تامين اجتماعی است.

طبس- سرپرستی یزدفردا: يک فعال کارگری در طبس اعلام کرد: شهرستان طبس با بيش از ۱۴۵ واحد توليدی و صنعتی کوچک بزرگ، ۵۰ هزار کارگر بيمه شده و بيش از ۳۵۰۰ بازنشسته و مستمری بگير، فاقد امکانات درمانی تامين اجتماعی است.

"غلامرضا محمدی" با بيان اينکه بيش از ۲۵۰۰ کارگر معدن در معادن حادثه‌خيز اين شهرستان فعاليت مي‌کنند، به ايلنا گفت: به دليل وجود معادن حادثه خيز در طبس احداث مراکز درمانی مجهز در اين منطقه ضروری است چرا که بسياری از حوادث کاری منجر به مرگ به دليل دوری بيمارستان از محل حادثه اتفاق مي‌افتد.

دبير خانه کارگر طبس با اشاره به فاصله صد‌ها کيلوکتری طبس از مرکز استان يزد، ادامه داد: به دليل فقدان مراکز درمانی در صورت وقوع حادثه‌ای در معادن طبس - که به طور ميانگين هر ماه يک مورد رخ مي‌دهد - کارگران حادثه ديده ناچارند فاصله صد‌ها کيلومتری تا مرکز استان يزد را برای رسيدن به يک بيمارستان مجهز طی کنند که همين بعد مسافت در بسياری از مواقع باعث فوت کارگر مصدوم شده است.
محمدی تنها بيمارستان اين شهرستان را بيمارستان «شهيد سيد مصطفی خمينی ذکر کرد و گفت: اين بيمارستان تحت نظارت بيمه خدمات درمانی بوده و هيچ قراردادی با تامين اجتماعی برای درمان رايگان کارگران ندارد.
دبير خانه کارگر طبس در خاتمه گفت: تا کنون پی گيری و مکاتبات فعالان کارگری از جمله خانه کارگر و کانون بازنشستگان استان و حتی خود کارگران برای دريافت امکانات درمانی و بيمارستانی تامين اجتماعی هيچ نتيجه‌ای نداشته است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا