یزدفردا:پلیس فتا از شهروندان خواست تا فریب پیامک‌های دروغین را که در قالب برنده شدن در قرعه‌کشی ارسال می‌شوند، نخورند.

 ناآگاهی شهروندان و هم میهنان با روش‌هایی که کلاهبرداران بکار می‌برند و ساده‌انگاری آنان موجب شده تا در دام کلاهبرداران افتاده و مال و جان خود را به خطر بیاندازند.

در همین رابطه رییس پلیس فتا اصفهان اعلام داشت: با توجه به شکایات و پرونده‌های تشکیل شده مدتی است که افرادی کلاهبردار با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی شرکت‌های معتبر و با مشخصات و آدرس‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد  می‌کنند.

سرهنگ خسروی ضمن بیان مطالب فوق بیان داشت: در پی تماس های مکرر تعدادی از شهروندان اصفهانی مبنی بر اینکه مدتی است پیام کوتاهی با مضمون " شما در قرعه کشی ... برنده مبلغ 250000 تومان شده اید و به منظور دریافت جایزه و عضویت در سایت اینترنتی ما نام و مشخصات خود را به همین شماره ارسال کنید تا جایزه را دریافت نمایید".

و بلافاصله پس از ارسال پیام مورد نظر جایزه ای به عنوان کارت عضویت رایگان برای این افراد ارسال و در قبال آن مبالغ مختلفی به عنوان هزینه پیک دریافت می شد.

در این راستا با اقدامات حرفه‌ای پلیس فتا، استان طی بررسی های فنی و تخصصی و استعلامات صورت گرفته متهم مورد نظر شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.

لازم به ذکر است کلیه فعالیت ها و انتشار پیام کوتاه انجام شده متهم از قبیل ایجاد مرکز ارسال و دریافت پیامک و همچنین تاسیس شرکت مزبور هیچگونه مجوزی نداشته و کلیه فعالیت های وی غیرقانونی بوده است و این شرک با همکاری سازمانهای مربوطه پلمپ گردید.

رییس پلیس فتا اصفهان در ادامه  از مردم خواست تا به اینگونه پیامک‌ها پاسخ نداده و در اسرع وقت از طریق سایت پلیس فتا مراتب را گزارش دهند.گفتنی است، آن دسته از افراد و شرکت‌هایی که با ارسال چنین پیامک‌هایی قصد سوء استفاده و کلاهبرداری را دارند بدون اغماق و با برخورد قاطع پلیس روبه‌رو خواهند شد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا