رسوایی ارتباط یک ورزشکار زن با مقام‌های راست افراطی آلمان (نئونازی‌ها) کاروان ورزشی آلمان را دچار بهت و حیرت کرده است.

به گزارش  ایسنا، نادیا دریگالا ورزشکار 23 ساله‌ی آلمانی به اتهام داشتن ارتباط نامشروع با یکی از اعضای گروه‌های نئونازی از کاروان ورزشی آلمان حاضر در لندن اخراج شده است.

هیات رییسه‌ی کاروان ورزشی آلمان در المپیک خبر اخراج این وزشکار زن را تایید کرده است.

دریگالا متولد شهر روشتوک یکی از اعضای تیم قایقرانی زنان المپیک آلمان است که در بازی‌های المپیک لندن حاضر شده بود.

وی روز گذشته (پنج‌شنبه شب) ناچار شد اردوی ورزشکاران آلمان در دهکده المپیک را ترک کند.

فدراسیون ورزش‌های المپیکی آلمان با اعلام این خبر عنوان کرد: سرپرستان تیم ورزشی امروز از رابطه‌ی شخصی این ورزشکار اطلاع پیدا کردند.

این ورزشکار پس از گفت‌وگوهای طولانی با سرپرست تیم ورزشی آلمان تصمیم گرفت دهکده بازی‌ها را ترک و به آلمان بازگردد تا فشار کمتری به اعضای کاروان ورزشی آلمان در المپیک لندن وارد شود.

او با اتهام داشتن ارتباط با محافل نئونازی روبه‌رو است.

شبکه نخست تلویزیون آلمان گزارش داد: این ورزشکار زن 23 ساله با یکی از اعضای بلندپایه‌ی حزب راست افراطی آلمان ارتباط‌هایی داشته است.هرچند بر اساس این گزارش، خود او در این حزب عضویت نداشته و به عقاید این حزب هیچ‌گونه علاقه‌ای نداشته است.

اتهام‌های وارده به این ورزشکار زن جدید نیست. او در پاییز گذشته هم با این دست اتهام‌ها روبه‌رو بود. نادیا در آن زمان قصد داشت به خدمت پلیس آلمان در آید، اما بر پایه‌ی همین اتهام‌ها نتوانست به عضویت نیروهای پلیس آلمان در بیاید.

یکی از اعضای هیات رییسه‌ی کاروان ورزشی آلمان درباره‌ی این رخداد عنوان کرد: در پایان بازی‌های المپیک گفت‌وگوی دیگری را با نادیا دریگالا خواهیم داشت و پس از آن درباره‌ی تصمیم‌های بعدی فکر خواهیم کرد.

این نخستین بار نیست که بازی‌های المپیک لندن با موضوع نژادپرستی روبه‌رو می‌شود.

پیش از این یکی از گزارشگران تلویزیون آلمان جمله‌ای را پس از به دست آوردن نشان طلا از سوی یک ورزشکار آلمانی کاروان المپیک این کشور عنوان کرد که بسیار بحث‌برانگیز شد. این جمله پیش از این در سال 1939 از سوی آدولف هیتلر عنوان شده و با همین سخنان بود که جنگ جهانی دوم آغاز شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا