تصویر هولناک اعدام یک کارمند بخش گمرک دولت سوریه به دست تروریست‌های مسلح در حماه، این عناصر بار دیگر واژه‌های «انقلاب در سوریه»، «دموکراسی» و «آزادی‌خواهی» در سوریه را معنا کردند.

 

به گزارش فارس، هنوز صحنه اعدام 13 تا 15 نفر از خاندان آل بری در حلب از اذهان مردم سوریه پاک نشده است،‌ که تصاویری از یک اعدام بی‌رحمانه دیگر منتشر شده است.

افراد مسلح در استان حماه با ربودن فردی که گمان می‌کنند او محمد میمات است، ابتدا او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و سپس به صورتی وحشیانه با شلیک رگباری از گلوله و بیش از 100 گلوله او را اعدام می‌کنند.

منابع سوری با انتشار این تصاویر از بینندگان سوری درخواست کردند که در صورت شناسایی عوامل این جنایت، مراتب را به مسئولان سوریه گزارش کنند.

منابع سوری نوشتند: باز هم یک بیگناه دیگر به دست افراد مسلح با گلوله مستقیم از فاصله نزدیک کشته شد. این افراد فرد قربانی را محمد میمات می‌نامند اما کسی که کشته می‌شود «نسیم دنیا» کارمند گمرک از منطقه «وادی العیون» است.

سوریه توب با بیان اینکه این افراد انقلابی صهیونیستی علیه مردم سوریه به راه انداخته‌اند و کینه چشمان آنان را کور کرده است و به اسم آزادی و دموکراسی در سوریه هر روز افراد بیگناه را می‌کشند، اعلام کرد: در این تصاویر مشاهده می‌کنید کارمند سوری را که در راه بازگشت خانه‌اش بوده و ربوده‌اند، چگونه وی را با فردی به نام محمد میمات که اسمی ترکی است اشتباه گرفته‌اند و بی‌رحمانه و کینه‌توزانه و وحشیانه وی را می‌کشند.

 
تروریست‌های مسلح سوریه و اعدام بی‌رحمانه جدید

این منبع خبری اعلام کرد که این افراد به نام تغییر، دموکراسی و با سر دادن شعارهای آزادی‌خواهانه و شعارهای مذهبی مانند الله اکبر و لا اله الا الله به کشتار مردم سوریه می‌پردازند که باید با آنان مانند یک غده سرطانی برخورد کرد یعنی آنان را ریشه کن کرد.

اعدام بی‌رحمانه هواداران نظام سوریه به دست تروریست‌ها در حلب + فیلم

خبرگزاری فارس: عناصر تروریستی تکفیری در حلب سوریه ۱۵ نفر از مردم سوریه را به جرم معروف بودن به حمایت از نظام سوریه به گونه‌ای اعدام کردند که برخی افراد مسلح هم طاقت دیدن آن را نداشتند.

خبرگزاری فارس: اعدام بی‌رحمانه هواداران نظام سوریه به دست تروریست‌ها در حلب + فیلم
 

به گزارش فارس، تروریست‌های تکفیری‌ در سوریه که خود را انقلابیون سوریه و جهادگر در راه خدا می‌دانند، هر جنایت خود علیه مردم و ارتش سوریه را با شعار الله اکبر همراه می‌کنند.

«عناصر تکفیری گروهک تروریستی موسوم به ارتش آزاد در شهر حلب روز گذشته (31 جولای) به خانواده آل‌بری معروف به هواداران نظام سوریه در منطقه النیرب یورش بردند و 15 نفر از آنان را ربودند و با نشاندن آنان در کنار دیوار یک مدرسه، به رگباری از گلوله بستند»... این گزارشی است که پایگاه خبری مرکز اسناد سوریه به همراه تصاویر این اعدام جمعی منتشر کرد و تعداد کشته شده‌ها در این اعدام را 15 نفر اعلام کرد.

منابع سوری از جمله پایگاه المجهر نیز اعلام کردند که پس از درگیری‌هایی که در منطقه باب النیرب رخ داد و ده‌ها نفر در آن به دست گروهک‌های مسلح کشته شدند، تعداد اعدام شدگان را 13 نفر از خانواده آل بری اعلام کرد و افزود این افراد به دلیل اینکه به هواداری از نظام سوریه معروف هستند، اعدام شدند.

پایگاه خبری عاجل سوریه نیز اعلام کرد که افراد مسلح شیخ علی عبدالعزیز آل بری یکی از سران خاندان آل بری را نیز ربودند و به همراه دیگر افراد کشتند.

نکته قابل توجه در این تصاویر این است که این اعدام جمعی به حدی وحشیانه بود که برخی از افراد مسلح حاضر در صحنه جنایت، طاقت دیدن آن را نداشتند و یا به صحنه پشت کردند یا اندکی از آن نقطه فاصله گرفتند و حتی تصویربردار نیز به نظر می‌رسد به طور عمد انگشت خود را جلوی لنز دوربین خود گرفت تا اجساد کشته شدگان به تصویر در نیاید.

برخی افراد مسلح حاضر در این اعدام، حتی به اجساد این افراد نیز رحم نکردند و پس از مرگ این افراد در لحظه اول، حتی به اجساد آنان نیز بارها تیراندازی کردند.

 
اعدام جمعی مردمی که از نظام کشورشان حمایت می‌کنند

جدیدترین اخبار رسیده از حلب حاکی است که ارتش سوریه موفق شده است منطقه باب النیرب را تحت کنترل خود در آورد. این در حالی است که در حملات روز گذشته 1500 فرد مسلح به پاسگاه این منطقه و منطقه الصالحین، حدود 40 نیروی پلیس کشته شد.

همزمان با این اتفاقات، ترکیه در حال ارسال سلاح‌های بیشتر برای افراد مسلح در حلب است و منابع خبری اعلام کردند که این کار به درخواست مکرر عربستان و قطر صورت گرفته است.

در پی انتشار این خبر و مشارکت مستقیم ترکیه در ریختن خون مردم سوریه و ارسال سلاح از پایگاه آمریکایی انجیرلیک در ترکیه، اوکتای وورال رئیس گروه نمایندگان مجلس حزب حرکت ناسیونالیست با طرح سوالی در مجلس از اردوغان نخست وزیر ترکیه خواست تا به سوالی در این زمینه مبنی بر همکاری دولت او یا عدم همکاری با عربستان سعودی و قطر برای ارسال سلاح و مهمات به تروریست‌های سوری از طریق پایگاه آمریکایی انجیرلیک واقع در خاک ترکیه پاسخ دهد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا