یزدفردا: سرهنگ امینی رئیس  پلیس فتا استان اردبیل هشدار داد: به فایل های تبلیغاتی یا متن های همکاری که از طریق پست الکترونیکی برای شما و شرکت‌ها ارسال می‌شود، اعتماد نکنید.
سرهنگ امینی رئیس پلیس استان اردبیل بیان کرد : در پی شکایت خانمی ساکن تهران مبنی بر اینکه از حساب وی مبلغی به صورت اینترنتی برداشت و صرف خرید اینترنتی شده است، این پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ امینی خبر داد: تحقیقات گسترده در خصوص  پرونده آغاز شد و پس از استعلام های بانکی و تلاش های شبانه روزی پلیس فتا سرانجام متهم  که ساکن شهر اردبیل بود،  شناسایی و دستگیر شد.
این مقام مسئول افزود: متهم ابتدا منکر جرم خود شده و با توجه به شواهد و قرائن موجود به  بزه انتسابی خود اعتراف کرد  و شرح داد که رمز کارت شارژها را از فردی که ساکن رشت است و نسبت خانوادگی با وی دارد خریداری کرده است.
رئیس  پلیس فتا استان اردبیل ادامه داد: تیمی مجرب و کار آمد از پلیس فتا این استان در جهت تکمیل تحقیقات خود وشناسایی متهم دوم راهی شهرستان رشت شدند و موفق به دستگیری متهم دوم شدند.
متهم اعتراف کرد: با استفاده از نرم افزاری جاسوسی اقدام به سرقت اطلاعات افراد می‌کردم و این نرم افزار را از فردی که ساکن یکی از کشورهای خارجی است تهیه و با کمک این نرم افزار فایل های تبلیغاتی و یا متن های همکاری برای اشخاص از طریق پست الکترونیکی ارسال می کردم و بعد از رویت برنامه مذکور توسط قربانیان  کلیه عملیات های انجام شده رایانه کاربران برای من ارسال  می شد و از این طریق اقدام به خریدهای اینترنتی می نمودم.
 سرهنگ امینی در آخر خاطر نشان کرد: هیچ گاه پست الکترونیکی  افراد  و شرکت های ناشناس را رویت نکرده  زیرا ممکن است دامی باشد برای به سرقت بردن اطلاعات بانکی شما.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا