"سیدمحمد احمدی" با ستایش شجاعت امدادگران آتش نشانی شهرداري طبس گفت: وظیفه انسانی و شعار همنوع دوستی حکم می کرد که به نجات جان یک انسان زنده کمک کنیم، اما متاسفانه زمانی که درخواست همكاري از امدادگران هلال احمر نمودم بسيار سهل انگاري نموده و قصور ورزيدند.

طبس- سرپرستی یزدفردا: بخشدار دیهوک در خصوص حادثه روز جمعه 17 شهریور 1391 و واژگونی تانکر 38 هزار لیتری بنزین در کیلومتر 153 محور دیهوک- راور به خبرنگار یزدفردا، گفت: مقارن ساعت 20 دقیقه بامداد جمعه، حادثه رانندگی که منجر به محبوس شدن دونفر از هموطنانمان در یکدستگاه تریلی حامل مواد سوختی شده بود به بنده اعلام شد.

"سیدمحمد احمدی" افزود: بلافاصله توسط پليس راه دیهوک، جاده را مسدود نموده و تمام نيروهاي امدادي بخش ديهوك را به كار گرفتيم و از شهرداري طبس نیز تقاضاي كمك كرديم.

وی تصریح کرد: بلافاصله نسبت به رها سازي مصدومین اقدام نموديم كه البته با رسيدن آتش نشانان طبس عمليات امداد و نجات با همكاري شهرداري ديهوك آغاز شد كه متاسفانه در این عملیات امدادگران جمعیت هلال احمر از همكاري امتناع ورزیدند.

احمدی گفت: در عملیات نجات جان سرنشین خودرو واژگون شده و نیز جلوگیری از احتراق و انفجار 38 هزار لیتر بنزین موجود در تانکر حادثه دیده، در حالیکه باد به نفع ما بود و در جهت انتقال گاز بنزين به سمت موافق عمليات انجام مي شد و کارشناسان آتش نشانی نیز کم خطر بودن آن را تأیید می کردند از امدادگران جمعیت هلال احمر خواستيم تا امكانات خود را به محل حادثه نزديك تر كنند، اما امدادگران هلال احمر پاسخ دادند كه ما نزديك نمي شويم و عليرغم درخواست مكرر بنده و پرسنل نيروي انتظامي برای نجات جان مصدوم گرفتار در خودرو، همكاري نكردند.

وي با اشاره به استفاده از امكانات پایگاه جمعیت هلال احمر گفت: امکانات در اختیار ما قرار گرفت و با ورود آتش نشانی طبس نیز تجهیزات کامل شد، اما رئيس هلال احمر طبس نیز طي تلفني با بنده تاکید کرد که امدادگران ما نبايد نزديك شوند و در هر صورت اين كار هم صورت نگرفت.

بخشدار دیهوک تاکید کرد: من شجاعت امدادگران آتش نشانی شهرداري طبس را ستايش مي كنم و از تلاش شهرداري تشكر مي كنم و انصافاً بايد به اين عزيزان كه در عين رعايت اصول فني و بسيار كارشناسانه نسبت به نجات جان مصدومين اقدام كردند نشان شجاعت اعطا شود.

"سیدمحمد احمدي" افزود: با عنايت به اينكه بنده 6 سال شهردار ديهوك بوده ام و به مسائل امدادي نيز آشنايي و اشراف دارم از نظر كارشناسی، جهت وزش باد در سمت موافق عمليات بود و نیز وظیفه انسانی و شعار همنوع دوستی حکم می کرد که به نجات جان یک انسان زنده کمک کنیم، اما متاسفانه زمانی که درخواست همكاري از امدادگران هلال احمر نمودم بسيار سهل انگاري نموده و قصور ورزيدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برنامه مدون وظايف و نحوه مديريت اينگونه حوادث در قالب بخشنامه ها نوشته شده اما در شهرستان طبس اجرايي نمي شود و من از استاندار محترم مي خواهم تا تكليف دستگاهها را در اينگونه برنامه ها مشخص نمایند.

بنابر گزارش خبرنگار یزدفردا: با تلاش ماموران پلیس راه، پاسگاه های انتظامی، آتش نشانان شهرداری طبس و دیهوک و نیز حمایت ستاد ایمنی ناحیه سوختی بیرجند بعد از چهار ساعت تلاش حادثه دیدگان از مرگ قطعی نجات یافته و سوخت خارج شده از تانکر از خطر اشتعال مبری شد.

فرمانده پلیس راه دیهوک با تقدیر از رصد لحظه ای حادثه و اقدامات انجام گرفته توسط "سرهنگ حسینی" فرماندهی پلیس راه استان یزد، علت بروز این حادثه رانندگی از سوی کارشناسان پلیس راه انحراف به چپ هر دو وسیله نقلیه اعلام کرد و رانندگان تریلی و تانکر سوخت را به اندازه مساوی در این حادثه مقصر دانست.

"سروان علی کرمی" افزود: این عملیات که از ساعت 30 دقیقه بامداد روز جمعه 17 شهریورماه 91  آغاز و تا 6 صبح ادامه داشت، با تلاش راهداران اداره راه و شهرسازی، آتش نشانان شهرداری و عوامل بخشداری دیهوک، پاسگاه های انتظامی و پایگاه اورژانس جاده ای شبکه بهداشت و درمان طبس، سرانجام بدون وقوع حادثه ای مرگبار با خسارات مالی و برجای گذاشتن 3 زخمی به پایان رسید.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا