یزدفردا :عقرب سیاه نامی آشنابرای تهرانی هاست ، عقرب سیاه پس از تجاوزهای دهشتناک به سی دختر و زن جوان، بدن برخی قربانیان را با پیچ گوشتی سوراخ می‌کرد یا آنان را دست و پا بسته به چاه می‌انداخت،و اعدامش قلب بسیاری از ایرانیان را شاد کرد که بالاخره قاتل 30 زن  و دختر به سزای اعمالش رسید و مرور خبرهای مرتبط با این قاتل تا صحنه اعدام شاید خود تلنگری باشد به جامعه ای از خفاش شب ها تا عقرب را تحمل کرده و دیده است .

پرونده عقرب سیاه در شعبه 14 دیوان عالی کشور

رسیدگی ویژه و سریع به پرونده عقرب سیاه در دستور کار قضات شعبه 14 دیوان عالی کشور قرار گرفت.
 
به گزارش مهر، پس از صدور حکم اعدام برای متهم در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران ، او به حکم مجازاتش اعتراض کرد. با اعتراض صادق پرونده به شعبه 14 دیوان عالی کشور فرستاده شد و با دستور رئیس دیوان عالی کشور، رسیدگی سریع به این پرونده در دستور کار قضات قرار گرفت.
 
متهم به نام صادق معروف به عقرب سیاه سال 88 به اتهام ربودن 30 زن و آزار و اذیت آنها در بیابان های حسن آباد تهران دستگیر شد.
 
او در محاکمه اول به اعدام محکوم و در محاکمه دوم تبرئه شد. تبرئه او باعث ایجاد بحث‌های اعتراض‌آمیز در میان رسانه‌ها شد و قربانیان هم نسبت به نقض حکم اعدام توسط دیوان‌عالی کشور، اعتراض کردند. این مسئله حتی باعث اعتراض رئیس قوه قضائیه به حکم شد. وی در سومین محاکمه در بهمن ۱۳۹۰ به اعدام محکوم شد.
 
 
عقرب سیاه بعد از اعلام شکایت از سوی تعدادی زن و دختر جوان تهرانی مبنی بر ربودن و آزار و اذیت آنها در سال ۸۸ دستگیر شد.
 
یکی از شاکیان پرونده در مورد جنایت عقرب سیاه گفت:  وقتی پس از آزار و اذیت های متهم به هوش آمدم دیدم روی تپه‌ای به صورت دراز کش رها شده‌ام و مرد شیطان صفت در حال زدن ضربه با سنگ به گیج‌گاهم است.از او پرسیدم چرا این کار را می‌کند و مدعی شد من صورت وی را دیده‌ام و باید بمیرم تا او شناسایی نشود.بعد از لحظاتی متوجه شدم که با یک پیچ‌گوشتی دارد بدنم مرا سوراخ می‌کند تمام بدنم غرق در خون شده بود....
 

حکم اعدام عقرب سياه در ديوان عالي

رسيدگي ويژه و سريع به پرونده متهم به آزار و اذيت حدود 30زن و دختر تهراني معروف به عقرب سياه در دستور کار قضات شعبه 14 ديوان عالي کشور قرار گرفت.
خراسان: رسيدگي ويژه و سريع به پرونده متهم به آزار و اذيت حدود 30زن و دختر تهراني معروف به عقرب سياه در دستور کار قضات شعبه 14 ديوان عالي کشور قرار گرفت. به گزارش مهر، پس از صدور حکم اعدام براي متهم در شعبه 79 دادگاه کيفري استان تهران ، او به حکم مجازاتش اعتراض کرد. با اعتراض صادق پرونده به شعبه 14 ديوان عالي کشور فرستاده شد و با دستور رئيس ديوان عالي کشور، رسيدگي سريع به اين پرونده در دستور کار قضات قرار گرفت.

متهم به نام صادق معروف به عقرب سياه سال 88 به اتهام ربودن 30 زن و آزار و اذيت آن ها در بيابان هاي حسن آباد تهران دستگير شد.او در محاکمه اول به اعدام محکوم و در محاکمه دوم تبرئه شد. تبرئه او باعث ايجاد بحث‌هاي اعتراض‌آميز در ميان رسانه‌ها شد و قربانيان هم نسبت به نقض حکم اعدام توسط ديوان‌عالي کشور، اعتراض کردند. اين مسئله حتي باعث اعتراض رئيس قوه قضاييه به حکم شد. وي در سومين محاکمه در بهمن ۱۳۹۰ به اعدام محکوم شد.عقرب سياه بعد از اعلام شکايت از سوي تعدادي زن و دختر جوان تهراني مبني بر ربودن و آزار و اذيت آن ها در سال ۸۸ دستگير شد.

يکي از شاکيان پرونده در باره جنايت عقرب سياه گفت: وقتي پس از آزار و اذيت هاي متهم به هوش آمدم ديدم روي تپه‌اي به صورت دراز کش رها شده‌ام و مرد شيطان صفت در حال زدن ضربه با سنگ به گيج‌گاهم است.از او پرسيدم چرا اين کار را مي‌کند که مدعي شد من صورت وي را ديده‌ام و بايد بميرم تا او شناسايي نشود.بعد از لحظاتي متوجه شدم که با يک پيچ‌گوشتي دارد بدن مرا سوراخ مي‌کند تمام بدنم غرق در خون شده بود....
 
حاشیه‌ای بر ماجرای پارک طالقانی؛

شیوه‌ای جدید: تجاوز کنید و رضایت بگیرید!

نکته جالب (!) دیگری که دیوان عالی کشور در نقض رأی اعدام چهار متجاوز آورده، این است: «درباره دسترس بودن همسران این متهمان در زمان وقوع جرایم نیز باید تحقیق شود»؛ از این عبارت چنین فهمیده می‌شود که اگر اثبات شود همسران متجاوزان در روز تجاوز مثلا در مسافرت بوده‌اند، در تخفیف مجازات تجاوز جنسی به زنان و دختران موثر است!
تابناک: رئیس پلیس پایتخت از دستگیری عوامل حادثه پارک طالقانی و تخریب خودروی شهروندان خبر داده و افزوده: در حادثه پارک طالقانی اراذل و اوباش ۴ خودرو را مورد حمله و تخریب قرار دادند که پلیس بلافاصله ۴ نفر از عوامل اصلی این حادثه را شناسایی و دستگیر کرد. ضمن اینکه دو نفر از اراذل و اوباش در سطح شهر شناسایی و دستگیر شدند. رئیس پلیس تهران تاکید کرد: امیدواریم حکم مناسب دستگاه قضایی درس عبرتی برای سایرین باشد. البته پلیس در پیشگیری و پیگیری قاطعانه عمل می‌کند و با افراد متخلف برخورد می‌کند. (مهر، ۲۴ خرداد۹۱)

اما لحظه‌ای به گذشته‌ای نه چندان دور برگردیم و چند واقعه را مرور کنیم. جملاتی که می‌خوانید آخرین ناله‌های زن جوانی است که نیمه عریان و خون آلود خود را به یک کلانتری در پاکدشت رسانده و ساعتی بعد بر اثر جراحت چاقو که از ناحیه گردن توسط چهار متجاوز پراید سوار بر او وارد آمده در بیمارستان «جان داده» است:

 «متهمان من را به عنوان مسافر سوار یک پراید کردند و قصد تجاوز داشتند که من مقاومت کردم. یکی از آن‌ها با چاقو ضربه‌ای به گردنم زد و بعد که بی‌حال شدم هر چهار نفر مرا مورد آزار قرار دادند. در راه، سه نفر پیاده شدند و راننده پراید که قرار بود من را به بیمارستان برساند در بیابان چادر ماشین را پهن کرد و بار دیگر من را مورد آزار قرار داد و بعد همان‌جا‌‌‌ رهایم کرد. کشان‌کشان خودم را کنار جاده رساندم و راننده آژانسی که داشت از آنجا رد می‌شد به من کمک کرد و من را به کلانتری رساند». (شرق، ۱۷ شهریور ۹۰).

پلیس چهار زن دیگر را که مورد تجاوز این متجاوزان قرار گرفته بودند شناسایی کرد و شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران قاطعانه تمام متهمان را به جرم تجاوز به عنف و آدم‌ربایی به ۱۰‌سال حبس و یک‌بار اعدام محکوم کرد و اکبر نیز به دلیل قتل زن جوان علاوه بر اعدام به یک‌بار قصاص محکوم شد.

به نوشته روزنامه شرق این رأی در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور نقض شده است زیرا (لطفا چند بار بخوانید): «خانواده متهمان تلاش زیادی برای جلب رضایت شاکیان انجام دادند و موفق شدند رضایت همه آن‌ها را بگیرند».

خیلی جالب است؛ کفتارهایی که زن جوانی را ربوده چاقو به گردن این زن مظلوم زده و چنان بی‌رحم بوده‌اند که در آن حال او را به طور جمعی مورد تعرض قرار داده‌اند موفق به اخذ رضایت هم شده‌اند!

نخست: آیا این اخذ رضایت بر اثر پرداخت پول یا التماس بوده است یا با تهدید خانواده قربانی مظلوم به تهدیداتی از قبیل پخش فیلم تجاوز به عزیزشان در اینترنت و یا تجاوز به دیگر اعضای خانواده؟ ثانیا: آیا معقول است خانواده‌ای پس از چنین جنایت هولناکی بدون تهدید رضایت دهد؟
دوم: مگر می‌شود تجاوز کرد و بعد رضایت گرفت و از اعدام گریخت؟ آیا دیوان عالی کشور راه آسانی برای متجاوزان آینده باز نکرده و آیا جرمی از این دست جنبه عمومی نداشته است؟

این را مقایسه کنید با سخنان صحیح و قاطعانه و البته بدون پشتوانه عملی آیت الله لاریجانی در آذرماه ۸۹ که تنها «ترساندن» مردم -ولو آنکه هیچ آسیبی به کسی وارد نشود- حکمش اعدام است: «اگر کسی با سلاح سرد، موجب ترساندن مردم شود، به عنوان محاربه یا مفسد فی الارض، قطعا حکمش اعدام است».

اینجاست که شاید برخی گمان کنند حتما اشتباهی از طرف خبرنگار صورت گرفته و رضایت بعدی قربانی در میزان مجازات متجاوزان خیابانی تأثیری ندارد؛ اما متأسفانه دیوان عالی کشور چندی پیش دقیقا با همین استدلال حکم اعدام «عقرب سیاه» را نقض کرد. عقرب سیاه پس از تجاوزهای دهشتناک به سی دختر و زن جوان، بدن برخی قربانیان را با پیچ گوشتی سوراخ می‌کرد یا آنان را دست و پا بسته به چاه می‌انداخت تا پس از این همه جنایت، ‌‌‌نهایت کار به اینجا بیانجامد:

 «در پایان جلسه رئیس شعبه ۷۷ دادگاه کیفری استان و چهار قاضی مستشار به اتفاق آرا حکم اعدام «عقرب سیاه» را صادر کردند؛ از آنجا که عقرب سیاه توانسته بود رضایت تعدادی از شاکیان پرونده را جلب کند، دیوان عالی کشور رأی دادگاه را نقض و بار دیگر پرونده را به شعبه ۷۹ دادگاه کیفری ارسال کرد» (فارس، ۱۱ بهمن ۸۹).

برای اینکه ببنید این رضایت شاکیان -که به این آسانی موجب نقض حکم توسط دیوان عالی کشور می‌شود- چگونه صورت می‌گیرد، ببینید یکی از قربانیان عقرب سیاه به خبرگزاری فارس چه گفته است:

 «پس از این حادثه، شوهرم با یک بچه طلاقم داد. تاکنون چندین بار از طرف خانواده عقرب سیاه تهدید شده‌ام و مجبور شده‌ام ۳ بار محل زندگی و تحصیل فرزندم را تغییر دهم، اما آنان هر بار آدرس جدید را پیدا می‌کنند و تهدیداتشان ادامه دارد. آن‌ها مدعی‌اند یکی از تاجران معروف بازار آهن از بستگانشان است و از نفوذ خود استفاده می‌کند. خود عقرب هم از زندان تماس گرفته و تهدیدم می‌کند.» (فارس، ۱۱ بهمن ۸۹).

از همه چیز که بگذریم در مورد جمله آخر باید کتاب نوشت!

نکته جالب دیگری که دیوان عالی کشور در نقض رأی اعدام چهار متجاوز به عنف پراید سوار -که در ابتدا بدان اشاره شد- آورده، این است که: «درباره دسترس بودن همسران این متهمان در زمان وقوع جرایم نیز باید تحقیق شود». از این عبارت چنین فهمیده می‌شود که اگر اثبات شود همسران متجاوزان در روز تجاوز مسافرت بوده‌اند و یا شاید عذر شرعی داشته‌اند، در تخفیف مجازات کسانی که در خیابان دختران و زنان را ربوده و به زور مورد آزار جنسی قرار می‌دهند موثر است!

امیدی نیست که این درد‌ها در رسانه ملی حتی «صرفا جهت اطلاع» مردم به «زیر ذره بین» برود و یا در «وبگردی» ‌ها مورد توجه واقع شود؛ صرفا باید خدا را شکر کرد که بستری وجود دارد که نسبت به اخبار مربوط به ناموس مردم حساسیت دارد و این اخبار مگو نمی‌ماند.

هنوز می‌توانیم دلمان را چنین خوش ‌کنیم که این اخبار دقیق نیست؛ قوه قضاییه هم که ظاهرا واحدی برای اطلاع رسانی و توضیح درباره این امور ندارد تا ببیند که چه تصویری از خود در اذهان می‌سازد. بدین ترتیب که خبر‌ها در روزنامه‌ها درج شده و قوه قضاییه به سکوت گذرانده است.

آیا رواست که قوه قضائیه با همه خدماتی که به مردم ارائه می‌دهد چنین خودش را تضعیف کند؟ آیا اتفاقی است که یک شرور این قدر پررو می‌شود که در حضور مأموران، با مشتی در چشم، خانم مددکار اجتماعی را نقش زمین می‌کند؟ (همشهری، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱)

و اینک قوه قضائیه است و تازه‌ترین پرونده تجاوز به حقوق مردم در پارک طالقانی؛ پلیس که مدعی است متجاوزان را دستگیر کرده است و احتمالا اینک متهمان در اختیار قوه قضائیه هستند. حال باید ماند و سرنوشت این افراد را دید. سرنوشتی که طبیعتا در وقوع یا عدم وقوع چنین تجاوزاتی در آینده موثر خواهد بود.
 

 

شاكيان، اعدام را انتظار مي‌كشند

عقرب سياه، مردي كه بيش از 30 زن و دختر را ربوده و مورد آزار و اذيت قرار داده بود، در انتظار صدور حكم نهايي خود توسط قضات عالي كشور است.

 تهران امروز: در روزهاي گذشته شايعه‌اي مبني بر صدور حكم اعدام براي وي جان گرفته بود اما رئیس اداره دفتر دیوان عالی کشور در اين باره گفت: تاکنون در رابطه با پرونده عقرب سیاه حکمی از سوی قضات دیوان عالی کشور صادر نشده است. قاضی سعید عمرانی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده متهم به آزار و اذیت چند زن معروف به عقرب سیاه ادامه داد: این پرونده پس از نقض حکم تبرئه و ورود رئیس قوه قضائیه به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که پس از محاکمه در آن شعبه متهم به اعدام محکوم شد. با اعتراض وی پرونده برای بررسی حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

به گفته او شعبه دیوان عالی کشور سه قاضی دارد که پس از ارجاع پرونده به یکی از قضات او اقدام به نوشتن گردش کار از ابتدا تاکنون می کند. در این پرونده نیز گردش کار آماده شده، اما قضات رای خود را صادر نکردند.رئیس اداره دفتر دیوان عالی کشور تاکید کرد: در این پرونده شبهات بسیاری وجود دارد که قبل از صدور حکم باید آنها رفع می شد. قاضی برای تایید یا نقض حکم باید به علم صددرصدی برسد. در این گونه پرونده‌ها موضوع جان یک فرد در میان است و قضات بدون توجه به فضاسازی های رسانه ای اقدام به صدور حکم می کنند. عمرانی ابراز امیدواری کرد: حکم پرونده با تکمیل گردش کار طی روزهای آینده صادر شود.

ماجرا چه بود؟

متهم به نام صادق معروف به عقرب سیاه، سال 88 به اتهام ربودن 30 زن و آزار و اذیت آنها در بیابان های حسن آباد تهران دستگیر شد.او در محاکمه اول به اعدام محکوم و در محاکمه دوم تبرئه شد. تبرئه او باعث ایجاد بحث‌های اعتراض‌آمیز در میان رسانه‌ها شد و قربانیان هم نسبت به نقض حکم اعدام توسط دیوان‌عالی کشور، اعتراض کردند. این مسئله حتی باعث اعتراض رئیس قوه قضائیه به حکم شد. وی در سومین محاکمه در بهمن ۱۳۹۰ به اعدام محکوم شد.. پس از صدور حکم اعدام برای متهم در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران، او به حکم مجازاتش اعتراض کرد. با اعتراض صادق پرونده به شعبه 14 دیوان عالی کشور فرستاده شد و با دستور رئیس دیوان عالی کشور، رسیدگی سریع به این پرونده در دستور کار قضات قرار گرفت. عقرب سیاه بعد از اعلام شکایت از سوی تعدادی زن و دختر جوان تهرانی مبنی بر ربودن و آزار و اذیت آنها در سال ۸۸ دستگیر شد.

یکی از شاکیان پرونده در مورد جنایت عقرب سیاه گفت: وقتی پس از آزار و اذیت های متهم به هوش آمدم دیدم روی تپه‌ای به صورت دراز کش رها شده‌ام و مرد شیطان صفت در حال زدن ضربه با سنگ به گیج‌گاهم است.از او پرسیدم چرا این کار را می‌کند و مدعی شد من صورت وی را دیده‌ام و باید بمیرم تا او شناسایی نشود.بعد از لحظاتی متوجه شدم که با یک پیچ‌گوشتی دارد بدن مرا سوراخ می‌کند تمام بدنم غرق در خون شده بود.... به گفته شاكيان پرونده، عقرب سیاه و خانواده وي با آنها تماس گرفته و مدعی می‌شوند اگر به دادگاه برویم و علیه او شهادت بدهیم، آنها را خواهند کشت.

اخبار غیررسمی از تأیید حکم اعدام عقرب سیاه

بیش از ۲ ماه از ارسال پرونده عقرب سیاه به دیوان عالی گذشته و قرار است بعد از تأیید یا نقض حکم اعدام عقرب سیاه در دیوان عالی کشور، پرونده روی میز رئیس قوه‌قضاییه قرار گیرد.
 فارس: پرونده مرد جوان معروف به عقرب سیاه که متهم به آزار و اذیت تعدادی زن و دختر جوان تهران در سال ۸۹ بود، بعد از صدور حکم اعدام در ۹ بهمن سال گذشته، سرانجام ۱۹ اردیبهشت ماه امسال به دیوان عالی کشور ارسال شد.

این پرونده به خاطر اهمیت آن و همچنین نحوه رفت و برگشت آن بین دادگاه کیفری و دیوان عالی کشور اهمیت زیادی پیدا کرد و به نوعی بسیاری از مردم ضمن پیگیری این پرونده، ‌ خواهان محاکمه «عقرب سیاه» شدند.

بعد از اینکه دیوان عالی کشور دو بار پیاپی هم حکم اعدام و هم حکم تبرئه این متهم را نقض کرد، سرانجام برای سومین بار پرونده به شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران رفت که قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی و مستشاران این شعبه، به اتفاق آراء متهم را به اعدام محکوم کردند.

پرونده در اردیبهشت امسال به شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور رفت اما علیرغم اهمیت پرونده با گذشت بیش از دو ماه از ارسال پرونده به این شعبه هنوز خبری از اعلام‌ رأی قضات این شعبه نیست.

اخبار ضدونقیضی درباره تأیید حکم اعدام «عقرب سیاه» مطرح می‌شود که در همین رابطه یک منبع آگاه گفت: یک قاضی گزارش پرونده را تنظیم می‌کند و بعد از آن به همراه ۲ قاضی رأی صادر می‌شود. در این زمینه گزارش تکمیل شده اما رأی قطعی هنوز صادر نشده است.

وی درباره اینکه برخی اظهارنظر‌ها از تأیید حکم اعدام خبر می‌دهند گفت: این موضوع هنوز از سوی شعبه به طور رسمی اعلام نشده است. به دلیل اینکه گزارش این پرونده بسیار مفصل است، ممکن است اعلام‌نظر قضات طول بکشد.

این منبع آگاه همچنین گفت: رئیس قوه‌قضاییه دستور داده بعد از صدور حکم در دیوان عالی کشور، پرونده در اختیار وی قرار گیرد.

عقرب سیاه پیش از این ۲ بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بود که یک بار به اعدام محکوم و یک بار هم تبرئه شد اما هر ۲ حکم صادره در دیوان عالی کشور به دلایلی نقض شده بود.

دیوان عالی کشور تاریخ ۱۱ آبان سال گذشته، حکم صادره از سوی شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران مبنی بر تبرئه عقرب سیاه، جوانی که متهم به آزار و اذیت تعدادی زن و دختر جوان در تهران بود را نقض کرد.

پیش از آن نیز، قاضی اکبر ساعی رئیس شعبه ۷۷ دادگاه کیفری استان تهران به همراه ۴ مستشار شعبه، عقرب سیاه را به اعدام محکوم کرده بود اما دیوان عالی این حکم را نیز نقض کرده بود.

تا اینکه در تاریخ ۹ بهمن‌ماه سال گذشته عقرب سیاه برای سومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت و تنها ساعتی بعد از محاکمه به اتفاق آرا به اعدام محکوم شد.

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود سرانجام دیوان عالی کشور در سومین اعلام‌نظر درباره این پرونده چه نظری اعلام خواهد کرد؛ اعدام یا تبرئه.

حواشی آخرین جلسه محاکمه عقرب سیاه

محاکمه عقرب سیاه که متهم به ربودن و آزار و اذیت تعدادی زن و دختر تهرانی است، از ساعت ۱۱: ۱۵ دقیقه در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌ کشکولی آغاز شد.

عقرب سیاه پیش از این ۲ بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بود که یک بار به اعدام محکوم و یک بار هم تبرئه شد اما هر ۲ حکم صادره در دیوان عالی کشور به دلایلی نقض شده بود.

دیوان عالی کشور تاریخ ۱۱ آبان سال گذشته، حکم صادره از شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران مبنی بر تبرئه عقرب سیاه، جوانی که متهم به آزار و اذیت تعدادی زن و دختر جوان در تهران بود را نقض کرد.

با توجه به این رأی، پرونده به دادگاه کیفری ارسال ‌شد تا مجدداً مورد رسیدگی قرار گیرد.

* ساعت ۱۰ صبح مأموران زندان متهم را به دادگاه آوردند اما برای آنکه متهم با شاکیان پرونده روبرو نشود و برای جلوگیری از وقوع درگیری احتمالی این فرد با‌ آن‌ها در محل دیگری نگهداری شد. در جلسه قبل محاکمه متهم، تعدادی از شاکیان او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در ساعت ۱۱ صبح تعدادی از شکات این پرونده به داخل دادگاه آمدند که در این حین با برادر متهم درگیر شدند اما مأموران دادگاه به داخل جلسه امدند تا امنیت جلسه بیشتر حفظ شود.

* برادر متهم پرونده مدعی بود که تعدادی از شاکیان با او تماس گرفته و درخواست‌های متعددی مبنی بر پرداخت میلیون‌های پول یا تهیه وسایل مورد نیازشان را کرده‌اند.

* در مقابل این ادعا، شاکیان هم عقرب سیاه و خانواده او را متهم به تهدید می‌کردند و حتی یکی از آن‌ها مدعی شد که شب گذشته خانواده متهم با او تماس گرفته و به آن‌ها قول پرداخت یک دستگاه خودروی سواری در قبال اعلام رضایت داده‌اند.

*حدود ساعت ۱۱: ۳۰ متهم را از محل نگهداری به داخل شعبه منتقل کردند و جلسه دادگاه با حضور قضات، شاکیان، متهم و نماینده دادستان آغاز شد.

* جلسه محاکمه غیرعلنی بود که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید و در این جلسه، بعد از بیان اظهارات ۴ شاکی پرونده که در غیاب اکثریت شاکیان به دادگاه آمده بودند، متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه فقط اتهام آدم‌ربایی و سرقت را قبول دارد، انگیزه خود از این کار را سرقت عنوان کرد. او همچنین قبول کرد که با طرح دوستی با شاکیان، آن‌ها را ربوده و اموالشان را سرقت کرده است.

* از داخل شعبه و جریان محاکمه اطلاع زیادی در دست نبود و فقط گه‌گاهی صدای فریاد برخی شاکیان به گوش می‌رسید.

* ساعت از ۱۴ گذشته بود که سرانجام جلسه محاکمه به پایان رسید و باز هم درگیری لفظی بین متهم و برخی شاکیان رخ داد و نکته جالب در این صحنه اصرار و پافشاری زیاد یکی از شاکیان برای حمله و ضرب و شتم متهم بود و او می‌گفت با علم اینکه ممکن است از سوی مأموران دادگاه دستگیر شود قصد حمله و ضرب و شتم متهم را دارد اما با دخالت و حضور مأموران انتظامی و حفاظت دادگاه وی از این کار باز ماند.

* بعد از خروج طرفین پرونده از دادگاه، هیئت رسیدگی کننده به پرونده وارد شور شدند و بعد از مشورت با هم، به اتفاق آراء متهم را به اعدام محکوم کردند.

حکم اعدام «عقرب سیاه» تأیید شد

عقرب سیاه پیش از این 2 بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بود که یک بار به اعدام محکوم و یک بار هم تبرئه شد اما هر 2 حکم صادره در دیوان عالی کشور به دلایلی نقض شده بود.

 فارس: حکم اعدام متهم متجاوز به عنف معروف به عقرب سیاه در شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور تأیید شد.
 
قضات شعبه 14 دیوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده و مشورت، حکم صادره از شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران مبنی بر اعدام عقرب سیاه را تأیید کردند.
 
قاضی عمرانی رئیس اداره دفتر دیوان عالی کشور اطلاعیه‌ای را در این زمینه به این شرح منتشر کرد:
 
بسمه تعالی
 
دادنامه صادره از شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران علیه آقای «ص.م» معروف به «عقرب سیاه» که مرتکب چندین فقره عمل شنیع زنای به عنف و اکراه نسبت به شکات گردیده، در دیوان عالی کشور رسیدگی و با توجه به انطباق رأی صادره با موازین شرعی و قانونی، تأیید و ابرام گردید.
 
همچنین پرونده جهت جری تشریفات قانونی به مراجع ذیربط ارسال شد.
 
پرونده مرد جوان معروف به عقرب سیاه که متهم به آزار و اذیت تعدادی زن و دختر جوان تهران در سال 89 بود، بعد از صدور حکم اعدام در 9 بهمن سال گذشته، سرانجام 19 اردیبهشت ماه امسال به دیوان عالی کشور ارسال شد.
 
این پرونده به خاطر اهمیت آن و همچنین نحوه رفت و برگشت آن بین دادگاه کیفری و دیوان عالی کشور اهمیت زیادی پیدا کرد و به نوعی بسیاری از مردم ضمن پیگیری این پرونده،‌ خواهان محاکمه «عقرب سیاه» شدند.
 
عقرب سیاه پیش از این 2 بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بود که یک بار به اعدام محکوم و یک بار هم تبرئه شد اما هر 2 حکم صادره در دیوان عالی کشور به دلایلی نقض شده بود.
 
دیوان عالی کشور تاریخ 11 آبان سال گذشته، حکم صادره از سوی شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران مبنی بر تبرئه عقرب سیاه، جوانی که متهم به آزار و اذیت تعدادی زن و دختر جوان در تهران بود را نقض کرد.
 
پیش از آن نیز، قاضی اکبر ساعی رئیس شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران به همراه 4 مستشار شعبه، عقرب سیاه را به اعدام محکوم کرده بود اما دیوان عالی این حکم را نیز نقض کرده بود.
 
تا اینکه در تاریخ 9 بهمن‌ماه سال گذشته عقرب سیاه برای سومین بار پای میز محاکمه قرار گرفت و تنها ساعتی بعد از محاکمه به اتفاق آرا به اعدام محکوم شد.

انهدام باند زورگيري عقرب سياه

سرهنگ مهابادي صبح ديروز از انهدام باند سارقان زورگير تحت عنوان باند عقرب سياه که در منطقه خاورشهر تهران اقدام به شرارت مي کردند،خبر داد.

 مردم سالاري به نقل از  پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ عبدالرضا مهابادي سرپرست سرکلانتر نهم فرماندهي انتظامي تهران بزرگ به تشريح جزييات خبر فوق پرداخت.به گفته وي چندي پيش در پي مراجعه تعدادي از ساکنان محله خاورشهر و همچنين تني چند از شوراياران محله به كلانتريي 177 خاور شهر پرده از اقدامات مجرمانه شرور سابقه داري به نام عباس معروف به "عقرب سياه " كه فعاليت گسترده‌اي در زمينه زورگيري و شرارت در جنوب پايتخت دارد، برداشته و خواهان رسيدگي به موضوع شدند.اين مقام انتظامي ادامه داد:به محض دريافت شکايات مردمي،موضوع به دايره تجسس کلانتري ارجاع و به سرعت در دستور کار ماموران قرار گرفت در همين راستا بلافاصله يک تيم عملياتي متشکل از کارآگاهان زبده کلانتري تشکيل و تحقيقات در اين رابطه آغاز شد.تحقيقات ماموران حکايت از آن داشت که متهم ضمن تشکيل باند زورگيري در منطقه با همدستي شرور ديگري که"امير" نام دارد با تهديد چاقو از كارگران در زمينهاي كشاورزي و باغات منطقه اخاذي و زورگيري مي کند و هم اکنون نيز به منظور فرار از چنگال قانون خانه مجردي در منطقه امين آباد اجاره و به صورت مجردي در آنجا به سر مي‌برد.مهابادي عنوان كرد:به دنبال اين موضوع شمارش معکوس براي دستگيري متهمان آغاز شد و در ادامه ماموران ضمن هماهنگي مقام قضايي پس از مراجعه به آدرس مذکور و زير نظر گرفتن مخفيگاه متهمان،در نهايت در يک فرصت مناسب موفق شدند طي يك عمليات غافلگيرانه متهمان را دستگير و جهت تحقيقات بيشتر به كلانتري انتقال دهند.

وي ادامه داد:با انتقال متهمان به كلانتري دو نفر از مالباخته گان كه توسط متهمان مورد ضرب و شتم و زورگيري قرار گرفته بودند به نام‌هاي " اميد" و" عباس " به كلانتري مراجعه كرده و عليه متهمان اعلام شكايت كردند.سرهنگ مهابادي در پايان تصريح كرد: متهمان بعد از تكميل پرونده و ارجاع به دادسرا به اتهام،توزيع مواد مخدر،سرقت و زورگيري راهي زندان شدند.

اجرای حکم عقرب سیاه در هاله‌ای از ابهام

سرنوشت پرونده عقرب سیاه و اجرای حکم مرد شیطان صفت با گذشت 51 ماه از دستگیری او و یک ماه از تائید آن در دیوان عالی کشور هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.
 در حالی که گفته می شد پرونده صادق مرادی معروف به عقرب سیاه پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور به دفتر رئیس قوه قضائیه فرستاده می شود، این پرونده سر از دادستانی تهران درآورد. ارسال پرونده به دادستانی تهران در حالی برخلاف روال قضائی صورت گرفته که درباره علت آن هنوز هیچ مسئول قضائی اظهار نظر نکرده است.

سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران نیز از علت ارسال پرونده به دادستانی اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید: تنها می دانم پرونده به دادسرا فرستاده شده است اما از علت آن بی خبر هستم.

قاضی افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص ارسال پرونده عقرب سیاه به دادستانی تهران اظهار داشت: درباره علت ارسال پرونده به دادستانی تهران اطلاعاتی ندارم اما بر اساس روال قضائی پس از تائید حکم در دیوان عالی کشور ، پرونده باید به شعبه صادر کننده حکم در دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شود.

وی افزود: در این پرونده شاهد بودیم پرونده به جای ارسال به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به دادستانی فرستاده شده که این بر خلاف روال قضایی است. شعبه صادر کننده حکم باید پرونده را بعد از تائید حکم به دادسرا ارسال می کرد.

این مقام قضائی درباره احتمال اعتراض دادستان به رای مجازات نیز گفت: حکم مجازات عقرب سیاه در دیوان عالی کشور تائید شده است و دادستانی پیش از این می توانست به حکم مجازات اعتراض کند. با تائید حکم دیگر جائی برای اعتراض دادستانی نیست.

متهم به نام صادق معروف به عقرب سیاه سال هفتم اردیبهشت سال 87 به اتهام ربودن 30 زن و آزار و اذیت آنها در بیابان های حسن آباد تهران دستگیر شد. عقرب سیاه بعد از اعلام شکایت از سوی تعدادی زن و دختر جوان تهرانی مبنی بر ربودن و آزار و اذیت آنها در سال ۸۸ دستگیر شد.

یکی از شاکیان پرونده در مورد جنایت عقرب سیاه گفت: وقتی پس از آزار و اذیت های متهم به هوش آمدم دیدم روی تپه‌ای به صورت دراز کش رها شده‌ام و مرد شیطان صفت در حال زدن ضربه با سنگ به گیج‌گاهم است.از او پرسیدم چرا این کار را می‌کند و مدعی شد من صورت وی را دیده‌ام و باید بمیرم تا او شناسایی نشود.بعد از لحظاتی متوجه شدم که با یک پیچ‌گوشتی دارد بدنم مرا سوراخ می‌کند تمام بدنم غرق در خون شده بود....

بسیاری از قربانیان این پرونده از ترس آبروریزی یا تهدید شکایت نکرده یا شکایت خود را با مراجعه به دادگاه پس گرفته‌اند. قربانیان گفته‌اند که وی در تماسهای تهدید آمیز خود گفته‌است که نام و آدرس مدرسه فرزندان شاکیان را نیز دارد.

صادق مرادی در محاکمه اول به اعدام محکوم و در محاکمه دوم تبرئه شد. تبرئه او باعث ایجاد بحث‌های اعتراض‌آمیز در میان رسانه‌ها شد و قربانیان هم نسبت به نقض حکم اعدام توسط دیوان‌عالی کشور، اعتراض کردند. این مسئله حتی باعث اعتراض رئیس قوه قضائیه به حکم شد.

پس از تبرئه عقرب سیاه ، کمیسیون اجتماعی جلسه ویژه‌ای را با حضور مسئولان قضایی برگزار کرده و به بررسی این پرونده پرداخت. نماینده مردم سبزوار در مجلس هشتم در واکنش به این حکم گفت: مانیزنسبت به صدور حکم تبرئه عقرب سیاه معترضیم و کمیسیون اجتماعی دراین مورد نشستی رابا مسئولان دستگاه قضایی برگزار خواهد کرد. عقرب سیاه سزاوار رافت نمی‌باشد و چنین برخوردی از سوی دستگاه قضایی موجب سوء استفاده دیگر مجرمان خواهد شد. نمایندگان مجلس، درموارد تجاوز به عنف حساس می‌باشند و این موضوع را به طور حتم پیگیری خواهند کرد.

بس از تبرئه عقرب سیاه وواکنش های بسیار به این حکم پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و این بار قضات دادگاه به ریاست قاضی محمدی کشکولی به پرونده رسیدگی کردند.

وی در سومین محاکمه در بهمن ۱۳۹۰ به اعدام محکوم شد که قضات شعبه 14 دیوان عالی کشور حکم را تائید کردند.

پرونده «عقرب سیاه» روی میز دادستان

پرونده «عقرب سیاه» که قرار بود بعد از اعلام‌نظر دیوان عالی کشور روی میز رئیس قوه‌قضائیه قرار بگیرد، از اتاق دادستان تهران سر در آورد.
 حکم پرونده متهم معروف به «عقرب سیاه» که به اتهام ربودن و تجاوز به تعدادی از زنان و دختران جوان تهرانی از سوی دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شده بود، در تاریخ 4 مردادماه جاری در شعبه 14 دیوان عالی کشور تایید شد.طبق اظهارات برخی مسئولان، قرار بود این پرونده بعد از تعیین نتیجه در دیوان عالی کشور، روی میز رئیس قوه‌قضائیه قرار گیرد تا آن را بررسی کند اما این پرونده قبل از رسیدن به میز رئیس‌ قوه‌قضائیه مسیر خود را تغییر داده و به جای دیگری رفته است.

طی روزهای قبل، این پرونده از دیوان عالی کشور به دادستانی تهران منتقل شده و شخص دادستان تهران مشغول بررسی پرونده است.پرونده مرد جوان معروف به عقرب سیاه که متهم به آزار و اذیت تعدادی زن و دختر جوان تهران در سال 86 بود، بعد از صدور حکم اعدام در 9 بهمن سال گذشته، سرانجام 19‌اردیبهشت ماه امسال به دیوان عالی کشور ارسال شد.
 
برخی گفته‌ها حاکی از این است که جعفری دولت‌‌آبادی بعد از بررسی این پرونده، زمان و مکان اجرای حکم را تعیین خواهد کرد. این پرونده به خاطر اهمیت آن و همچنین نحوه رفت و برگشت آن بین دادگاه کیفری و دیوان عالی کشور اهمیت زیادی پیدا کرد و بسیاری از مردم ضمن پیگیری این پرونده،‌ خواهان اجرای حکم «عقرب سیاه» شدند.

عقرب سیاه پیش از این 2 بار در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده بود که یک بار به اعدام محکوم و یک بار هم تبرئه شد اما هر 2 حکم صادره در دیوان عالی کشور به دلایلی نقض شده بود.

پرونده «عقرب سیاه» به دادگاه رسید

وی ادامه داد: این پرونده به دادگاه کیفری بازگشته است تا درباره اینکه حکم اعدام در ملاءعام اجرا شود یا خیر تصمیم‌گیری شود.
رئیس شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران گفت: پرونده «عقرب سیاه» برای تصمیم‌گیری درباره اینکه حکم اعدام چگونه اجرا شود به دادگاه کیفری برگشت.
 
محمدرضا محمدی‌کشکولی رئیس شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران و آخرین قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده معروف به «عقرب سیاه» اظهار داشت: واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران پرونده «عقرب سیاه» را به دادگاه برگرداند.
 
وی ادامه داد: این پرونده به دادگاه کیفری بازگشته است تا درباره اینکه حکم اعدام در ملاءعام اجرا شود یا خیر تصمیم‌گیری شود.
 
رئیس شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران در پایان گفت: طی امروز و فردا در مورد اینکه این حکم چگونه اجرا شود، تصمیم‌گیری می‌کنیم.
 
حکم اعدام صادق مرادی معروف به «عقرب سیاه» که در سال ۸۶ اقدام به ربودن و آزار و اذیت تعدادی زن جوان در تهران کرده بود، مردادماه امسال در دیوان عالی کشور تأیید شد.
 

"عقرب سیاه" در ملاء عام اعدام می‌شود

رئیس شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران اعلام کرد: اعدام مرد متجاوز معروف به عقرب سیاه در ملاء عام بلامانع است.
پس از ارسال پرونده عقرب سیاه به شعبه اجری احکام دادسرای جنایی تهران، قاضی جمشیدی سرپرست شعبه اجرای احکام درنامه ای به رئیس شعبه 79 دادگاه کیفری درخصوص محل اجرای حکم عقرب سیاه سوال کرد که محمدی کشکولی قاضی صادر کننده حکم درپاسخ به این سوال، اجرای حکم در ملاء عام را بلا مانع دانست.  
 
حکم اعدام صادق مرادی  که متهم به ربودن وآزار و اذیت چند زن در حسن آباد است به زودی دریکی ازمحلات تهران اجرا خواهد شد.  
 
وی چندی قبل با حکم قضات شعبه 79 دادگاه کیفری به قصاص محکوم شده بود که رای صادره از سوی شعبه 14 دیوان عالی کشور تایید شد.  
 
هم اکنون  پرونده برای اجرای حکم به شعبه اجرا احکام دادسرای تهران فرستاده شده است.

 

عقرب سحرگاه فردا اعدام می شود + عکس

سرپرست دادسرای جنایی تهران گفت : مرد متجاوز معروف به عقرب سیاه سحرگاه فردا اعدام می شود. وی در سومین محاکمه در بهمن 1390 به اعدام محکوم شد که قضات شعبه 14 دیوان عالی کشور حکم را تائید کردند.
قاضی امیرآبادی فراهانی اظهار داشت : پس از تائید حکم اعدام مرد متجاوز از سوی دیوان عالی کشور و اعلام نظر قضات دادگاه برای اعدام او در ملاء عام، مقدمات اجرای حکم انجام شد.
 
وی افزود : پس از بررسی های صورت گرفته قرار شد سحرگاه فردا مرد شیطان صفت در حوالی چهارراه نظام آباد به دار مجازات آویخته شود. محل دقیق اجرا حکم هنوز مشخص نیست و عصر با بررسی منطقه ، محل آن را بین چهارراه نظام آباد تا میدان رسالت در شرق تهران مشخص می کنیم.
 
 

سرپرست دادسرای جنائی تهران درباره ساعت اجرا حکم نیز گفت : حکم قبل از طلوع آفتاب در ملاءعام اجرا خواهد شد.
 
عقرب سیاه به نام صادق معروف به عقرب سیاه سال هفتم اردیبهشت سال 87 به اتهام ربودن 30 زن و آزار و اذیت آنها در بیابان های حسن آباد تهران دستگیر شد. عقرب سیاه بعد از اعلام شکایت از سوی تعدادی زن و دختر جوان تهرانی مبنی بر ربودن و آزار و اذیت آنها در سال 88 دستگیر شد.صادق مرادی در محاکمه اول به اعدام محکوم و در محاکمه دوم تبرئه شد. تبرئه او باعث ایجاد بحثهای اعتراض‌آمیز در میان رسانه‌ها شد و قربانیان هم نسبت به نقض حکم اعدام توسط دیوان‌عالی کشور، اعتراض کردند. این مسئله حتی باعث اعتراض رئیس قوه قضائیه به حکم شد.
 
پس از تبرئه عقرب سیاه ، کمیسیون اجتماعی جلسه ویژه‌ای را با حضور مسئولان قضایی برگزار کرده و به بررسی این پرونده پرداخت. نماینده مردم سبزوار در مجلس هشتم در واکنش به این حکم گفت: مانیزنسبت به صدور حکم تبرئه عقرب سیاه معترضیم و کمیسیون اجتماعی دراین مورد نشستی رابا مسئولان دستگاه قضایی برگزار خواهد کرد. عقرب سیاه سزاوار رافت نمی‌باشد و چنین برخوردی از سوی دستگاه قضایی موجب سوء استفاده دیگر مجرمان خواهد شد. نمایندگان مجلس، در موارد تجاوز به عنف حساس می‌باشند و این موضوع را به طور حتم پیگیری خواهند کرد.
 
بس از تبرئه عقرب سیاه و واکنشهای بسیار به این حکم پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و این بار قضات دادگاه به ریاست قاضی محمدی کشکولی به پرونده رسیدگی کردند.
 
وی در سومین محاکمه در بهمن 1390 به اعدام محکوم شد که قضات شعبه 14 دیوان عالی کشور حکم را تائید کردند.

 

عقرب سياه سحرگاه امروز اعدام شد

عقرب سياه که اقدام به ربودن و آزار و اذیت 4 زن جوان در تهران کرده بود، سحرگاه سه‌شنبه ـ 21 شهريورماه ـ به دار مجازات آويخته شد.
عقرب سياه که اقدام به ربودن و آزار و اذیت 4 زن جوان در تهران کرده بود، سحرگاه سه‌شنبه ـ 21 شهريورماه ـ به دار مجازات آويخته شد.

 عقرب سياه لقب فردی به نام صادق مرادي ا‌ست که 4 سال قبل و پس از تلاش برای ربودن یک زن در جنوب تهران از سوي پليس دستگیر شد و اواخر سال 89 به اتهام آزار و اذیت 4 زن و دختر چند بار پاي ميز محاکمه رفت.

اين مرد شرور ابتدا در شعبه 77 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه و به اعدام محكوم شد كه پس از اعتراض، اين حكم در ديوان عالي كشور نقض شد.

پس از رسيدگي به اين پرونده در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران، اين شعبه حكمي مبني بر تبرئه عقرب سیاه صادر كرد و اين حكم كه واكنش‌هاي زيادي از جمله از سوي برخي نمايندگان وقت مجلس شوراي اسلامي را در پي داشت پس از رسيدگي در ديوان عالي كشور نقض و پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران ارجاع شد.

اين شعبه در آخرين مرحله رسيدگي به اتهامات صادق مرادي، وي را به اعدام محكوم كرد و چهارم مرداد سال جاري نيز ديوان عالي كشور با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: «دادنامه صادره از شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران علیه صادق مرادي معروف به عقرب سیاه که مرتکب چندین فقره عمل شنیع زنای به عنف و اکراه نسبت به شکات شده، در دیوان عالی کشور رسیدگی و با توجه به انطباق رای صادره با موازین شرعی و قانونی، تایید و ابرام شد. همچنین پرونده جهت جری تشریفات قانونی به مراجع ذی‌ربط ارسال شد.»

عقرب سياه سرانجام پس از طي مراحل قانوني پرونده‌اش سحرگاه سه‌شنبه در چهارراه نظام‌آباد تهران و در مقابل ديدگان تعدادي از شهروندان به دار مجازات آويخته شد.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.

 

دوست داشتم خودم عقرب را مجازات می‌کردم!

یکی از قربانیان «عقرب سیاه» گفت: دوست داشتم «عقرب سیاه» زنده می‌ماند تا خودم او را مجازات کنم.
یکی از قربانیان «عقرب سیاه» گفت: دوست داشتم «عقرب سیاه» زنده می‌ماند تا خودم او را مجازات کنم.

 حکم اعدام  عقرب سیاه صبح امروز در خیابان سبلان و مقابل چشم صدها نفر از شهروندان اجرا شد.

بعد از اجرای حکم، یکی از شاکیان «عقرب سیاه» در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: نباید اجازه می‌دادند که او این‌قدر راحت اعدام شود. او راحت جان داد.

این فرد که در حال گریه بود و با چشمان خیره به جسد «عقرب سیاه» مدام از مسئولان اجرای حکم می‌خواست زودتر جسد را پایین بیاورند.

وی گفت: بعد از مرگ هم همه به فکر او هستند و کارهای او را انجام می‌دهند ولی کسی به فکر ما نیست.

 

وی افزود: چرا اجازه ندادند «عقرب سیاه» به التماس کردن وادار شود؟ باید به یادش می‌آوردیم زمانی را که به همه چیز و همه‌کس قسمش دادیم اما توجهی نکرد و آن بلا را سرمان آورد.

این خانم که به شدت شوکه شده بود در ادامه صحبت‌های خود گفت: دوست داشتم امکان این وجود داشت که او زنده بماند و بتوانم خودم مجازاتش کنم.

وی افزود: باید خودم ذره ذره جانش را می‌گرفتم. الان که جسد بالای دار او را می‌بینم تمام بلاهایی که در آن یک ساعت شوم به سرم آورد را جلوی چشمانم می‌بینم.

«عقرب سیاه» قبل از اعدام: به خاطر روزنامه ها اعدام می شوم/ پشیمان نیستم!

متجاوز معروف به «عقرب سیاه» آخرین اظهارات خود را قبل از اجرای حکم اعدام بیان کرد.
 متجاوز معروف به «عقرب سیاه» آخرین اظهارات خود را قبل از اجرای حکم اعدام بیان کرد.

 حکم اعدام صادق مرادی متجاوز معروف به «عقرب سیاه» صبح امروز و پیش از طلوع آفتاب در خیابان سبلان با حضور مسئولان قضائی، انتظامی و مردم اجرا شد.

صادق مرادی بعد از خروج از خودروی حمل زندانیان پیش از انتقال به سکوی اجرای حکم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: من بی‌گناه هستم.

وی ادامه داد: من فقط به خاطر روزنامه‌ها اعدام می‌شوم. 4 قاضی مرا تبرئه کرده بودند.

خبرنگار فارس به وی گفت: 10 قاضی در دادگاه کیفری و چند قاضی هم در دیوان عالی کشور حکم به اعدام  شما داده بودند؛ حکم تبرئه هم در دیوان عالی کشور نقض شد.

عقرب سیاه همچنین در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه از کارهای خود ابراز پشیمانی کردی یا خیر گفت: خیر من پشیمان نیستم.

برادر صادق مرادی هم حدود 2 ساعت قبل از اجرای حکم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از یک ماه قبل دیگر صادق را ندیدیم. او بی‌گناه است و هیچ کار خلافی انجام نداده است. ادعای شاکیان دروغ است.

این فرد از یک سو مدعی بود که برادرش تجاوزی مرتکب نشده است و از سوی دیگر می‌گفت پرونده دیگر شاکی ندارد و همه رضایت داده‌اند.

این اظهارات متهم و برادرش، پیش از این در دادگاه هم تکرار شده بود اما قضات دادگاه با بررسی مدارک موجود در پرونده، اظهارات شاکیان و متهم، حکم به اعدام «عقرب سیاه» دادند.

حاشیه‌ های اجرای حکم اعدام عقرب سیاه+ عکس

اجرای حکم اعدام عقرب سیاه صبح امروز آن هم در ملاء عام حاشیه‌هایی داشت.
 عقرب سیاه محکومی که به اتهام ربودن 15 زن و سرقت اموال آنها و تجاوز به 4 نفر آنها محکوم به اعدام شده بود سرانجام امروز در ملاء عام و در چهار راه سبلان به دار مجازات آویخته شد.
 
اعدام عقرب سیاه همراه با حواشی بود که در زیر می‌خوانید.
 
آب و جارو کردن محل اجرای حکم
 در ساعت 3:45 صبح در حالی که تعداد اندکی از ساکنان منطقه سبلان برای دیدن اجرای حکم در خیابان جمع شده بودند مأموران شهرداری محل اجرای حکم را با آب و جارو تمیز کردند.
 
اظهارات برادر صادق مرادی
 در خلال آماده سازی محل اجرای حکم برادر صادق مرادی با مراجعه به خبرنگار فارس درباره حضور نماینده دادستان سوالاتی را پرسید و درباره دیدار خانواده‌اش با عقرب سیاه گفت: یک ماه است صادق را ندیده‌ایم.
 
وی افزود: بیش از یک ماه است که به ما ملاقات نداده‌اند و این در حالی است که شب گذشته نیز تا ساعت 2 بامداد در مقابل زندان اوین بودیم اما دست آخر هم نتوانستیم برادرم را ببینیم.
 
 * از ساعت 3:40 حدود 200 نفر در محوطه اجراي حكم حضور داشتند كه رفته رفته بر تعداد آنان افزوده مي‌شد. در ميان جمعيت، حضور زنان و كودكان نيز بارز بود. خبرنگاران، عكاسان و تصويربرداران رسانه‌هاي داخلي نيز جهت پوشش خبري و تصويري اين اعدام حضور داشتند. همچنين معابر منتهي به محل اجرا از سوي ماموران پليس، مسدود شده و تحت تدابير انتظامي قرار گرفته بود.
 
 
* محدوده اجراي حكم با نصب بنرهايي با عنوان «اعدام يك متجاوز به عنف» مشخص شده بود و در اين محل محصور با داربست، يك جرثقيل مستقر بود.
 
 
* ساعت 4:20 آمبولانس مركز فوريت‌هاي پزشكي تهران در محل حاضر شد.
 
 
* ساعت 4:25 با افزايش جمعيت در محل اجرا، ماموران نيروي انتظامي نسبت به استقرار حفاظ‌هاي فلزي به منظور جلوگيري از ورود جمعيت به محل اجرا اقدام كردند.
 
 
* ساعت 4:40 سرهنگ خانچرلي ـ رييس پليس پيشگيري پايتخت ـ وارد محوطه برگزاري مراسم اعدام شد و پس از بررسي اوضاع و احوال محل اجراي حكم، دقايقي به گفت‌وگو با خبرنگاران پرداخت.
 
 
* برخي افراد حاضر در جمعيت با اينكه براي تماشاي صحنه اعدام حضور يافته بودند اما با اجراي اين مجازات مخالف بودند. در مقابل تعداد بيشتري از افراد بر بازدارندگي مجازات اعدام تاكيد داشتند و موافق اجراي چنين مجازاتي براي افرادي نظير عقرب سياه بودند.
 
 
* ساعت 5:20 خودروي پزشكي قانوني مخصوص حمل جسد در محل حاضر شد.
 
 
* ساعت 5:50 قاضي فريدون اميرآبادي فراهاني ـ معاون دادستان تهران و سرپرست دادسراي امور جنايي ـ و علي جمشيدي ـ داديار اجراي احكام دادسراي ناحيه 27 تهران ـ جهت انجام تشريفات قانوني در محوطه اجراي مراسم حضور يافتند.
 
 
* ساعت 5:52 خودروي حامل محكوم وارد محوطه اجراي مراسم شد.
 
 
* ساعت 5:55 طناب قرمزرنگ دار توسط يكي از ماموران به قلاب جرثقيل متصل شد.
 
 
* راس ساعت 6 مراسم اجراي حكم با تلاوت آياتي از قرآن كريم آغاز و سپس عقرب سياه در ميان نور شديد فلاش دوربين عكاسان خبري از خودرو خارج شد. وي در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: «من را رسانه‌ها اعدام كردند. من تبرئه شده بودم. اينكه مي‌گويند سر بي‌گناه بالاي دار نمي‌رود دروغ است... .» پس از گفتن اين جملات، ماموران وي را به سمت سكوي اجرا هدايت كردند. او بار ديگر با صداي بلند ابراز بي‌گناهي كرد و چند ثانيه بعد طناب دار بر گردن وي افتاد و هم‌زمان دادنامه تاييد شده از سوي ديوان عالي كشور مبني بر محكوميت صادق مرادي قرائت شد.
 
 
* ساعت 6:6 با بالا رفتن اهرم جرثقيل، پرونده زندگي عقرب سياه بسته شد و جسد وي حدود 10 دقيقه بالاي دار باقي ماند. با كاسته شدن از جمعيت، جسد پايين آورده شد و ضمن تاييد مرگ از سوي پزشك قانوني داخل كاور قرار گرفت. سپس به داخل آمبولانس منتقل شد و خودروي حامل جسد، محل را ترك كرد. در اين هنگام تعدادي انگشت‌شمار قصد اخلال در نظم را داشتند كه توسط ماموران متفرق شدند.
 
 
* يكي از قربانيان جنايات عقرب سياه در حالي كه روي زمين با حالتي مات و مبهوت نشسته بود، جملاتي را بر زبان مي‌آورد. خبرنگاران قصد داشتند با او به گفت‌وگو بپردازند اما اين زن جوان گفت كه حال مساعدي ندارد. وي در حالي كه به جسد آويخته شده صادق مرادي خيره شده بود، زير لب مي‌گفت "نبايد اعدامش مي‌كردند. چرا نگذاشتند التماس كند؟ مگر من كم به او التماس كردم؟ مي‌خواستم او زنده بماند و هر روز قطعه‌اي از بدنش را جدا كنند."
 
اعدام متهمان در ملاءعام بازدارنده است
خبرنگاران قضایی فارس با برخی از شهروندان حاضر در محل اجرای حکم درباره تأثیر گذاری اجرای چنین احکامی در ملاء عام گفت‌وگو کرد که تمامی شهروندان به اتفاق معتقد بودند اجرای این احکام در مجرمان ایجاد بازدارندگی خواهد کرد.
 
هرچند در این میان برخی از شهروندان به خاطر اطاله رسیدگی به چنین جرائمی گلایه داشتند و از دستگاه قضایی خواهان رسیدگی سریع به این جرائم شدند.

پایان کار «عقرب سیاه»

حکم اعدام عقرب سیاه با رای قضات شعبه 79 دادگاه کیفری بامداد سه شنبه در چهار راه نظام آباد تهران و در حضور صدها نفر اجرا شد.
 


عکس/ آخرین لبخند «عقرب سیاه»!
حکم اعدام عقرب سیاه با رای قضات شعبه 79 دادگاه کیفری بامداد سه شنبه در چهار راه نظام آباد تهران و در حضور صدها نفر اجرا شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا