يزدفردا :رییس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان یزد در جلسه هتلداران در محل هتل لاله گفت: استان یزد از جمله استانهایی است که استعدادهای لازم برای جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در ایران را داراست.مهندس سیفی افزود: فرهنگ بومی وسنتی یزد، مهمان نوازی مردم و سبک معماری آثار باستانی این مناطق در بحث گردشگری تاثیر زیادی دارد و هتل ها و رستوران ها از جمله بخش هایی هستند که توسعه و تجهیز آنان ضمن سرویس دهی به گردشگران موجب ایجاد فرصت شغلی و رونق اقتصادی می شود.
وی با بیان اینکه هتل داری یک صنعت محسوب می شود تصریح نمود: در کنار برنامه ریزی در بخش گردشگری ، توسعه صنعت هتلداری نیز با ایجاد خلاقیت و نوآوری امکان پذیر می باشد.
وی ایجاد شفافیت در جامعه هتلداران و تدوین اساسنامه و انتخابات جامعه با اعضای فعال هتلها، ارائه آموزش های تخصصی و علمی هتلداری ، افزایش هتل ها و تخت در استان و شرکت فعال در نمایشگاهها و معرفی یزد و برگزاری همایش و جشنواره را از جمله راهکارهای توسعه صنعت هتلداری دانست.
مدیر اداره نظارت بر اماکن عمومی یزد نیز در ادامه گفت: هتلداران باید در پذیرش افراد مشکوک به ویژه زنان و دختران تنها ، دقت خاصی داشته باشند.
سرهنگ ذاکری افزود: اعضای هتل ضمن رعایت حجاب ، در پخش موسیقی نیز رعایت ضوابط و قوانین نمایند.
وی با بیان اینکه مدیران هتل باید با پلیس همکاری داشته باشند تصریح کرد: همین امر در ایجاد امنیت استان و توریست حائز اهمیت است.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا