وی همچنین در مورد برخی انتقاد ها از برخورد مأموران راهنمایی و رانندگی در هنگام ثبت تخلفات این حوزه، گفت: در همه جای دنیا عرف بر این است که وقتی تخلفی صورت می گیرد پلیس از خودروی خود پیاده شده و به سمت راننده متخلف می رود اما در کشور ما برخی مواقع شاهد هستیم که پلیس به ویژه در شرایط نامطلوب آب و هوایی در خودروی خود می نشیند و فرد متخلف باید به سمت پلیس حرکت کند که این در شأن شهروندان کشور نیست.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر ضرورت آموزش بیشتر نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی در برخورد با مردم، گفت: در برخوردهای انتظامی با مردم باید راهنمایی بر برخورد قهری اولویت داشته باشد.

سیداحسن علوی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در مورد لزوم برخورد صحیح نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی با مردم، افزود: نیروهای انتظامی باید در نحوه برخورد  با مردم به نحوی عمل کند که بیشترین تأثیرگذاری را بر مخاطبان خود داشته باشد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، تصریح  کرد: در برخوردهای انتظامی باید راهنمایی بر برخوردهای قهری از سوی پلیس اولویت داشته باشد، اگر چنین مسئله ای تحقق یابد زمینه برای ارشاد متخلفان و کاهش تخلفات فراهم خواهد شد.

وی همچنین از برخی انتقادهای شهروندان در مورد برخورد ناپخته برخی مأموران انتظامی خبر داد و گفت: با صحبت هایی که با مسئولان انتظامی انجام پذیرفت، قرار بر این شد که موارد احتمالی برخورد ناپخته و تند نیروهای انتظامی بررسی و در صورت صحت این موارد، اقدامات مقتضی انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تأکید کرد: البته در برخی موارد پلیس چاره ای جز برخورد شدید ندارد و در  بعضی موارد باید حق را به مأموران داد اما این مسئله نباید تبدیل به یک عادت در برخوردهای پلیس راهنمایی و رانندگی و انتظامی با افراد شود.

علوی همچنین درباره ضرورت آموزش بیشتر نیروهای پلیس در برخوردهای روزانه با مردم، گفت: پلیس باید الگویی برای رفتار حسنه در میان مردم باشد و مسئولان انتظامی باید در مورد برگزاری دوره های آموزشی به نیروهای تحت امر خود تلاش و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی همچنین در مورد برخی انتقاد ها از برخورد مأموران راهنمایی و رانندگی در هنگام ثبت تخلفات این حوزه، گفت: در همه جای دنیا عرف بر این است که وقتی تخلفی صورت می گیرد پلیس از خودروی خود پیاده شده و به سمت راننده متخلف می رود اما در کشور ما  برخی مواقع شاهد هستیم که پلیس به ویژه در شرایط نامطلوب آب و هوایی در خودروی خود می نشیند و فرد متخلف باید به سمت پلیس حرکت کند که این در شأن شهروندان کشور نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همچنین با انتقاد از پنهان شدن پلیس راهنمایی و رانندگی در برخی معابر بین شهری، گفت: پلیس باید در معرض دید افراد باشد و پنهان شدن پلیس و استتار آن ابهت پلیس را کاهش می دهد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا