فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مدت زمان دسترسی به مواد مخدر پنج دقیقه اعلام شده است، گفت: بیان این اعداد چه اهمیتی دارد و بیشتر در مقام مبالغه است و طرح اینگونه مسائل شاید چندان ضروری نباشد.

 ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم  در همایش روسای پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر پاداش دو برابری رد رشوه از سوی ماموران پلیس گفت: پرداخت پاداش به ماموران پلیسی که رشوه متخلفان را نپذیرند، براساس سقف تعیین می‌شود.

 
وی با بیان اینکه در مبالغ خرد در پیشنهاد رشوه، عین مبلغ به صورت پاداش به مامور پلیس تعلق می‌گیرد، گفت: اما در مبالغ بالای پرداخت رشوه، در صورت رد، براساس سهم تعیین شده، برای ماموران پلیس پاداش در نظر گرفته می‌شود.
 
فرمانده ناجا با بیان اینکه پاداش درنظر گرفته شده برای ماموران پلیس تنها مادی نیست، گفت: تعیین ارشدیت، انتقالی و سفرهای زیارتی نیز از جمله این تشویق‌هاست.
 
وی با بیان اینکه تصور نکنید که پرسنل برای پاداش رشوه‌ها را رد می‌کنند،‌ گفت: اخلاق و پایبندی شرعی از پاداش مهم‌تر است.
 
احمدی‌مقدم با بیان اینکه تعهد در نیروی انتظامی افزایش یافته است، گفت: ماهی یک هزار جرم در میان ماموران ثبت شده است که هنگامی که این تخلفات آنالیز می‌شود، مشخص شد که کمتر از 10 درصد این جرایم متعلق به تبانی، رشوه، ضرب و شتم غیرعمدی و... بوده است.
 
وی با بیان اینکه تقریبا روزانه سه فقره تخلف در کشور به این بزرگی از سوی ماموران نیروی انتظامی صورت می‌گیرد، گفت: البته تمامی این تخلفات پرونده شده و در صورت تبرئه در ستاد کل، تخلف این افراد در کمیسیون‌های انضباطی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
به گفته احمدی‌مقدم سال گذشته میزان جرایم پرسنل ناجا 20 درصد کاهش یافته است که این رقم در سال جاری به بیش از 20 درصد رسیده است.
 
فرمانده ناجا درمورد بیانات مقام معظم رهبری درمورد برخورد هرچه بیشتر با مفاسد اقتصادی، گفت: مفاسد اقتصادی دغدغه کلی است و پلیس نیز سمینارهای علمی در این زمینه برگزار و همچنین نسبت به تقویت ساختار بخش‌های خود در این زمینه اقدام کرده است.
 
احمدی‌مقدم با بیان اینکه برای ارتقای ساختارها در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی پیشنهادهایی از سوی نیروی انتظامی مطرح شده که منتظر پاسخ هستیم، گفت: البته اقدامات انتظامی در حوزه برخورد است و بیشتر پیشگیری و اصلاح ساختارها و مقررات باید مدنظر قرار گیرد.
 
احمدی‌مقدم با بیان اینکه بسترهای اقتصادی را باید معالجه کرد، گفت: باید اقتصاد به‌جای آنکه متوجه سفته‌بازی، رانت و دلالی شود، به بخش تولید تزریق شود.
 
فرمانده ناجا درباره آمار تعداد معتادان نیز با بیان اینکه متولی این مهم، ستاد مبارزه با مواد مخدر است، گفت: البته براساس آمارها یک میلیون و 300 هزار نفر معتاد رسمی و چیزی حدود 500 تا 700 هزار نفر معتاد تفننی داریم که البته نوع مصرف و سن گرایش تغییر کرده است.
 
به گفته احمدی‌مقدم، گرایش به مصرف مواد مخدر سنگین افزایش یافته‌ است.
 
فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مدت زمان دسترسی به مواد مخدر پنج دقیقه اعلام شده است، گفت: بیان این اعداد چه اهمیتی دارد و بیشتر در مقام مبالغه است و طرح اینگونه مسائل شاید چندان ضروری نباشد.
 
احمدی‌مقدم در پایان در پاسخ به این سوال که شما به مامورانتان در عرصه مبارزه با مواد مخدر چه نمره‌ای می‌دهید؟ گفت: نمره ما به ماموران در حوزه عملکردی چیزی حدود 16 تا 18 است اما با توجه به اینکه مبارزه با موادفروشان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است، به نظر می‌رسد مردم نمره‌ای بالای 15 به پلیس ندهند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا