پیش از این اعلام شده بود به دارندگان کارت های معافیت قدیمی خدماتی مانند گذرنامه و گواهینامه داده نمی شود. ضمن اینکه از ابتدای تیرماه ۹۲ هم با دارندگان این کارت ها مانند سرباز فراری و مشمولان غایب برخورد می شود.

هرچند روز ۳۰ خرداد ۹۲ دفاتر پلیس ۱۰+ شلوغ بود، اما هنوز هم هستند آنهایی که تکلیف کارت معافیت خود را مشخص نکرده اند.

درباره تکلیف آنها سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح به خبرآنلاین گفت: این افراد باید هرچه زودتر به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند و کارت های خود را تحویل دهند. چون با ان کارت ها هیچ خدماتی به انها ارائه نمی شود.

او گفت: آنهایی که تاکنون برای تعویض کارت مراحعه نکرده اند این شبهه را  ایجاد کرده اند که احتمالا کارت جعلی دارند و وضعیت انها به عقیده ما مشکوک است.

تکلیف سربازی مشمولان دو تابعیتی

سردار کمالی همچنین در رابطه با نحوه خدمت سربازی مشمولان دو تابعیتی، به ایسنا گفت: این افراد اگر در گذشته در کشور دیگر به سربازی رفته یا معاف شده‌اند، همان قبول است و نیازی به سربازی رفتن در ایران وجود ندارد.

او گفت: اگر این افراد در آن کشور به سربازی نرفته یا آن کشور دارای سرباز حرفه‌ای بوده و این افراد به سربازی اعزام نشده‌اند، باید زمانی که تابعیت ایران را می‌گیرد، در این کشور به سربازی بروند.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، غیبت از خدمت برای این افراد محاسبه نخواهد شد و در صورتی که آنان دارای شرایط معافیت باشند نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

منبع:  خبرآنلاین

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا