آیا شما نیز پیامک برنده شدن در قرعه کشی دریافت کرده اید؟

آیا شما نیز پیامک برنده شدن در قرعه کشی دریافت کرده اید؟
رییس پلیس فتا قزوین به هموطنان در مورد افزایش کلاهبرداری های پیامکی هشدار داد و دقت و هوشیاری بیشتری را از هموطنان خواستار شد.


سرهنگ"مختاری نسب" رئیس پلیس فتا قزوین با اشاره به تماس ها و گزارشات واصله مردمی مبنی بر کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک و تماس های تبلیغاتی، در گفتگو با خبرنگار اعلام کرد : کلاهبرداران با استفاده از شگردهایی مانند برنده شدن در قرعه کشی ها و دریافت کمک هزینه سفرهای زیارتی و ... مخاطبان خود را جهت دریافت هدیه به پای دستگاه های خودپرداز کشانده و از آنها در خواست انتقال وجه می کنند و مخاطبان نیز به دلیل عدم آگاهی و طمع ورزی مبلغ مشخصی را به حساب کلاهبردار واریز می کنند.


رییس پلیس فتا قزوین افزود: این افراد پس از مدتی متوجه می شوند عملاً هیچ هدیه ای دریافت نکرده اند و صرفاً تحت تاثیر گفته های کلاهبرداران مبلغی را با دستان خود به حساب آنها واریز کرده اند ، لذا مشخص است افراد سودجو با شگردهایی از این قبیل سعی در کلاهبرداری مالی و رسیدن به اهداف شوم خود دارند که بارها اتفاق افتاده که شهروندان به علت عدم آگاهی و طمع ورزی به دام آنها گرفتار شده اند.


این مقام انتظامی یادآور شد: در صورت دریافت چنین پیامک هایی از صحت پیامک ارسال شده، از طریق مراجعه به سایت رسمی آن موسسه یا مراجع صلاحیت دار یاتماس تلفنی باسایر شماره های تلفن رسمی اطمینان حاصل کنید.

هموطنان عزیز می توانند تمام موارد مشکوک و کلاهبردارانه را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir  جهت پیگیری گزارش کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا