در پي درج خبر : شرکت پیشگامان امن افزار مورد حمله قرار گرفت  در سايت يزدفردا مدير عامل شركت پيشگامان امن افزار جوابيه اي را به سايت يزدفردا ارسال نموده اند كه با توجه به درخواست ايشان بدون كم و كاست تقديم مي گردد

بسمه تعالی

مدیر مسئول محترم سایت یزد فردا
با سلام،
متأسفانه هر از گاهی در مجلات، روزنامه ها و سایتهای خبری دیده می شود که به دلیل عدم تخصص مسئولین مرتبط با امر خطیر خبرگزاری و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه توسط مدیر مسئولین خبرگزاریها، مخصوصاً در مورد چاپ و انتشار اخباری که صحت آنها به اثبات نرسیده است، اعتبار و آبروی افراد، سازمانها و شرکتـها زیر ســؤال می رود.
به عنوان مثال، درج خبر هک شدن سایت شرکت پیشگامان امن افزار، بدون اطمینان از این عمل و کم و کیف آن، باعث شده است تا افرادی که اطلاعات فنی خوبی نداشته و یا سررشته ای در این زمینه ندارند، به تواناییهای این شرکت در زمینه امنیت اطلاعات شک کنند.
گله مندی اینجانب ابتدا از افرادی است که آگاهانه یا ناآگاهانه درصدد هستند تا به اعتبار این شرکت خدشه وارد کنند و سپس از مدیر مسئول این سایت می باشد که در اقدامی غیر حرفه ای و بدون آگاهی و اثبات این موضوع، نسبت به انتشار آن خبر اقدام کرده است.
جهت اطلاع عموم، من جمله مدیر مسئول محترم این سایت لازم است عرض کنم که افراد نفوذگر به شرکت، سعی در هک کردن سایت این شرکت داشته و بسیار تلاش نموده اند تا صفحه اصلی آنرا تغییر داده و یا پاک کنند که خوشبختانه به دلیل اعمال محدودیت دسترسی و در نظر گرفته شدن مسائل امنیتی در کد وب سایت این شرکت، موفق به این کار نشده و تنها با استفاده از رخنه ای که در کرنل سرور مربوطه ( که وب سایت این شرکت و صدها شرکت دیگر بر روی آن قرار دارد)، توانسته اند فایلی را در یکی از شاخه های سایت قرار دهند که این مورد، چیزی را از ارزشهای کاری این شرکت کم نمی کند. چرا که مسئولیت امنیت سرور با توجه به اینکه در خارج از کشور قرار دارد بر عهده این شرکت نمی باشد. هرچند که این شرکت درصدد راه اندازی یک سرور محـلی و قراردادن وب سایت خود بـر روی آن می باشد.
لذا بدینوسیله از مدیر مسئول محترم این سایت تقاضا دارم ضمن انتشار جوابیه فوق بدون کم و کاست، من بعد دقت بیشتری نسبت به چاپ چنین خبرهایی به عمل آورده و به معنای واقعی «مدیر مسئول» توجه نمایند.

با تشکر
محمد علی عاقلی
مدیر عامل

توضيح يزدفردا :

خبر مربوطه بر اساس گزارش پرشين هك وابسته به گروه بزرگ پرشين بلاك منتشر گرديده ,و در صفحه خبر به آدرس منبع اشاره شده است .

ودر پايان ما اصل خبر را منتشر نموده و براساس قانون جوابيه را نيز منتشر نموديم قضاوت با افكار عمومي  انشالله افراد متخصص در اين زمينه اطلاع رساني خواهند نمود و يزدفردا آمادگي دارد تمامي نظرات متخصصين را بدون كم و كاست منتشر نموده و هرگز قصد تخريب هيچ شركت يا فرد حقيقي را نداشته و نخواهيم داشت .و تنها به رسالت اطلاع رساني خود ايمان داشته و داريم .

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا