یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۱

 


 

 
 
 

 

معرفی ۱۰ خودرو با کیفیت کشور و قیمت آن‌ها

 

براساس ارزیابی انجام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد لیست با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی منتشر شد، در این بین ده خودرویی که کمتر از سایرین نمره منفی را به خود اختصاص دادند عبارتند از نیسان تیانا، نیو مزدا ۳، سوزوکی گراند ویتارا، مگان، تندر ۹۰ ایران خودرو، تندر ۹۰ پارس خودرو، هیوندا آوانته، MVM۵۳۰، لیفان ۶۲۰ و پژو پارس.
نکته جالب توجه این لیست گستردگی خودرو‌ها از لحاظ برند، قیمت و کلاس آنهاست که نشان می‌دهد برای هر نوع سلیقه‌ای حداقل یک نمونه با کیفیت را می‌توان پیدا کرد، ضمن اینکه نیسان تیانا همچنین به صدر نشینی خود ادامه می‌دهد و در انتهای جدول هم MVM۵۳۰، لیفان ۶۲۰ و پژو پارس با توجه به نمرات منفی کسب شده در حد قابل ملاحظه‌ای با دیگر مدل‌ها اختلاف دارند.
Renault Tondar ۹۰
اگر چه این فرانسوی نتوانست به تیراژی که برای آن در نظر گرفته شده بود برسد ولی از سال عرضه‌اش یعنی ۸۶ به خاطر کیفیتش از اقبال عمومی برخوردار شد.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت تندر ۹۰ موتور آن محسوب می‌شود؛ موتوری ۶. ۱ لیتری که می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند و این سدان را به یکی از قوی‌ترین خودروهای موجود در این کلاس تبدیل کرده است.
شاید ظاهر نه‌چندان دلچسب تندر کمی توی ذوق بزند ولی کیفیت خوب ساخت آن برگ برنده‌ایست که باعث شده خانواده ایرانی روی آن حساب باز کند، کیفیتی که در سایر کشور‌ها هم تحت نام رنو لوگان کاملا شناخته شده است، این خودرو را هم پارس خودرو تولید می‌کند و هم ایران خودرو، آن هم در دو مدل E۱ و E۲ که تفاوت‌های آپشنان با یکدیگر دارند.
ارزش خرید: ۴ از ۵ **
+ موتور پر شتاب؛ کیفیت بالای ساخت مصرف سوخت مناسب
– ظاهر نه چندان دلچسب، ‌زمانی قرار بود ۱۰ میلیون تومانی باشد
قیمت: مدل E۲ پارس خودرو ۲۷ میلیون و ایران خودرو ۲۵. ۵ میلیون
Nissan Tiena
تی‌ینا یا‌‌ همان ایرانیزه شده آن یعنی تینا، محصولی از نیسان ژاپن است، این سدان با کیفیت‌ هم شانه نیسان ماکسیما در جهان و با استفاده از پلتفرم نسل جدید همین مدل ماکسیما که مهد تولیدش در آمریکاست، به کشورهای مختلف راه پیدا کرد.
همین توفیق سبب شده که شاهد حضور این محصول موفق از سال ۸۸ در ایران هم باشیم، خوشبختانه این ژاپنی خوش فرم از موتور ۵. ۲ لیتری نیرو می‌گیرد که در بین ۱۰ موتور بر‌تر دنیا قرار گرفته است و از این حیث یکی از شناخته شده‌ترین محصولات نیسان در دنیاست.
یادتان نرود مدت زیادی است که تینا صدر جدول با کیفیت‌ترین خودروهای عرضه شده در داخل را به خود اختصاص داده است.
ارزش خرید: ۵ از ۵
+ داشتن یکی از ۱۰ موتور بر‌تر دنیا، امکانات زیاد
– ابعاد بزرگ بدنه، قیمت بالا
قیمت: مدل Mid حدود ۱۱۶ میلیون
Renailt Megan
از همین ابتدا بگوییم که عیب اصلی (کمی) مگان تنها کمبود و قیمت بالای قطعات به همراه مشکل بودن فروش در بازار دست دوم است ولی فضای داخلی بزرگ، استهلاک کم و فنر بندی نرمش ورق را بر می‌گرداند.
مگان طرحی اصولی دارد و جذابیت نمای جلوی آن بر کسی پوشیده نیست ولی حالت لاک پشتی بودنش شاید خوشایند خیلی‌ها نباشد این خودروی فرانسوی که در داخل تولید می‌شود از دو نوع موتور ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی نیرو می‌گیرد که پشت رل آن می‌توان رانندگی با گیربکس اتومات را هم تجربه کرد.
رنو مگان از سال ۸۵ در بازار داخلی حضوری موفق داشته و باید گفت که در سطح جهانی هم به عنوان یکی از بر‌ترین محصولات رنوشناخته می‌شود؛ تا آنجا که این خودرو ساز فرانسوی مدل‌های کروک و توربوی آن را هم برای تنوع و فروش بیشتر از خط تولید خارج می‌کند.
ارزش خرید: ۴ از ۵
+ رانندگی نرم، مناسب خانواده، مصرف سوخت متعادل
– قیمت بالای قطعات، مدل ۱۶۰۰ آنچنان پر قدرت نیست
قیمت: مدل ۱۶۰۰ و اتوما ۲۰۰۰ به ترتیب ۴۷ و ۶۵ میلیون
Hyundai Avante
یکی دیگر از محصولاتی که هیوندای کره برای تردد شهری قشر متوسط در نظر گرفته آوانته نام دارد، خودرویی که به خاطر نرمی سواری (حتی شاید بیشتر از سوناتا) در کنار استهلاک کم می‌توانست برگ برنده هیوندای باشد؛ ولی قیمت‌گذاری عجیب همراه با طراحی کسل کننده آن باعث شد که آن طور که باید به چشم نیاید.
البته اقبال جهانی آن هم در حد متوسط بود و بیشتر در کشورهای آسیای شرقی در خیابان‌ها تردد دارد، با این حال نمی‌توان کتمان کرد که اکثر دارندگان آوانته از سال ۸۴ از رانندگی با آن رضایت کامل دارند و آن‌چنان به فکر تعویض خودرویشان نمی‌افتند.
این کره‌ای در مدل اتوماتش موتور پر قدرت دو لیتری را تجربه می‌کند و با توجه به داشته‌ها و فضای داخلی‌اش کاملا مناسب برای خانواده‌ها و مسافرت است.
ارزش خرید: ۳ از ۵
+ سواری فوق العاده نرم، مناسب خانواده‌ها، اشتهای کم
– طراحی کسل کننده قیمت نامناسب
قیمت: مدل اتومات ۵۵ میلیون
MVM۵۳۰
این خودروی چینی هر چند از سال ۸۹ برای اولین بار به بازار عرضه شد اما طراحی ظاهری آن و آنچه که با آن روبرو هستیم بیشتر شبیه خودروهای دهه ۹۰ است.
در نمای بیرونی و در بخش جلو، بیش از هر چیز چراغ‌های بزرگ خود نمایی می‌کند که البته متناسب با آن جلو پنجره‌اش که کرومی است بزرگ‌تر از حد معمول طراحی شده است تا حداقل توازن حفظ شود.
ضمن اینکه مجهز به موتوری چهار سیلندر خطی به حجم دو لیتر است که در ‌‌نهایت می‌تواند ۱۳۹ اسب بخار قدرت را زیر پدال گاز، آماده باش نگه دارد.
این موتور بر روی کاغذ از خودروی مگان مگان دو لیتری و زانتیا با ۱۳۵ اسب بخار قدرت قوی‌تر است اما در عمل جوش و خروشی را که باید به نمایش بگذارد را نخواهید دید و در ‌‌نهایت می‌تواند رقیب قدرتمندی برای خودروهای سدان ۱۱۰ اسب بخاری باشد. MVM۵۳۰ خودرویی است که تنها در کشورهای جهان سومی و به خصوص ایران توانسته جایگاهی برای خود دست و پا کند و رانندگان اغلب کشور‌ها آنچنان به آن روی خوش نشان نداده‌اند.
ارزش خرید: ۳ از ۵
+ مصرف سوخت مناسب، فضای کابین
– طراحی ظاهری، بخش فنی متوسط
قیمت: ۳۲ میلیون
Lifan۶۲۰
کرمان موتور ابتدا لیفان ۵۲۰ را تولید و عرضه کرد و پس از آنکه اقبال خوبی را شاهد نبود از اواخر سال ۸۹ دست به دامن مدل ۶۲۰ شد.
خودرویی چنینی با دو نوع موتور ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ سی سی که از نظر امکانات رفاهی، مثل موبایل‌های چینی لیست بلند بالایی دارد، جالب اینجاست که اگر چنین امکاناتی را روی یک خودروی اروپایی بخواهید حدود ۸۰ میلیون تومانی برایتان آب خواهد خورد و در واقع این‌‌ همان خرگوشی است که چشم بادامی‌ها همواره از کلاه در می‌آورند!
در مورد طراحی لیفان هم باید گفت سعی شده تا ظاهر آن از جلو در سطح قابل قبولی است و ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ و سیستم‌های ABS و EBD حفظ جان شماست. ضمن اینکه در سطح جهانی هم بیشتر از سایر برادران چینی‌اش برای خریداران شناخته شده است.
ارزش خرید: ۳ از ۵
+ ایمنی بالا، امکانات زیاد
– کپی‌برداری ظاهری، کیفیت ساخت متوسط
قیمت: مدل ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ به ترتیب ۲۹ و ۴۰ میلیون
Peugeot Pars
پژو پارس یا‌‌ همان پرشیای معروف خودمان از معدود فیس لیفت‌های موفق داخلی است، در واقع استقبال خوب و مطلوب از آن از سال ۷۹ نشان داده که در کارنامه ایران خودرو محصول موفقی هم وجود دارد.
البته از لحاظ فنی، نمی‌توان زیاد در مورد این سدان ایرانیزه شده صحبت کرد چرا که روی آن‌‌ همان موتور ۸. ۱ لیتری قدیمی که سمند و پژو ۴۰۵ هم از آن رنج می‌برند نصب شده است که می‌تواند ۹۶ اسب بخار قدرت را تولید کند موتوری با شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه که می‌تواند این خودروی ۱۱۶۵ کیلو گرمی را نهایتا به سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت برساند. بد نیست بدانید این خودرو به نوعی کاملا داخلی است و اگر از ایران صادر نشود، احتمال دیدن آن در خیابان‌های سایر کشور‌ها بسیار کم است.
ارزش خرید: ۳ از ۵
+ در مقایسه با سایر تولیدات داخلی وضعیت بهتری دارد
– طراحی بی‌روح داخلی، ضعف دنده
قیمت: مدل سال، حدود ۳۰ میلیون
New Mazda۳
مزاد ۳ نسل جدید با آن شمایل منحصر به فروش از سال ۸۸ برای اکثر خودرو دوستان آشناست، از هر کسی هم بپرسید یا مطلبی در مورد بخوانید در باب توصیف مزایا و خوبی‌های این محصول ژاپنی گفته‌اند.
البته پر پیراه هم نیست؛ مزدا ۳ جدید خودرویی امروزی و فوق‌العاده است و مجموعه‌ای کامل از امکانات رفاهی و ایمنی است و لذت سواری خوشایندی را هم به ارمغان می‌آورد.
در رنکینگ‌های جهانی هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و جالب اینجاست حتی از مرسدس کلاس A هم در مقام بالاتری قرار گرفته است.
این خوردو که در دو کلاس سدان و هاچ بک عرضه می‌شود از موتوری دو لیتری نیرو می‌گیرد که با توجه به سایر مقوله‌های فنی یکی از بهترین‌های بازار شناخته می‌شود.
ارزش خرید: ۴ از ۵
– وضعیت فنی عالی، کیفیت بالای ساخت
– قیمت زیاد، اغراق بیش از حد در طراحی
قیمت: تیپ ۳ حدود ۹۴ میلیون
Suzuki Grand Vitara
شاسی بلندی ژاپنی که در بدو ورودش به بازار یعنی سال ۸۶ در قطحی نیز تنوع SUV‌ها مورد توجه اکثر خریداران قرار گرفت، استفاده صحیح از خطوط ذورنقه‌ای شکل، طراحی هوشمندانه و ظرافت مثال زدنی، احساس امنیت یک خودروی شاسی بلند تمام عیار را به همراه دارد و با گذشت زمان، حسی صمیمی را القا می‌کند.
خوشبختانه ویتارا هم در نوع گیربکس دستی وجود دارد و هم اتومات؛ در کل این محصول سوزوکی، شاسی بلندی خوش فرم با کاربری مناسب شهری است که خانم‌ها هم روی خوش به آن نشان می‌دهند و از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی هم مطمئنا پس از خرید پشیمانتان نمی‌کند ولی نباید فراموش کرد که ویتارا در کلاس جهانی بیشتر مورد توجه کشورهای جهان سوم قرار گرفته و در بازارهای اروپا و آمریکا همواره زیر سایه تولیدات مطرح تویوتا، هیوندای و جیپ عرضه می‌شود.
ارزش خرید: ۳ از ۵

+ طراحی اصولی، مناسب برای تردد شهری، تجهیزات رفاه مطلوبی
– قابلیت آفرود پایین، داشتن رقبای هم قیمت و بهتر
قیمت: کلاس ۸ و ۵ به ترتیب ۹۳ و ۸۸ میلیون.
منبع: هفت صبح

 


 

 

 

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۱

 


 

 
 
 

 

استقبال چشمگیر از پیش فروش محصولات جدید سایپا

مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات برند گروه سایپا از استقبال بی نظیر مشتریان نسبت به پیش فروش محصولات جدید شرکت سایپا خبر داد .
استقبال چشمگیر از پیش فروش محصولات جدید سایپا

وی گفت : با همت مهندسین گروه خودرو سازی سایپا؛ مفتخریم که در سال حمایت از تولید ملی و در ایام دهه مبارک فجر؛دو محصول جدید را روانه بازارهای کشور نماییم .
حسن فروزانمهر در خصوص شرایط پیش فروش این محصولات افزود؛ پیش فروش خودرو سایپا ۱۵۱ و خودرو اتوماتیک (AMT) شرکت سایپا از روز ۰۹/۱۱/۹۱ آغاز گردیده و با توجه به اینکه مدت کمی از زمان اعلام شرایط فروش گذشته، هموطنان استقبال چشمگیری از این شرایط داشته اند.
وی در خصوص این محصولات و شرایط فروش آنها افزود خودرو سایپا ۱۵۱ به عنوان دستاوردی جدید در عرصه خودروهای سبک تجاری با توجه به نوع کاربری ، کم مصرف و اقتصادی بوده و پیش فروش این خودرو با موعد تحویل سه ماهه دوم و سوم سال ۹۲ با پیش پرداخت حداقل ۷۰ میلیون ریال آغاز گردیده است.
مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات برند سایپا همچنین در خصوص خودروهای اتوماتیک افزود ؛ خودروهای پلتفرم X100 اتوماتیک با حذف کلاچ ، رانندگی لذت بخش و پایان خستگی در ترافیک را به مشتریان نوید می دهد و همچنین این خودرو دارای قابلیت تعویض دنده در دو حالت اتوماتیک و دستی می باشد و پیش فروش این خودرو با موعد تحویل سه ماهه دوم و سوم سال ۹۲ با پیش پرداخت حداقل ۸۰ میلیون ریال در حال حاضر جاری می باشد.
حسن فروزان مهر همچینین افزود؛ هموطنان گرامی می توانند با مراجعه به وب سایت اینترنتی شرکت سایپا به آدرس اینترنتی www.saipagroup.ir و یا نمایندگی های مجاز گروه سایپا در سراسر کشور اقدام به ثبت نام خودرو ها نمایند .

 

 

 


 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا