تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۳


 
 

یزدفردا:

 

لندمارک v7 شاسی بلند جدید گروه بهمن

ورود شاسی بلندهای چینی به بازار ایران با MVM X33 جرقه حضور پر رنگ تر چینی ها در این کلاس را زد و حالا گروه بهمن با خودروی کراس اوور لندمارک v7 می خواهد …

ورود شاسی بلندهای چینی به بازار ایران با MVM X33 جرقه حضور پر رنگ تر چینی ها در این کلاس را زد و حالا گروه بهمن با خودروی کراس اوور لندمارک v7 می خواهد در کنار لیفان و ام وی ام، چهارمین شاسی بلند چینی بازار ایران را عرضه کند.

لند مارک V7

لند مارک V7



لند مارک محصول شرکت نوپای ژانگ چینگ (Hebei Zhongxing Automobile) است که تازه در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و تنها ۲۸۰۰ پرسنل دارد. پیش از این گروه بهمن خودروی پیک آپ کاپرا را از همین شرکت ژانگ چینگ به تولید رسانده بود. لندمارک نیز همانند وانت کاپرا و بروی پلتفرم مشابه ساخته می شود. متاسفانه اینکه گروه بهمن این روزها به سراغ شرکتهای تازه کاری می رود که از نظر سابقه و کیفیت، در رتبه پایینتری از خود بهمن قرار دارند، از بازیهای عجیب روزگار است.

سه نوع موتور چهار سیلندر بروی لندمارک V7 قابل نصب است. البته گروه بهمن احتمالا تنها یکی از این موتورها را انتخاب خواهد نمود. دو نوع بنزینی ۲.۴ لیتری با طراحی میتسوبیشی قادر به تولید ۱۲۶ و ۱۳۴ اسب بخار نیرو می باشند. گشتاور این موتورها نیز به ترتیب ۱۹۳ و ۲۰۰ نیوتن متر است. موتور دیزلی توربو نیز ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جالب اینجاست که این موتورها از سال ۱۹۷۰ تاکنون و با تغییراتی توسط میتسوبیشی یا با لیسانس این شرکت تولید می شوند. مثلا موتورهای ۴G64 میتسوبیشی تاکنون روی خودروهایی مثل ون دلیکا، هیوندای گرانجور مدل ۸۶ تا ۸۹، گالانت ۹۴ تا ۲۰۰۳، چری V5، گریت وال هاور، کرایسلر سبرینگ ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ و … قرار گرفته است.

قیمت پایه لند مارک ۸۰ هزار یوان حدود ۱۲ هزار و ۶۰۰ دلار است. قرار است این خودرو در ایران نیز با قیمتی حدود ۷۰ میلیون تومان عرضه شود.حداکثر سرعت لندمارک تنها ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و نتایجی از شتاب آن نیز منتشر نشده است! جالب اینکه در انجمن سایت موتور ترند خریداران مصری لندمارک، این خودرو را بدترین SUV بازار و خودرویی با ظاهر زیبا و قطعات بد دانسته اند.

مشخصات لندمارک V7 گروه بهمن :

طول*عرض*ارتفاع: ۴.۷۵۰ * ۱.۷۹۰ * ۱.۷۳۵ متر
فاصله دو محور جلو و عقب: ۲.۸۵۰ متر
عرض محورهای جو/عقب: ۱.۴۷۲/۱.۴۷۷ متر
وزن خالص: ۱۶۷۰ کیلو در نوع گیربکس دستی تک دیفرانسیل – ۱۷۸۰ کیلو در انواع دنده اتومات دو دیفرانسیل
ظرفیت باک سوخت: ۷۳ لیتر

پیش فروش این خودرو بزودی از سوی گروه خودروسازی بهمن آغاز میشود .

لند مارک V7

لند مارک V7

لند مارک V7

لند مارک V7

لند مارک V7

لند مارک

V7


 

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۳


 
 
 

شورای رقابت یا شورای رفاقت با خودروسازان ؟

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت انتقاد کرد و گفت که باید در نحوه افزایش قیمت خودرو تجدید نظر شود.

به گزارش دنیای خودرو سید محمد بیاتیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که اعضای شورای رقابت و به خصوص نمایندگان مجلس عضو این شورا در جریان این میزان افزایش قیمت نبوده‌اند، گفت: قرار بوده قیمت‌ها ۳.۷۵ تا ۵ درصد افزایش یابد اما دیدیدم که در برخی خودروها تا ۲۰ درصد افزایش را نیز شاهد بودیم مثل پراید و پرشیا.

شورای رقابت

شورای رقابت

وی قیمت جدید خودرو را غیر عاقلانه توصیف کرد و افزود: آیا این شورای رقابت است یا شورای رفاقت با خودروسازان ؟ این کار مورد اعتراض مجلس است و در کمیسیون صنایع ما به این تصمیم معترضیم و بنا داریم که وزیر صنعت را به کمیسیون فرا بخوانیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس یادآور شد: آپشن‌های اجباری که در این شیوه قیمت‌ گذاری آورده شده بر قیمت تاثیر گذاشته و سلامت مردم و جامعه را در نظر نمی‌گیریم و می‌خواهیم برایش قیمت بگذاریم که این کار درستی نیست.

بیاتیان با بیان این که شورای رقابت طبق اساسنامه تنها باید دستورالعمل تهیه کند اضافه کرد: شورای رقابت نباید وارد عدد و رقم شود. این وضع قیمت‌گذاری خودرو عاقلانه نیست و باید در آن تجدید نظر صورت گیرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که مجلس سعی می‌کند جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرد ادامه داد: آقای نوبخت به عنوان سخنگوی دولت بارها اعلام کردند که هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما دیدیم که در بخش خودرو افزایش قیمت دادند این کار معقولی نیست و این روند قیمت‌گذاری بازار را برای خودروهای بی‌کیفیت چینی داغ می‌کند که به نفع تولید داخل نیست.

بیاتیان در پایان درباره این که زیان‌ده بودن برخی شرکتهای خودروسازی از جمله توجیهات افزایش قیمت خودرو بوده تصریح کرد: وقتی خودروسازی ۹۰ شرکت زیر مجموعه دارد طبعا خیلی از آنها زیان‌ده هستند، اگر زیان‌ده هستند چرا در صورت‌های مالی زیان را سود و سود را زیان محاسبه می‌کنند؟ چرا پاداش می‌دهند و چرا سود تقسیم می‌کنند؟ این یک سوء مدیریت است که باید حل شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا