یزدفردا:تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴-نکات مثبت طولانی ترین خط مترو خاورمیانه چیست؟

نماینده مجمع جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران گفت: با بهره برداری از نیمه شمالی خط ۳ با احتساب حداقل سرعت حدود سه ساعت در مسیر رفت آمد از شمال به جنوب صرفه جویی می‌شود .
نکات مثبت  طولانی ترین خط مترو خاورمیانه چیست؟

محمد منتظری با اشاره به اینکه خط سه طولانی ترین خط خاورمیانه است اظهار کرد: با افتتاح هر خط مترو به ظرفیت جابجایی یک میلیون مسافر در روز اضافه می شود که این حجم جابجایی با مترو
آن را به یک پروژه زیست محیطی بدل کرده چرا که تاثیرات به سزایی در کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی دارد.

نماینده مجمع جهانی حمل و نقل عمومی (UITP) در تهران  تصریح کرد: متروی تهران به ازای هر سفر 65 صدم لیتر بنزین صرفه جویی می کند و نقش مهم و غیر قابل انکاری در کاهش آلودگی هوا دارد.چنانچه آمارها نشان از آن دارد که تا سال 2004 ، با جابه جایی 560 میلیون نفر توسط مترو در واقع 334 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین صورت گرفته و انتظار می رود تا سال 2021 با جابه جایی 15 میلیارد مسافر به وسیله مترو تهران 9 میلیارد لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین صورت گیرد .

منتظری در ادامه با اشاره به این نکته که برای حمل 50 هزار مسافر در یک ساعت در یک جهت (معیار تعیین ظرفیت حمل مسافر توسط سیستم های حمل و نقل) به یک خیابان به عرض 175 متر فقط برای وسایله نقلیه شخصی، یا یک خیابان به عرض 35 متر فقط برای اتوبوس و یا یک مسیر به عرض 9 متر برای قطار در سطح خیابان نیاز داریم گفت: وقتی از مترو زیرزمینی استفاده می کنیم هیچ فضای شهری نیاز نداریم و تعداد مسافری که در یک قطار حمل می شود باید توسط 435 خودروی شخصی حمل شوند.

وی در پایان افزود با تکمیل 37 کیلومتر خط 3 افراد با زمان یک ساعت ربع تا بیست دقیقه می توانند از شمال به جنوب و یا برعکس سفر کنند که این در مقایسه با خودرو در زمان و حتی هزینه و بسیار به صرف تر است.

منتظری خاطرنشان کرد:  به طور متوسط در نبود ترافیک زمان سفر با مترو در این مسیر نصف می شود.

 

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴

 


 

 
 

تصادف و واژگونی دلخراش اتوبوس در پایتخت

مدیر روابط عمومی اورژانس کشور از مصدومیت ۲۱ نفر بر اثر واژگونی اتوبوس در خیابان فیضیه خبر داد.

مهین علی پور مدیر روابط عمومی اورژانس کشور در خصوص واژگونی اتوبوس در خیابان فیضیه اظهار کرد: این حادثه در ساعت 14:28 دقیقه ظهر امروز به وقوع پیوست.
وی در ادامه با بیان  این مطلب که نوع اتوبوس حادثه دیده، بنز قدیم بوده، افزود: این اتوبوس پس از برخورد با پراید و جرثقیل از مسیر منحرف شده و در کنار کانال واژگون می شود.

 

واژگونی خونبار اتوبوس مسافربری در پایتخت/ 17 خانم مجروح شدند + تصاویر

واژگونی خونبار اتوبوس مسافربری در پایتخت/ 17 خانم مجروح شدند + تصاویر

واژگونی خونبار اتوبوس مسافربری در پایتخت/ 17 خانم مجروح شدند + تصاویر

علی پوربا اشاره  به اینکه به محض وقوع حادثه 7 دستگاه آمبولانس و یک امداد موتوری به محله حادثه اعزام شده، تصریح کرد: اتوبوس یاد شده  دارای 29 سرنشین بوده که 21 نفر شامل 4 آقا و 17 خانم مصدوم شدند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

گفتنی است، 2 تن از آقایان در شرایط وخیمی قرار دارند و سریعا به اتاق عمل منتقل شدند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا