یزدفردا:تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴-عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان:برخی از قطعه سازان ۵۰ درصد نیروی خود را تعدیل کرده اند

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو گفت: با توجه به افزایش طلب قطعه سازان از خودروسازان داخلی، هم اکنون برخی از قطعه سازان تا ۵۰ درصد نیروی کاری خود را تعدیل کرده اند.

به گزارش  ایرنا ،محمدرضا نجفی منش افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ شرکت قطعه ساز در کشور فعال و همه آنها تقریبا از خودروسازان داخلی طلبکار هستند.
وی با بیان آنکه اگر خودروسازان طلب قطعه سازان را پرداخت نکنند، بسیاری از این شرکت ها فعالیت خود را تعطیل می کنند، اظهار داشت: کاهش تولید بر عملکرد قطعه سازان بسیار تاثیرگذار بوده و اگر این روند ادامه یابد علاوه بر تعدیل نیروی انسانی آموزش دیده توسط قطعه سازان، بسیاری از آنها باید فعالیت خود را متوقف کنند.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو تاکید کرد: در صورتی که منابع مالی مناسبی برای خودروسازان تزریق شود آنها نیز می توانند بسیاری از طلب قطعه سازان را پرداخت کنند.
نجفی منش افزود: بدهی خودروسازان داخلی به قطعه سازان بسیار طولانی مدت شده و این مساله مشکلات اساسی برای آنها به وجود آورده در حالی که قطعات یدکی تولیدی قطعه سازان ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار است و هم اکنون بسیاری از قطعات آنها به خارج از کشور صادر می شود.
وی خواستار حمایت دولت از قطعه سازان شد و گفت: بدنبال مشکلی که چند سال پیش در ترکیه بوجود آمد، دولت ترکیه به جای بیمه بیکاری پرداخت ۵۰ درصد دستمزد نیروی انسانی شاغل در شرکت های قطعه سازی این کشور را متقبل و ۵۰ درصد دیگر توسط شرکت های قطعه سازی به کارگران پرداخت شد تا آنکه قطعه سازان وضعیت مناسبی پیدا کردند.
وی اظهار داشت: تولید قطعه براساس نیاز خودروسازان انجام می شود و هرگونه کنترل کیفیت قطعه باید توسط سیستم کیفیت و بازرسی خودروسازان عملی تا قطعه کیفی وارد سیستم تولید خودرو شود.

 

 

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴-غول خودروسازی اروپا در حلقه محاصره مردان قانون

دادستان پاریس تحقیقاتی را درباره تقلب اخیر فولکس واگن آغاز کرده است. این اقدام به بار حقوقی که این خودروساز آلمانی پس از کشف دستکاری تست آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا با آن روبه‌روست، می‌افزاید.
غول خودروسازی اروپا در حلقه محاصره مردان قانون

دادستان پاریس تحقیقاتی را درباره تقلب اخیر فولکس واگن آغاز کرده است. این اقدام به بار حقوقی که این خودروساز آلمانی پس از کشف دستکاری تست آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا با آن روبه‌روست، می‌افزاید.

به گزارش ایسنا، فولکس واگن پس از اینکه فاش شد این شرکت دستگاهی را طراحی کرده که در تست‌های آلایندگی خودروهای دیزلی در آمریکا تقلب می‌کند، ناچار شد عذرخواهی کند.

این دستگاه‌ها قادر هستند تشخیص دهند خودرو چه زمانی تحت آزمایش قرار می‌گیرد و برای بدست آوردن نتایج مطلوب، خودرو را در وضعیت آلایندگی اندک قرار می‌دهند.

این فریبکاری باعث شد بسیاری از مردم خودروهایی را خریداری کنند که برخلاف تصورشان، چندان دوستدار محیط زیست نبودند.

دولت استرالیا هم اعلام کرده است انتظار دارد فولکس واگن هفته آینده جزییاتی را درباره خودروهای مجهز به این دستگاه منتشر کند.

بر اساس گزارش رویترز، با گذشت دو هفته از تایید وجود ۱۱ میلیون خودروی مجهز به این دستگاه از سوی فولکس واگن، این خودروساز و زیرمجموعه‌اش آئودی هنوز اطلاعاتی را درباره مدل‌ها یا مکان فروش این خودروها فراهم نکرده‌اند.

هیات مدیره نظارتی فولکس واگن روز پنج‌شنبه اعلام کرد تحقیقات درباره تقلب در تستهای آلایندگی خودرو طولانی‌تر از انتظار خواهد بود که به معنای ماه‌ها بلاتکلیفی مشتریان، سهامداران و کارمندان این شرکت است.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا تحقیقاتی را آغاز کرده تا دریابد آیا مصرف کنندگان در این باره گمراه شده‌اند و اعلام کرده است اگر به این نتیجه برسد که فولکس واگن قوانین مصرف کننده را زیرپا گذاشته است، این شرکت با اقدام حقوقی و میلیون‌ها دلار جریمه روبه‌رو خواهد شد.

دادستان‌های کل ۲۷ ایالت آمریکا و واشنگتن دی‌سی اعلام کرده اند به طور مشترک به تحقیق از فولکس واگن خواهند پرداخت و احضاریه‌ای را برای این شرکت ارسال می‌کنند.

در این بین بلومبرگ گزارش داد: کالیفرنیا تحقیقات جداگانه ای را درباره رسوایی تقلب فولکس واگن انجام خواهد داد. منابع آگاه اظهار کردند کامالا هریس، دادستان کل این ایالت می‌تواند از قوانین محیط زیستی سختگیرانه‌تر کالیفرنیا برای انجام تحقیقات جداگانه استفاده کند.

ایالت‌های دیگری شامل ایلینویز و تگزاس اعلام کرده‌اند تحت قوانین حمایت از مصرف کننده و محیط زیست، تحقیقات را پیگیری خواهند کرد.

فولکس واگن که اقرار کرده است به شکل سیستماتیک سالها در تست آلایندگی هوای آمریکا تقلب کرده است، تحت قانون هوای پاک در این کشور ممکن است ۱۸ میلیارد دلار جریمه شود. این خودروساز همچنین با بیش از ۱۹۰ شکایت از سوی مالکان خودرو مواجه است.

قرار است مایکل هورن، رییس و مدیرعامل گروه فولکس واگن آمریکا در ارتباط با این رسوایی هشتم اکتبر در برابر هیات تحقیقات کمیته انرژی و بازرگانی کنگره آمریکا حاضر شود. نمایندگان کنگره آمریکا در این جلسه اظهارات مقامات سازمان حفظ محیط زیست آمریکا را خواهند شنید.

این رسوایی باعث شده سازمان حفظ محیط زیست آمریکا تست‌های آلایندگی برای همه خودروسازان را دقیق‌تر و بیشتر کند تا از بروز رویدادهای مشابهی جلوگیری شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا