ماجرای آدم ربائی  در یزد که خانواده فرد ربوده شده با پلیس همکاری نکردند:
 اما  پلیس یزد و كرمان گروگان ربوده شده یزدی را پس از یك ماه در کرمان آزاد کرد
یزدفردا " بازی بی حاصل آدم ربایان در یك پرونده پیچیده گروگانگیری كه با انگیزه اخاذی و انتقام گیری در یزد صورت گرفته بود با آزادی گروگان در كرمان و دستگیری عامل اصلی گروگانگیری پس از یك ماه به پایان رسید.
به گزارش یزدفردا  به نقل از اداره اجتماعی پلیس آگاهی كشور ، سرهنگ قاضی زاده رئیس پلیس آگاهی استان كرمان با بیان این خبر افزود:در حدود یك ماه قبل كارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی یزد در جریان یك پرونده آدم ربایی قرار گرفتند كه از بسیاری جهات با گروگانگیریهای عادی تفاوت داشت.
در این پرونده فردی سی ساله به صورت ناگهانی و مرموز ناپدید و با اعلام خانواده او به پلیس آگاهی تلاش برای روشن شدن موضوع آغاز شد.
در این ماجرا برخلاف اكثر پرونده های مشابه در پلیس آگاهی آدم ربایان چند روز بعد با خانواده او تماس گرفتند و اعلام كردند به دلیل مشكلات و اختلافات خانوادگی اقدام به این آدم ربایی كرده و در كنار مبلغ 100 میلیون تومانی برای آزادی او خواسته های دیگری نیز دارند كه برای آزادی گروگان باید برآورده شود.
با توجه به این كه خانواده فرد ربوده شده تصور می كردند در مذاكره مستقیم با آدم ربایان به توافق خواهند رسید از همكاری مطلوب با پلیس خودداری كردند و همین موضوع در كنار جابجایی مداوم محل اختفای آدم ربایان با گروگان در شهرهای مختلف استان یزد روند دستگیری متهمان را با پیچیدگی روبرو كرد.
با این وجود كارآگاهان پلیس با تلاش فراوان موفق به شناسایی هویت یكی از آدم ربایان شدند و در ادامه دریافتند وی با یكی از متهمان سابقه دار استان كرمان در تماس مداوم بوده و قصد انتقال گروگان را به كرمان دارند.
از این مرحله به بعد كارآگاهان پلیس آگاهی كرمان كه رد متهمان را پیدا كرده بودند به تعقیب آنها پرداختند و در نهایت با ورود آنها به كرمان با انجام عملیات اطلاعاتی محل نگهداری گروگان در منزل متهم سابقه دار شناسایی شد و كارآگاهان متوجه شدند كه تنها یكی از آدم ربایان به منزل رفت و آمد می كند.
كارآگاهان پلیس با یك عملیات ضربتی وارد منزل شده و با وجود قفل بودن تمام درهای ورودی به منزل موفق به شكستن آنها شده و گروگان را در حالی كه با دست و پای بسته در یكی از اتاقها محبوس شده بود پس از یك ماه آزاد كردند.
با دستگیری آدم ربا وی به اداره آگاهی منتقل و پس از اعتراف به جرم خود برای ادامه تحقیقات به یزد منتقل شد.
.سرهنگ قاضی زاده در پایان عنوان كرد: متاسفانه در این پرونده عدم همكاری مطلوب خانواده فرد ربوده شده با پلیس باعث به تاخیر افتادن دستگیری متهمان شد ، این در حالی است كه پلیس آگاهی همواره به شهروندان توصیه می كند در هنگام مواجهه با چنین رخدادهایی قبل از هر اقدام خودسرانه موضوع را به پلیس گزارش دهند.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا