طی 7 ماه :كشف 26 تن مواد مخدر در یزد 
آرشیوی یزدفردا :   در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی یزد، عملكرد 7ماهه نیروی انتظامی در استان تشریح شد.
سرهنگ "علی علی اکبریان" فرمانده انتظامی استان یزد در این مراسم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی بیان داشت: امید است همانند سنوات قبل خدمت صادقانه و با اقتداری برای مردم داشته باشیم .
وی با تشریح عملكرد 7 ماهه نیروی انتظامی استان ، گفت: در این مدت 26 تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد و از ورود و توزیع و تزانزیت آن در سطح استان جلوگیری بعمل آمد و در این راستا دو نفر از مأموران به فیض شهادت نائل آمدند.
سرهنگ "علی اکبریان" در خصوص ارتقاء امنیت اجتماعی و انضباط ترافیکی گفت: با اقدامات موثر و جرای دو طرح در سالجاری(طرح نوروزی و طرح تابستانی) با 25 درصد کاهش تلفات جاده ای روبرو بودیم .
فرمانده انتظامی استان با اشاره به طرحهای آموزشی چهره به چهره و تعاملات با آموزش و پرورش بیان کرد: این طرحها مورد استقبال قرار گرفت و آموزش و پرورش خواهان ادامه روند این طرح را داشت. همچنین با NGO ها تعامل و همکاری نمودیم که 23 تشکل مردم نهاد داریم که وظیفه خوبی انجام می دهند.
وی همچنین با اشاره به فعالیتهای پلیس آگاهی و کشف سرقتها و دستگیری اعضای چندی باند افزود: نیروی انتظامی علاوه بر اقدامات اجرایی ، فعالیتهای خدماتی از جمله صدور گذرنامه ، تمدید گواهینامه ، ارائه دفترچه های وظیقه عمومی و غیره را انجام می دهد.

در ادامه "فلاح زاده" استاندار یزد ضمن یاد و خاطره شهدای گلگون کفن نیروی انتظامی و تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد:تلاش و زحمات نیروی انتظامی در ایران و در استان بر کسی پوشیده نیست و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شهدایی را تقدیم این انقلاب کرد و از سال گذشته تا کنون طرحهای زیادی در استان اجرا شده است که از جمله آنها می توان به طرحهای ترافیکی درون شهری و برون شهری ، طرحهای پیشگیری از سرقت و طرح مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد که در طول سال گذشته 40 تن انواع مواد مخدر کشف شد و در شش ماهه سالجای با افزایش 60 درصدی مواد مخدر روبرو بودیم که این تلاش و زحمات خستگی ناپذیر حاصل سازماندهی و برنامه ریزی دقیق و کار اطلاعاتی پلیس می باشد که جا دارد از درایت و برنامه ریزی دقیق فرمانده انتظامی استان و کلیه مسئولین و کارکنان انتظامی استان تقدیر و تشکر کنم.


وی خاطرنشان کرد: کار نیروی انتظامی کار پرطاقتی است و اگر کار برای رضای خدا باشد خستگی ندارد و درخواست کرد به کار و تلاش خود ادامه دهید و با تدبیر و درایت دقیق و برنامه ریزی کامل و مبارزه بر علیه اشرار ، اراذل و اوباش و دیگر مجرمان امنیت را برای مردم فراهم آورید.


استاندار یزد ادامه داد: اقتصاد ، فرهنگ ، سیاست و اقتدار و عزت نیرومند مستلزم امنیت پایدار است که به برکت تلاش مأموران و شهادت عزیزان از امنیت پایدار فرامنطقه ای و منطقه ای برخوردار هستیم.


استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: همه دستگاهها و ارگانها باید با یکدیگر همکاری کنند و دست به دست هم ، جامعه را برای متخلفین ناامن کنیم و با فضایی پاک و سالم شاهد کاهش وقوع جرائم باشیم.


در این مراسم استاندار یزد ، مدیر کل دادگستری ،دادستان عمومی و انقلاب ، مدیر کل آموزش و پرورش ، رئیس سازمان قضائی نیروی های مسلح ،فرمانده سپاه الغدیر ،مدیر کل اطلاعات ، ائمه جمعه و جماعات ، خانواده شهدا ، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین استانی نیز حضور داشتند.


در پایان مراسم به 9 نفر از مسئولین استانی و همچنین تعدادی از کارکنان و سربازان ساعی ، بازنشستگان نیروی انتظامی و افرادی که در مسابقات ورزشی رتبه کسب کرده بودند هدایایی اهداء و سپس تعدادی از مأموران یگان ویژه به اجرای مانور میدانی در حضور حاضرین پرداختند.

 

کشف 4300 کیلو انواع مواد مخدر در "مهریز"
یزدفردا : کشف بیش از 4 تن و 335 کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع تریاک ، حشیش و هروئین از اقدامات روز گذشته پلیس استان یزد بود.
 سرهنگ "علی علی اکبریان" فرمانده انتظامی استان یزد ضمن بیان مطلب فوق اعلام داشت: مأموران ایستگاه شهید مدنی "مهریز" روز گذشته موفق شدند در یک عملیات از یکدستگاه تریلی 4 تن و 335 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط نمایند.

سرهنگ "علی اکبریان" تصریح کرد: راننده خودرو که مواد مخدر کشف شده را از بنادر جنوب در دبه های آب جاسازی و بارگیری کرده بود قصد داشت با محموله ماشین لباسشویی این مواد مخدر را به تهران انتقال دهد.

وی افزود: با هوشیاری و کار اطلاعاتی مأموران ، مواد مخدر فوق که شامل 3755 کیلو و 430 گرم تریاک ، 23 کیلو و 700 گرم هروئین و 560 کیلو و 500 گرم حشیش می باشد کشف و خودرو توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان یزد در پایان خاطر نشان کرد: راننده خودرو نیز که هنگام بازرسی از محموله قصد فرار را داشت توسط مأموران دستگیر شد.

كشف 248 کیلوگرم تریاک در "مهریز" یزد
یزدفردا :   مأموران ایستگاه شهید مدنی "مهریز" در بازرسی از داخل کابین یکدستگاه کامیون 248 کیلوگرم تریاک کشف وضبط کردند.
 مأموران ایستگاه شهید مدنی "مهریز" از یک کامیون بنز آکسور 248 کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کردند.
این گزارش حاكیست ،راننده کامیون بهویت "ابراهیم" از رفسنجان عازم اصفهان بود که مأموران به وی مشکوک شدند و خودروی او را متوقف کردند.
ماموران در بازرسی از کامیون مقدار 248 کیلوگرم تریاک معادل 33 بسته که به طرز ماهرانه ای داخل کابین خودرو زیر تختخواب جاسازی شده بود کشف و ضبط كردند.
متهم در بازجویی پلیسی اعتراف كرد: مواد مخدر را در شهرستان انار (استان کرمان) از رانندگان دو دستگاه خودرو پژو 405 تحویل گرفتم و قرار بود پس از عبور از ایستگاه شهید مدنی به آنان تحویل و در ازای آن مبلغی وجه نقد دریافت کنم.


فرمانده انتظامی استان یزد خبر داد: کشف بیش از یک تن حشیش 
یزدفردا :  فرمانده انتظامی استان یزد از کشف بیش از یک تن حشیش در "مهریز" خبر داد و گفت: کشفیات مواد مخدر این استان در 6 ماهه سال 1387 نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است . 
سرهنگ "علی علی اکبریان" فرمانده انتظامی استان یزد اعلام کرد: مأموران ایستگاه شهید مدنی "مهریز" از یک نفر قاچاقچی که قصد داشت مقادیری مواد مخدر از نوع حشیش را از بندرعباس به مقصد تهران حمل کند مقدار یک تن و 11 کیلوگرم حشیش کشف و ضبط کردند.

سرهنگ "علی اکبریان" افزود: قاچاقچی ، مواد مخدر را در گونی های برنج جاسازی کرده بود و جهت گمراه کردن مأموران ، گونی ها را آغشته به موادی کرده بود تا سگ های موادیاب متوجه مواد مخدر نشوند و سپس به طرز ماهرانه ای درون خودر جاسازی کرده بود که با تیزهوشی مأموران، مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سرهنگ "علی اکبریان" گفت: کشفیات مواد مخدر این استان در 6 ماهه سال 1387 نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش داشته است که میزان آن 26 تن و 555 کیلوگرم بوده است.

فرمانده انتظامی استان یزد تصریح کرد: همچنین در این مدت 122 نفر قاچاقچی و 760 نفر حمل کننده مواد مخدر جمعا 882 نفر دستگیر شدند.

 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا