حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد با تصمیم اکثریت اعضای هیأت امنای این دانشگاه برکنار شد.

 
علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد طی جلسه‌ای حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد را برکنار کرد. پس از تغییر میرزاده، علی محمد نوریان سرپرست موقت دانشگاه آزاد شد. 
 
بر اساس این گزارش، میرزاده از سال 92 ریاست دانشگاه آزاد را برعهده داشت.
 
به روایت تسنیم، ماجرا از این قرار بوده است که به درخواست چهار نفر از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد و مطابق تبصره یک ماده 11 اساسنامه این دانشگاه، عصر امروز جلسه فوق‌العاده هیات امنای این دانشگاه به ریاست علی‌اکبر ولایتی تشکیل شد و در این نشست، اعضا پس از بحث و بررسی فراوان، در خصوص برکناری میرزاده رای‌گیری کرده و تصمیمی عجیب اتخاذ نمودند.

به این صورت که بنا به تصمیم اکثریت اعضای هیات امنا، مقرر شد حمید میرزاده، رئیس فعلی این دانشگاه طی یک هفته از ریاست استعفا دهد و در غیر اینصورت او خود بخود برکنار خواهد شد؛ تصمیمی عجیب که اتخاذ بی مقدمه آن و همچنین همزمانی با ایام انتخابات و ضرورت های این ایام، بر عجایب آن می‌افزاید.

از جمله اتفاقات ابهام برانگیز دیگر در این خصوص، حضور وزرای علوم و بهداشت، به عنوان دو تن از اعضای حقوقی هیات امنای دانشگاه آزاد در نشست فوق العاده امروز بوده که در نهایت به ترک نشست توسط ایشان برای حضورشان در نشست هیات دولت منجر شده و پس از آن، هیات امنا با حضور 7 تن جلسه را ادامه داده و رای گیری عجیب یاد شده را رقم زده‌اند.


موضوعی که نشان می‌دهد رای به برکناری میرزاده تنها با نظر موافق چهار تن از 9 تن حاضریت در ابتدای نشست امروز رقم خورده و رایی شکننده به حساب می‌آید. موضوعی که بر ابهامات نشست فوق العاده امروز می‌افزاید و سوالات فراوانی به اذهان متبادر می‌کند که می‌بایست پاسخ داده شوند.

با تصمیم اکثریت اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد، حمید میرزاده برکنار و علی‌محمد نوریان سرپرست موقت دانشگاه آزاد شمتن حکم ولایتی برای انتصاب رییس جدید دانشگاه آزاد
در جلسه فوری شورای دانشگاه آزاد که امروز بعد از ظهر برگزار شد حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایران و عضو هیئت مؤسس و هیئت امنای این دانشگاه با تصویب اکثریت هیات امنای دانشگاه ازاد برکنار و علی نوریان به عنوان سرپرست انتخاب شد.


بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای علی محمد نوریان

با عنایت به مصوبه جلسه فوق‌العاده هیئت امنا مورخ 3/2/1396، حضرتعالی به عنوان سرپرست موقت دانشگاه آزاد اسلامی منصوب می‌شوید. تا انشاءالله بر اساس مصالح عالیه جمهوری اسلامی ایران و اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری(حفظه‌الله تعالی) در جهت اعتلای علم و فرهنگ این مرز و بوم و ساماندهی امور این دانشگاه نهایت کوشش را مبذول فرمایید.

رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی
علی اکبر ولایتی

حمید میرزاده در سال ۱۳۸۶ با دعوت اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عضو هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر این هیئت و با تصویب هیئت مؤسسه به عضویت هیئت امنای دانشگاه درآمد  بود.

میرزاده در ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ با رأی شش تن از هیئت امنای دانشگاه آزاد از جمله آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام سید حسن خمینی، سید حسن قاضی زاده هاشمی، جعفر توفیقی، حمید میرزاده و بهمن یزدی،سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شدو در ۲۸ آبان ۱۳۹۲ با رأی مثبت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسماً ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا