استاندار یزد با ابراز خوشوقتی از تشکیل خانه احزاب در یزد، مشارکت آفرینی و اندیشه ورزی را از ویژگی‌های تعامل احزاب برشمرد و اظهار داشت: احزاب در انتخابات نقاط قوت و ضعف نامزدهای موردنظر خود و توانمندی، کارآمدی و اشراف آن‌ها بر امور را مطرح نمایند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «سید محمد میرمحمدی» در نشست با نمایندگان احزاب استان افزود: احزاب امکان توفیق نامزدهای موردحمایت خود در تأمین حقوق شهروندی، تعامل و تأثیرگذاری در مجامع بین‌المللی، تقویت مناسبات بین‌المللی، هم‌افزایی و انسجام داخلی و گسترش آرامش و امید بین مردم را بیان نمایند.
استاندار یزد خانۀ احزاب را محفلی برای تعامل و هم‌اندیشی دانست و افزود: همدلی و هم‌اندیشی برادری را تقویت می‌کند و ارزش خانۀ احزاب و حرکت‌های حزبی همین است که عمدتاً روی تفاوت‌های فکری تلاش می‌کند.
میرمحمدی بیان کرد: تفاوت‌های فکری در هر محفلی اندیشه‌ورزی را به همراه دارد و تلاش می‌کند افکار را پخته‌تر کند و امیدواریم شاهد رشد و پویایی اندیشۀ فعالان سیاسی و بازتاب این رشد و پویایی باشیم تا بتوانیم جامعه‌ای اندیشمند و قوی داشته باشیم.
وی «مدیریت چرخشی» را مزیت خانه احزاب دانست و گفت: هنگامی‌که در مجموعۀ ناهمگن فکری مدیریت انجام شود تعامل، تحمل، انتقادپذیری و شجاعت پذیرش انتقاد افزایش می‌یابد که این از مزیت خانۀ احزاب است.
استاندار یزد بیان کرد: هنگامی‌که جمعی گسترده تشکیل می‌شود، تفاوت‌های متعددی در افراد خاص در آن جمع وجود دارد، پس نباید این انتظار باشد که همه در یک سطح متعالی وارد بحث شوند؛ همه از یک سطح پختگی برخوردار باشند یا مطالبی بیان کنند که ازنظر سطح علمی، فرهنگی و اجتماعی یکسان باشد.
میرمحمدی افزود: هر فردی از بیان نظرات دیگران تأثیر می‌گیرد، برای نمونه اگر فردی مواضع تندی دارد با بحث‌های مختلفی که مطرح می‌شود تعدیل می‌شود و یکی از محاسن این محافل همین است.
وی گفت: در نخستین جلسۀ خانۀ احزاب در مذاکرات فی‌مابین احزاب آستانۀ تحمل بالا نبود اما با تشکیل جلسات متعدد خوشبختانه آستانۀ تحمل افزایش یافت و نظرات ابرازی افراد در جلسه اعم از ارشادی و انتقادی موجب تأمل و واکنشی سازنده در پی داشته است.
استاندار یزد بابیان اینکه احزاب نقش خود را به‌خوبی در انتخابات ایفا کنند، گفت: نقش احزاب مشارکت آفرینی است و احزاب با ایجاد فضای پرجنب‌وجوش فکری و آگاهی بخشی فضا را برای ورود آرای خاموش به‌پای صندوق‌های رأی فراهم می‌کنند.


احزاب محورهای انسانی و اخلاقی و اعتمادآفرینی را ترویج کنند


میرمحمدی «مشارکت» را مهم‌ترین مسئله در انتخابات بیان کرد و افزود: بازتاب مشارکت بالای مشارکت مردم در انتخابات در سطح جهانی نشان از پایبندی ملت به‌نظام، نفوذناپذیری آن‌ها و اتحاد و انسجام جامعه دارد، لذا مشارکت بالا در استحکام نظام و مناسبات بین‌المللی بسیار تأثیرگذار است و به دنیا نشان داده می‌شود که ایران کشوری مستقل و با مردمی خوش‌فکر و متحد و صلح‌دوست است.
وی گفت: «تبیین قواعد رقابت» از دیگر مسائل مهم در انتخابات است و احزاب برای رقابت سالم لازم است قواعد رقابت را رعایت کنند، و به‌این‌ترتیب رقابت در روندی مثبت و صعودی موجب تحول، کارآمدی بیشتر و برنامه‌ریزی مؤثرتر خواهد شد.
استاندار یزد بیان کرد: دلیلی ندارد دیگری را تخریب و زمینه خصومت و نزاع فراهم شود. ضروری است در نقاط قوت رقابت شود.
میرمحمدی دربارۀ دیگر نقش‌های احزاب، گفت: از طریق احزاب می‌توان «رقابت‌پذیری» و «اندیشه‌ورزی» را در جامعه بالا برد؛ هر مبحثی که احزاب مطرح می‌کنند باید زایش فکری، طوفان فکری، نوگرایی و تحول فکری را به همراه داشته باشد.
وی تبیین وظایف نامزدها، طرح برنامه‌ها و دنبال کردن جریان پویا و بالنده را از دیگر وظایف احزاب دانست و افزود: تمرکز احزاب بر تعامل و تأثیرگذاری در مجامع بین‌المللی و نیز انسجام داخلی، هم‌افزایی ملی، گسترش آرامش عمومی، باور اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید از مواردی است که برای مردم و نظام مؤثر است.
استاندار یزد بابیان اینکه اگر احزاب به این موارد بپردازند کشور گلستان می‌شود، گفت: بازتاب این جریان فضای اجتماعی را فضایی نشاط‌آور و امیدآفرین خواهد کرد.
میرمحمدی از احزاب خواست مسائل جامعه را مطرح کنند؛ به مسئولان پیشنهاد دهند؛ کمک یار مسئولان باشند؛ خط‌مشی و سیاست‌های کلان کشور را تبیین کنند و همه را در ردیف ناظران بر فعالیت‌های دولت به شمار آورند.
وی افزود: احزاب محورهای انسانی و اخلاقی و اعتمادآفرینی را ترویج کنند و توجه کنند حزبی که در اعتمادآفرینی در مردم مؤثر باشد هم خود را بزرگ‌تر و هم مردم را با خود همراه می‌کند.
استاندار یزد دربارۀ عملکرد دولت در استان گفت: عملکردها مشخص است و شواهد کارهایی که در دولت تدبیر و امید انجام‌شده اعم از خطوط ریلی، راه‌سازی، گازرسانی، گردشگری و میراث فرهنگی و سایر موارد هر گوشه و کنار استان ملموس و به عینه مشاهده می‌شود.
 میرمحمدی در پایان سخنانش گفت: دولت تدبیر و امید به همۀ اقشار توجه کرده است و اگر بعضی دوستان نخواهند ببینند کاری نمی‌توان کرد؛ حتی اگر کتابی هم چاپ شود، برخی نمی‌بینند.
گفتنی است در این نشست نمایندگان احزاب استان به بیان نظرات و مسائل مربوط به فعالیت‌ تشکل‌های سیاسی به‌ویژه دربارۀ چگونگی فعالیت‌های انتخاباتی پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا