مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در جمع نمایندگان زن دستگاه‌ها گفت: رشد 53 برابری زنان داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی نشانۀ اندیشه‌های بلند بانوان در حوزۀ مشارکت سیاسی دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «رقیه کرمانیان» در نشست نمايندگان زن دستگاه‌ها و مشاوران دستگاه‌ها در امور بانوان و خانوادۀ استان که در سالن همایش بهزیستی استان برگزار شد، با تأکید به مشارکت سیاسی بانوان و تحقق مردم‌سالاری دینی، گفت: انتخابات سرنوشت جامعه را تعیین می‌کند و در این میان نقش بانوان در تعیین سرنوشتی مبنی بر ارزش‌های انسانی مؤثر است.
کرمانیان بابیان اینکه ارزش‌ها را اسلام از قرون بسيار دور براي زن مسلمان در نظر گرفته است، افزود: كشورهاي غیر اسلامی که داعیه‌دار تمدن هستند به‌تازگی به هويت زن پی برده‌اند درحالی‌که دین اسلام همواره به ارزش‌های انسانی تأکید داشته است.
وی بابیان اینکه بانوان در پررنگ کردن مقولۀ مطالبه گری در جامعه نقش مؤثری دارند، گفت: زمان بعثت پيامبر جامعه ازنظر فرهنگي در توحش بود؛ اما پیامبر اکرم ارزش‌هاي بشري و انساني را زنده كردند.
کرمانیان افزود: امام خمینی (ره) نیز راه انقلاب و توجه به ارزش‌های انسانی و برابری همۀ اقشار را یادآوری کردند و اکنون قرارگیری در آستانۀ سالروز رحلت ایشان، زمینه برای شناساندن و یادآوری انديشه‌هاي انقلابی ايشان به نسل جديد فراهم است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد بابیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین نظریه‌پرداز در علوم دینی و اسلام بوده‌اند، از نمایندگان دستگاه‌ها در امور بانوان و خانواده خواست با دیدگاهی مبنی بر انتقال ارزش‌ها و رسالت پیامبر اکرم (ص)، در پاسداشت معمار انقلاب نیز مشارکت کنند.
گفتنی است در این جلسه برنامه‌های بزرگداشت هفتۀ زن ارائه شد؛ از نمایندگان دستگاه‌ها در امور بانوان و خانواده تقدیر شد؛ در خصوص مباحث حوزۀ خانواده سخنرانی شد و فعالیت‌های سازمان بهزیستی توسط مدیرکل این اداره بیان شد.
در این جلسه نوید داده شد که کانال اطلاع‌رسانی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با آدرس banovan_yazd@ برای اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های این دفتر آغاز به کارکرده است.
همچنین بانک جامع اطلاعات زنان به آدرس women.gov.ir راه‌اندازی شده است تا بانوان فعال، نخبه، توانمند و مستعد سراسر کشور در آن سامانه اطلاعات خود را وارد کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا