مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست هم‌اندیشی برگزاری جشنواره مشارکت‌های اجتماعی گفت: مشارکت داوطلبانه و فعالیت‌های جمعی ملاک پیشرفت و توسعۀ هر جامعه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «مجید جوادیان زاده»، 7اردیبهشت، خبر از برگزاری جشنواره و نمایشگاه مشارکت‌های اجتماعی استان در تاریخ 14 و15اردیبهشت داد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست هم‌اندیشی با محور تشویق و تقویت مشارکت‌های اجتماعی که در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، به انواع مختلف مشارکت اشاره کرد و گفت: هرکجا احساس شود افراد باید در قالب سرمایۀ اجتماعی در کنار یکدیگر قرار بگیرند خوب است که این افراد و فعالیت‌های مشارکتی آنان تشویق و تقویت شود.
جوادیان زاده بیان کرد: برخی فعالیت‌های مشارکتی مانند امور خیری جنبۀ اقتصادی دارند و برخی مانند فعالیت‌های هنری و درون ‌محله‌ای جنبۀ اقتصادی ندارند که هر دو نوع جلوه‌ای از مشارکت اجتماعی و داوطلبانه هستند.
وی مشارکت داوطلبانه و فعالیت‌های جمعی را ملاک پیشرفت در هر جامعه دانست و گفت: فرهنگ کار گروهی از مؤلفه‌های پیشرفت است و در کشورهای توسعه‌یافته فردی که کار دسته‌جمعی را فراگیرد و حتی مهاجری که گواهی فعالیت‌های دسته‌جمعی داشته باشد از اولویت بیشتری برخوردار است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به اهمیت مردم‌نگاری اشاره کرد و افزود: در یزد مردم‌نگاری‌هایی انجام‌شده است مانند اثر دکتر پاپلی یزدی که ما علاقه‌مندیم این مردم‌نگاری‌ها که فعالیت‌های مشارکتی و داوطلبانۀ مردم را در خود دارد، در جامعه مطرح و بازنمایی شود.
جوادیان زاده بابیان اینکه ماهیت جشنوارۀ «مشارکت‌های اجتماعی» مشارکتی است و هدف آن ارائۀ کار کیفی است، دربارۀ چندوچون این نمایشگاه و جشنواره گفت: این نمایشگاه در محیطی باز دریکی از پارک‌های استان برگزار می‌شود و در آن فعالیت‌های اجتماعی نمود دارد و مؤسسات و بازارچه‌های خیریه فعال هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا