فارس- یك روزنامه صهیونیستی فاش كرد كه سه جوانی كه سعی داشتند با شمایل دلقك‌ها سخنرانی رئیس جمهوری ایران در كنفرانس ضد نژاد پرستی سوئیس را بر هم بزنند، دانشجویان یهودی فرانسوی بودند.

در سخنرانی جنجال‌برانگیز "محمود احمدی‌نژاد " در كنفرانس ضدنژادپرستی سوئیس سه جوان با گذاشتن كلاه‌های رنگی بر سرشان سعی داشتند نظم جلسه و در اصل نطق عدالتخواهانه احمدی‌نژاد را بر هم زنند كه با دخالت ماموران پلیس به بیرون از سالن هدایت شدند.
بر همین اساس روزنامه صهیونیستی "جروزالم‌پست " از ماهیت این سه جوان دلقك‌نما پرده برداشت و با اعلام اسامی آنها اعلام كرد كه جزو "اتحادیه دانشجویان یهودی فرانسه " بوده‌اند.
جروزالم‌پست نام آنها را "رافائل هاداد "، جاناتان هایون " و جرمی كوهن " دانشجویان یهودی فرانسوی، اعلام كرد.
این صهیونیست‌ها كه به زعم احمدی‌نژاد افراد بی‌اطلاعی بودند با گذاشتن كلاه‌های رنگی به شكل دلقك‌ها در آمده بودند و با قرار گرفتن رئیس جمهوری ایران پشت تریبون سخنرانی وی را "نژادپرست " خواندند كه با دخالت نیروهای پلیس و تشویق شدید حضار مجبور شدند از سالن خارج شوند.
پس از این رویداد، تعدادی از دانشجویان اسرائیلی نیز كه در سالن حضور داشتند با وجود آنكه رژیم صهیونیستی مصداق بارز نژاد پرستی است و در كنفرانس دوربان 1 در آفریقای جنوبی نیز این رژیم به عنوان نژادپرست شناخته شد، خطاب به احمدی‌نژاد فریاد زدند "تو نژادپرستی ".
به نوشته جروزالم‌پست، "بوآز توپوروسكی " رئیس "سازمان دانشجویان اسرائیلی " و دو دانشجوی زن دیگر نیز در سالن كنفرانس ضد نژادپرستی حضور داشتند اما از ورود آنها به سالن اصلی ممانعت شد اما توانستند در قسمت بالایی سالن راه یابند.
این روزنامه صهیونیستی تصریح كرد: وزارت امور خارجه اسرائیل به توپوروسكی و دیگر همراهان وی توصیه كرده بود كه خود را نشان ندهند، بنابراین آنها تصمیم گرفتند از قسمت بالای سالن [بالكن] علیه احمدی‌نژاد فریاد بزنند.
جروزالم‌پست در ادامه نوشت كه برنامه اولیه آنها تكان دادن پرچم اسرائیل در سالن اصلی بود.
پیش از حضور احمدی‌نژاد در سوئیس رسانه‌های صهیونیستی و حامیان آنها سعی داشتند به هر نحو از حضور وی در این كنفرانس جلوگیری كنند و با انتشار گزارش‌هایی علیه رئیس جمهوری ایران و مواضع ضد نژادپرستانه وی سعی در تخریب وجهه او و ایران داشتند.
گزارش جروزالم‌پست بر این واقعیت صحه گذاشت كه شمار معدودی كه سعی در اخلال سخنرانی احمدی‌نژاد داشتند مستقیما از جانب رژیم صهیونیستی و سران آن فرمان گرفته‌اند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا