حادثه خونین رانندگی در محور طبس - مشهد 23 کشته و مجروح بر جای گذاشت

یزدفردا -م-میرجلیلی : بامداد امروز حادثه رانندگی در مسیر جاده طبس - مشهد 23 کشته و مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش یزدفردا  : در یک حادثه رانندگی که ساعت پنج و 30 دقیقه بامداد چهارشنبه در مسیر جاده طبس ـ مشهد و در فاصله 15 کیلومتری طبس رخ داد، 9 نفر کشته و 14 نفر مجروح شدند.

در این حادثه یک دستگاه کامیون بدون بار با یک دستگاه اتوبوس تصادف کرد که اتوبوس حامل مسافر و از شیراز عازم مشهد بود.
اسامی 8 نفر از کشته‌ شدگان این حادثه تلخ  به این شرح اعلام شده است ونام فرد نهم هنوز اعلام نشده  است  :

1. مصطفی جوانمردی

2. رحیم داورپناه

3. نبی‌الله رستگار

4. لطف‌الله صادق‌ زاده

5. نظام فروز

6. عین‌الله نظرآبادی

7. عبدالله صاحب‌ فر

8. بهرام حیدری
9-.....
اسامی 13 نفر مجروحان که از مسافران اتوبوس بوده اند به این شرح اعلام شده است و نام یک نفر از مجروحین تا زمان مخابره خبر اعلام نشده است   :
رسول خلیفه، کرامت ربانی، علیرضا عزیزی، غلامرضا کریمی، مسعود پناهیان، مسعود مظفری، عبدالله حبیبی، مهدی مظفری، حسن حیدری، کرامت‌الله ربان‌ نسب، مختار بهروز، نامجو، عادل‌زاده.......
تعدادی از مجروحان به بیمارستان طبس و تعدادی هم به یزد منتقل شدند و حال تعدادی از آنها وخیم گزارش شده است.

سرهنگ میرزاده فرمانده انتظامی طبس بی احتیاطی راننده کامیون و انحراف به چپ را علت حادثه اعلام کرد

در ضمن سیدعلی اصغر رفاهی، دادستان عمومی و انقلاب طبس، غلامحسین توکلی بازپرس، سرهنگ مهدی میرزاده فرمانده نیروی انتظامی طبس و دکتر جواد سهیلی مسئول پزشکی قانونی طبس بلافاصله پس از وقوع سانحه در صحنه حاضر و دستورات قضایی لازم در صحنه و به صورت ویژه توسط دادستان صادر شد.


گفتنی است :متاسفانه در محور طبس  به علت واقع شدن این محور در دل کویر و یک بانده بودن این مسیر هرساله شاهد حوادثی اینگونه هستیم و با توجه به اینکه اکثر مسافرین این محور زائران آستانه مقدسه امام هشتم علیه السلام می باشند و زائران استانهای کرمان ،سیستان و بلوچستان،هرمزگان،شیراز و بعضا خوزستان استفاده کنندگان دائمی این محور بوده و حادثه غم انگیز برخورد اتوبوس یزدی و کشته شدن 34 نفر از همشهریان و هموطنانمان را که در فاصله چند کیلومتری طبس اتفاق افتاد هرگز فراموش نکرده و عزیزان بسیاری که با خودرو های سواری  در این مسیر جان خود را از دست داده اند

جهت یاد آوری مسئولین و نمایندگان محترم استانهای جنوبی کشور تنها به تعدادی از این اخبار اشاره می کنیم :


دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۲ - ۱۵ رمضان ۱۴۲۴
Mon, Nov 10, 2003

۳۴ كشته در سانحه رانندگي طبس ـ يزد

در يك سانحه دلخراش رانندگي در محور يزد به طبس كه مقارن ساعت ۲۱ شنبه شب به وقوع پيوست ، ۳۴نفر كشته و ۱۰نفر مجروح شدند. اين حادثه در ۲۵كيلومتري شهر طبس بين يك دستگاه اتوبوس مسافربري كه از يزد عازم مشهد بود با يك دستگاه كاميون باري به وقوع پيوست. مجروحان اين حادثه به بيمارستان شهيد سيدمصطفي خميني طبس، وتعدادي نيز به علت شدت جراحات وارده به بيمارستان شهيد صدوقي يزد منتقل شدند.
راننده كاميون وسرنشينان آن كه گفته مي شود اعضاي خانواده وي بوده اند از جمله كشته شدگان اين حادثه هستند.
سرهنگ محمدرضا محرمي با بيان اينكه اين حادثه طي ۱۲ سال گذشته دراين استان بي سابقه بوده است دو پوسته بودن لاستيك جلوي سمت چپ اتوبوس را علت انحراف به چپ اين خودرو و بروز تصادف در جاده يزد به طبس در شب گذشته اعلام كردوافزود: متأسفانه يك دستگاه تريلي در پشت كاميون در حال حركت بوده كه تعدادي از مجروحان حادثه را زير گرفت. به گفته وي يك دختر ۱۳ساله وهمچنين كمك راننده اتوبوس كه در جعبه بغل خودرو در حال استراحت بوده ازاين حادثه، جان سالم به در برده اند.
درپي وقوع اين حادثه، استاندار يزد با ارسال پيام تسليتي، اين حادثه دلخراش را به خانواده هاي عزادار و مردم استان تسليت گفت

يكشنبه18 آ بان1382
14 رمضان 1424
نمايندگان‌ مردم‌ استان‌ يزد در مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ با ارسال‌ نامه‌اي‌، حادثه‌ تصادف‌ شنبه‌ شب‌ در محور جاده‌ يزد به‌ طبس‌ را تسليت‌ گفتند.
در سانحه‌ دلخراش‌ تصادفي‌ كه‌ ساعت‌ 21 شب‌ گذشته‌ در 25 كيلومتري‌ جاده‌ طبس‌ به‌ يزد، ميان‌ يك‌ دستگاه‌ اتوبوس‌ مسافري‌ و يك‌ دستگاه‌ كاميون‌ به وقوع‌ پيوست‌ 34 نفر كشته‌ و 10 نفر زخمي‌ شدند.
در نامه‌ نمايندگان‌ استان‌ آمده‌است‌ ، حادثه‌ دردناك‌ تصادف‌ اتوبوس‌ زائران‌ حرم‌ شريف‌ رضوي‌، موجب‌ تاسف‌ و تاثر شد.
"سيد محمد رضوي‌، محمد رضا تابش‌، سيد محمد كاظم‌ مرتضوي‌، سراج‌الدين‌ وحيدي‌ و ماشاءالله‌ شكيبي‌" اين‌ حادثه‌ دلخراش‌ را به‌ مردم‌ استان‌ و خانواده‌هاي‌ عزادار تسليت‌ گفته‌ و از مسوولان‌ امر خواستار رسيدگي‌ فوري‌ به‌ علت‌ اين‌ حادثه‌ و گزارش‌ آن‌ به‌ مقامات‌ ذي‌ ربط شدند.
نسخه‌اي‌ از اين‌ نامه‌ يك‌ صفحه‌اي‌، روز يك‌شنبه‌ به‌ دفتر ايرنا در يزد ارسال‌ شد.

رييس جمهورى آذربايجان به "محمد خاتمي " پيام تسليت فرستاد
باکو، ايرنا : "الهام علي اف " رييس جمهورى آذربايجان در پيامي کشته شدن شمارى از هموطنان ايراني در حادثه رانندگي استان يزد را به "محمد خاتمي " رييس جمهورى تسليت گفت . به گزارش خبرگزارى دولتي "آذرتاج " علي اف در پيام خود باابراز تاسف از وقوع اين حادثه ، با خانواده هاى جان باختگان و مردم ايران ابراز همدردى کرده است . در سانحه دلخراش تصادف در جاده طبس به يزد که مقارن ساعت ۲۱ شنبه شب آبانماه ۹( نوامبر) در۲۵ کيلومترى شهر طبس به وقوع پيوست ۳۴ نفر کشته و۱۰ نفر مجروح شدند.



شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۵ (۲۶ اگوست ۲۰۰۶) ـ

بر اثر واژگون شدن اتوبوس حامل دانش آموزان در محور طبس به مشهد ۲۴ نفر کشته شدند.

فرمانده انتظامی استان یزد در گفتگو با واحد مركزي خبر داده است که اتوبوس مذکور دانش آموزان را به منظور شرکت در اردوی تابستانی از طبس به شهر مشهد می برده است.


لازم به یادآوری است که امروز در این محور دو حادثه رانندگی دیگر نیز روی داد که یک زخمی و یک کشته برجای گذاشت.


يکشنبه 11 دي 1384  - 09:52



دستور رییس‌جمهور به 4 وزیر در مورد حادثه بعدازظهر امروز در محور دیهوک به طبس که منجر به کشته شدن 6 دانش آموز در حادثه تصادف شد  



دکتر محمود احمدی نژاد ضمن ابراز تاسف شدید از آمار زیاد تلفات جاده ای در کشور به وزیران راه و ترابری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، کشور و آموزش و پرورش دستور داد برنامه‌ها‌یی را برای کاهش این تلفات و از بین بردن زمینه‌ها‌ی آن به دولت ارایه کنند.
رئیس جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیئت وزیران با اشاره به حادثه بعدازظهر امروز در محور دیهوک به طبس که منجر به کشته شدن 6 دانش آموز در حادثه تصادف وانت حامل آنها با یک مینی بوس شد، ضمن ابراز اندوه از این حادثه گفت: متاسفانه به چند دلیل از جمله پراکندگی تلفات، عادی شدن مساله و یا نبودن افراد خاص در میان کشته شدگان، تلفات زیاد جاده ای چندان حساسیت‌ها‌ را برانگیخته نکرده است.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید حل مساله تلفات فراوان جاده ای جدی گرفته شود از وزیر راه و ترابری خواست با توجه به موفق بودن طرح افزایش گشت‌ها‌ی جاده ای نیروی انتظامی تمهیداتی اندیشیده شود تا با تجهیز پلیس راه تعداد گشتهای جاده ای و سیستم‌ها‌ی نظارتی افزایش یابد.

دکتر احمدی نژاد همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مامور تهیه طرح تقویت اورژانس‌ها‌ی جاده ای و شبکه امداد رسانی کرد.

رئیس جمهور همچنین از وزارتخانه‌ها‌ی آموزش و پرورش و کشور خواست با بررسی دقیق وضع مدارس روستایی، برای ساماندهی پراکندگی مدارس روستایی به منظور کاهش تردد دانش آموزان و همچنین تسهیل رفت و آمد آنها در مناطقی که تعداد دانش آموزان برای برپایی کلاس‌ها‌ی مستقل کافی نیست، برنامه ای تهیه و به دولت ارائه دهند.

وی همچنین پیشنهاد کرد امکان قانونی کاهش حد نصاب تعداد دانش آموزان برای تشکیل کلاسهای درس روستایی بررسی شود تا شرایط تحصیل دانش آموزان روستایی تسهیل گردد.

پيام تسليت فرشيدي به مناسبت درگذشت 6 دانش‌آموز در تصادف رانندگي

محمود فرشيدي وزير آموزش و پرورش در پيامي عروج شش تن از دانش‌آموزان در حادثه دلخراش تصادف در جاده طبس را تسليت گفت.

در اين پيام آمده است: درگذشت تاسف‌انگيز و دلخراش تعدادي از فرزندان عزيزم در حادثه تصادف ديهوك - طبس را به خانواده‌هاي داغدار آن عزيزان، معلمان و دانش‌آموزان سوگوار و فرهنگيان و مردم ايران اسلامي تسليت مي‌گويم.
مادران و پدران محترمي كه غنچه‌هاي باغ زندگي خود را در اين سانحه تلخ از دست داده‌اند ما را در تحمل اين غم سنگين شريك بدانند، بي‌شك در روزهاي سخت و ماتم‌زا تنها توكل به ذات لايزال و باقي جاويد است كه به انسان‌ها صبوري مي‌بخشد و راضي به رضايت اوست كه به آدميان فاني تحمل و آرامش مي‌دهد.
از خداوند متعال براي ارواح مطهر عزيزان از دست رفته علو درجات و براي خانواده‌هاي معزز آنان صبر و شكيبايي مسئلت دارم.


2كشته و دو زخمي در تصادفي ديگر

 یکشنبه مورخ۲۷/۳/۸۶ در اثر برخورد یک دستگاه سمند با یک دستگاه اتوبوس در حال تردد در مسیر یزد -کاشمر دو نفر از سرنشینان خودرو سمند جان باخته و ۲ نفر نیز از سرنشینان اتوبوس مجروح گردیدند که حال مجروحین مساعد اعلام شده است.


واژگونی یك دستگاه خودروی سواری در محور بردسكن به طبس سه كشته و مجروح برجای گذاشت.

يکشنبه ۱۷ تير ۱۳۸۶



واژگونی یك دستگاه خودروی سواری در محور بردسكن به طبس سه كشته و مجروح برجای گذاشت. 
معاون پلیس راه بردسكن با اعلام این خبر افزود: خودرو یك خانواده شیرازی كه از مشهد عازم شهر خود بودند، در كیلومتر ۵۵ بردسكن به طبس واژگون شد كه از ۵ سرنشین این سواری سه نفر مجروح شدند. وی افزود: به دنبال وقوع این حادثه، در اثر شدت جراحات وارده، دو نفر از افراد این خانواده شامل یك پیرمرد و یك دختر ۱۳ ساله در بیمارستان بردسكن فوت كردند. معاون پلیس راه بردسكن علت این واژگونی را بی احتیاطی و ناتوانی در كنترل وسیله نقلیه ذكر كرد و گفت: این موارد ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده سواری بوده است.


تصادف با شتر، شهردار و عضو شوراي شهر عشق آباد را كشت



دو نفر از مصدومان براي مداوا به بيمارستانهاي يزد و بيرجند منتقل شدند و يك تن ديگر در بيمارستان سيدمصطفي خميني طبس بستري شد.




۱۵ آذر ماه ۱۳۸۴ 
شهردار و عضو شوراي اسلامي شهر عشق آباد طبس جان خود را از دست دادند.

، يك دستگاه خودرو پژو پارس كه از يزد عازم طبس بود در 120كيلومتري اين شهرستان با شتري كه در وسط جاده ايستاده بود برخورد كرد. بر اثر اين حادثه خودرو واژگون شد. از پنج سرنشين آن 2تن كه شهردار و يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر عشق آباد بودند در دم كشته و سه نفر ديگر به شدت مصدوم شدند.

دو نفر از مصدومان براي مداوا به بيمارستانهاي يزد و بيرجند منتقل شدند و يك تن ديگر در بيمارستان سيدمصطفي خميني طبس بستري شد.

گزارش رسيده حاكي است كه حال يكي از مصدومان وخيم است.

لازم به ذكر است كه تاكنون وجود شترهاي سرگردان در مسير جاده هاي شهرستان كويري طبس از جمله يزد به طبس باعث حوادث ناگوار زيادي شده اند كه براثر اين حوادث جان چندين نفر از زائران حضرت رضا(ع) و مسافران گرفته شده است و اين بار شهردار و عضو شوراي اسلامي عشق آباد طبس قرباني اين حادثه شدند.

خاطرنشان مي شود تاكنون چندين گزارش و خبر در مطبوعات پيرامون اين مسأله مبني بر لزوم محصور كردن مناطق تردد شتران و يا انداختن طوق شبرنگ به گردن و تنه آنان و يا كشيدن سيم خاردار كنار جاده ها به چاپ رسيده اما اقدامي دراين مورد انجام نشده است.


آتش سوزي 7 ساعته تريلي حامل اوره
دوشنبه 6آذر ماه 1385


برخورد و انفجار دو دستگاه تريلي در محور «فردوس- ديهوك» طبس، دو كشته و يك مجروح بر جاي گذاشت.
اين حادثه بر اثر انحراف به چپ تريلي حامل اوره صنعتي و برخورد دو تريلي در محور فردوس به ديهوك، در دو كيلومتري ديهوك رخ داد.
پس از اعلام حادثه به سازمان آتش نشاني، بلافاصله دو دستگاه ماشين آتش نشاني به همراه چهار مأمور از طبس به محل اعزام شدند، اما به علت گسترش آتش، اطفاي حريق به مدت 7 ساعت به طول انجاميد.
به اين ترتيب در جريان اين حادثه دو تن كشته كه يكي از آنان هنوز مجهول الهويه بوده و يك تن نيز مجروح شد.
ديهوك در 90 كيلومتري شهرستان طبس قرار دارد و فاقد ايستگاه آتش نشاني است و اعزام امدادرسان از طبس نيز يك ساعت طول مي كشد.



انحراف به چپ خودرو در جاده " ديهوک "حادثه آفريد
گروه استان ها - بر اثر برخورد دو دستگاه تريلي در محور ديهوک شهرستان طبس دو نفر فوت و يکنفر مجروح شد.



۱۳۸۵/۰۹/۰۵ , ۱۴:۲۴

مدیر کل دفتر فنی استانداری یزد در طبس و در آخرين روزهاي كاري خود :محور یزد به طبس پر حادثه ترین محور ترانزیتی استان است!!!!!!!!

يزدفردا :مدير كل محترم دفتر فني استانداري در روزهاي پاياني كار خود به نكته اي بسيار مهم اشاره نمودند و آنهم در مورد محور طبس و نمي دانيم آيا در مدت طولاني تصدي ايشان اين موضوع ديده شده بود يا خير و اگر ديده شده بود چرا در سفر رياست جمهوري به يزد اعتبار آن تامين نشد ؟؟به هر صورت انشالله كه خير است ؟!

20 آبان 1386 - بعدازظهر 06:54                         تعداد باردید : 575                          کد خبر : 8173
 

يزدفردا :مدير كل محترم دفتر فني استانداري در روزهاي پاياني كار خود به نكته اي بسيار مهم اشاره نمودند و آنهم در مورد محور طبس و نمي دانيم آيا در مدت طولاني تصدي ايشان اين موضوع ديده شده بود يا خير و اگر ديده شده بود چرا در سفر رياست  جمهوري به يزد اعتبار آن تامين نشد ؟؟!و اين در حالي است رئيس جمهور هم به يزد تشريف آورد و رفت ولي جاده طبس و بافق از نعمت اعتبارات ميلياردي بي نصيب ماند و تاسف بار تر اينكه نماينده محترم يزد دكتر پاكنژاد با اشاره به اظهار نظر یکی از وزیران در نشست استانی هیات دولت در يزد  گفته بود " اعتبارات میلیاردی از یزد به تهران بازگشت داده می شود، و ؟؟به هر صورت انشالله كه خير است ؟


خبر هاي فوق فقط جنبه ياد اوري دارد و امیدواریم مسئولین ونمایندگان محترم استان های جنوب کشور برای رفع این مشکل اساسی تلاش نموده و دولت عدالت محور نهم نیز قطعا در این راه همکاری خواهد نمود .
یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا