دعوا بين سعيدلو علي‌آبادي است

هاشمي طبا:
اين اختلاف مي‌تواند باعث تعليق ايران شود
برخـي از ما هنــوز بچـگي‌ مـان را از دست نـداده‌ايم

رييس اسبق سازمان تربيت‌بدني و كميته ملي المپيك گفت: از دعوايي كه بين سعيدلو و علي‌آبادي است مشخص مي‌شود كه برخي از ماها هنوز بچگي‌مان را از دست نداده‌ايم و تنها ريش و سبيل درآورديم و كت و شلوار مي‌پوشيم.

سيدمصطفي هاشمي طبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ارتباط با اتفاق‌هاي اخير كميته ملي المپيك اظهار كرد: به طور يقين دعوايي كه شما اكنون در كميته ملي المپيك مي‌بينيد از مقامات بالاتر سرچشمه مي‌گيرد، چرا كه اين افراد، افراد خودسري نيستند كه بخواهند كاري انجام بدهند. شما مطمئن باشيد كه همين اخباري كه در رسانه‌ها انتشار پيدا كرده اكنون در سطح بين‌المللي نيز پخش شده و خيلي‌ها از اين دعوا باخبر شده‌اند.

وي ادامه داد: متاسفانه برخي از ما بچگي‌مان را از دست نداده‌ايم و هنوز رفتارهاي بچگانه داريم. فقط ريش و سبيل درآورديم و كت و شلوار مي‌پوشيم. من نمي‌دانم چه مي‌شود كه چنين اتفاق‌هايي در ورزش مي‌افتد. روزي من رييس كميته ملي المپيك بودم و غفوري فرد رييس سازمان تربيت بدني، اما مشكلات‌مان را خودمان حل مي‌كرديم، اما امروز شاهد بدترين نوع اتفاق‌ها در ورزش كشور هستيم. ما كه ادعاي مديريت جهاني داريم چرا خودمان نمي‌توانيم مسايل و مشكلاتمان را بين خودمان حل كنيم.

هاشمي‌طبا در پاسخ به اين سوال كه ديدگاه كميته بين‌المللي المپيك درباره اين اتفاق‌ها چيست؟ گفت: اگر دخالت دولت در فعاليت‌هاي كميته ملي المپيك به تاييد برسد كميته بين‌المللي فعاليت‌هاي كميته ملي المپيك ايران را تعليق مي‌كند. همان اتفاقي كه در فوتبال ما افتاد و مدت‌ها التماس كرديم تا دوباره به شرايط عادي بازگردد. اين قابل تاسف است كه شاهد چنين اتفاق‌هايي در ورزش ايران هستيم.

عضو سابق كميته بين‌المللي المپيك در مورد اينكه اين مشكل چگونه حل خواهد شد گفت: همه مي‌دانند اين دعوا بين سعيدلو و علي آبادي است. سعيدلو مي‌خواهد علي آبادي از كميته ملي برود اما علي آبادي چنين قصدي ندارد. به نظر من هم خودشان بايد اين را بفهمند كه بيشتر به ورزش ضربه نزنند. ديگر لازم نيست كسي به آنها گوشزد كند كه چنين كارهايي را انجام ندهند، آيا اكنون بايد رئيس‌جمهور به آنها تذكر بدهد كه به فكر فعاليت‌هايشان و خدمت به مردم باشند؟ به عقيده من آنها بايد خودشان بيشتر فكر كنند.

کمی به عقب برگردیم :

ترس از سه شغله بودن
استعفای علی‌‌‌‌‌‌‌‌‌آبادی از ریاست کمیته ملی المپیک
علی آبادی رئیس کنونی کمیته ملی المپیک به دلیل 3 شغله شدن از سمت خود در این کمیته کناره‌گیری می‌کند.

محمد علی آبادی که از سوی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان قائم مقامی این وزارت خانه و همچنین ریاست سازمان شیلات کشور منصوب شده است به زودی از سمت خود در کمیته ملی المپیک کناره‌گیری خواهد کرد تا مشکلی برای فعالیت در پست‌های جدید خود نداشته باشد.

وی که با احراز این دو پست 3 شغله شده است برای اینکه مورد توجه سازمان بازرسی کل کشور نباشد تصمیم دارد از ریاست کمیته ملی المپیک استعفا کند.
بر اساس این خبر محمد علی‌آبادی از چند وقت پیش تصمیم به کناره‌گیری از این سمت داشت اما اکنون با توجه به شرایط به وجود آمده و همچنین مشکلات پیش پایش با سازمان بازرسی تصمیم به استعفا از ریاست کمیته ملی المپیک گرفته است.
علی‌آبادی: کذب است، استعفا نداده‌ام
 روابط عمومی کمیته ملی المپیک به دستور محمد علی آبادی خبر استعفای او را تکذیب کرد.

متن جوابیه کمیته ملی المپیک به این شرح است:


با عرض سلام و ادب
احتراما، با توجه به درج خبری تحت عنوان" استعفای علی آبادی از ریاست کمیته ملی المپیک " در تاریخ جمعه دوم بمن ماه با کدخبری 38984 ، کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران تکذیبیه ای تنظیم نموده که شایسته است طبق قانون مطبوعات و رسانه های گروهی در صفحه و ستون مورد نظر درج و به اطلاع خوانندگان محترم برسد تا بدین ترتیب تنویری باشد بر اذهان عمومی که ممکن است بر اثر درج این خبر ناصحیح مکدر شده باشد .

"علی آبادی از ریاست کمیته ملی المپیک استعفا نمی دهد"
پس از اعلام خبر مسئولیت جدید مهندس علی آبادی بعنوان قائم مقام وزیر محترم جهاد کشاورزی و ریاست سازمان شیلات، نویسنده خبر فوق بدون استناد به خبر و یا مصاحبه ای موثق بلکه بر اساس برداشت های شخصی خود اقدام به نوشتن خبری مبنی بر استعفای ریاست کمیته ملی المپیک از مسئولیت خود می نماید در حالیکه ابتدایی ترین اصل ارائه یک خبر واقعیت و اطمینان از آن رویداد است.
متاسفانه به هیچ وجه در این خبر اصل صداقت و حقوق افراد رعایت نشده و در اقدامی تعجب بر انگیز تنها بر اساس برداشت های شخصی اقدام به ارائه این خبر شده است.
لذا ضمن تکذیب خبر استعفای مهندس علی آبادی از ریاست کمیته ملی المپیک بر این نکته تاکید می شود که ایشان همچنان به فعالیت و خدمات خود در راس کمیته ملی المپیک ادامه خواهد داد و هیچگونه بحث و صحبتی مبنی بر استعفای وی در کار نبوده و نیست.


کمیته ملی المپیک
کفاشیان صندلی علی‌آبادی را پر می‌کند!
علی کفاشیان برای دومین بار جای محمد علی آبادی را می گیرد.

اسماعیل حیدرپور: تغییر و تحولات در راس فدراسیون‌ها به سرعت انجام شد و سعیدلو که اعتقاد چندانی به مدیران چندشغله ندارد از نیروهای جوان، با انگیزه و در واقع تمام وقت برای برخی فدراسیون‌ها استفاده کرد. در همین خصوص شنیدیم بعد از انتصاب محمد علی‌آبادی به عنوان قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات و همچنین مشاغل دیگر علی‌آبادی در امور اجرایی و تصمیم خود او برای کنارگیری از کمیته ملی المپیک، قرار است تغییر و تحولات اساسی در کمیته ملی المپیک صورت گیرد که رئیس آینده کمیته ملی المپیک همسو و هماهنگ با سیاست‌های سازمان تربیت بدنی پیش برود.

در همین خصوص گفته می‌شود با توجه به تجربیات خوب علی کفاشیان در کمیته ملی المپیک احتمال حضور او در این کمیته‌ بسیار زیاد است و از طرفی خبرهای دیگر حاکی است که حضور حبیب کاشانی در فدراسیون فوتبال محتمل به‌نظر می‌رسد.

سرپرست پرسپولیس چندان بی‌میل نیست تا جای کفاشیان را بگیرد چرا که معتقد است با روابط نزدیکی که با احمدی‌نژاد و دولت دارد می‌تواند از کمک‌های آنها و شهرداری در راستای حمایت و کمک به فدراسیون بیشتر استفاده کند، البته درخصوص جایگزینی سرپرست پرسپولیس هم حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد و گفته می‌شود دو تن از چهره‌های ورزشی که علاقه فراوانی به خرید سهام پرسپولیس دارند درصدد هستند تا با تعامل با سازمان تربیت بدنی زمینه حضور در پرسپولیس برایشان فراهم شود تا زمینه واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی هرچه سریع‌تر فراهم شود.

البته این در حالی است که سازمان تربیت بدنی یکی از این دو گروه اقتصادی را تأیید نماید و سازمان پرسپولیس را به گروهی خواهد داد که بیشترین همکاری را با آنها داشته باشد، البته اولتیماتوم فیفا و AFC مبنی بر خصوص شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز مزید بر علت شده تا سازمان زودتر به فکر عملی کردن این مهم باشد تا مشکلی برای تیم‌های پرطرفدار فوتبال ایران به وجود نیاید.
علی‌آبادی: شاید هم رفتم!
 محمد علی آبادی پس از تکذیب خبر استعفای قریب الوقوعش به ایسنا گفت:« شاید از کمیته ملی المپیک رفتم.»

علی‌آبادی در حاشیه معارفه اش به عنوان رئیس شیلات ایران ، درباره باقی ماندن یا نمادن در سمت‌های مشاور رییس جمهوری و رییس کمیته ملی المپیک گفت:« کمیته ملی المپیک اصولا کار اجرایی ندارد و کار اجرایی این کمیته با دبیر کل است و من به واسطه اینکه آنجا برنامه‌هایی داشته‌ام‌، کارهایش را انجام می‌دهم و برای باقی ماندن یا نماندن در این بخش در آینده تصمیم می‌گیرم، ضمن اینکه درباره مشاور آقای رییس جمهوری نیز ایشان باید تصمیم بگیرند، اگر صلاح را بر این ببینند که من باشم، خواهم ماند. »

با رد شايعه استعفا از كميته ملي المپيك

علی‌آبادی: مفید نباشم کنار می‌کشم

 رئیس کمیته ملی المپیک گفت:«هر زمان که احساس کنم حضورم در ورزش مفید نیست، استعفا خواهم کرد.»

محمد علی آبادی پس از اتمام جلسه عمومی کمیته ملی المپیک درباره شایعات شنیده شده مبنی بر استعفایش در این جلسه از سمت ریاست کمیته ملی المپیکگفت«: این موضوع شایعه‌ای بیش نبوده است و به کار خودم در کمیته ملی المپیک ادامه خواهم داد. هر زمان که احساس کنم که نبود من به نفع ورزش است حتما از این سمت کناره‌گیری خواهم کرد.»
وی درباره فعالیت های کمیته ملی المپیک در سال گذشته ادامه داد«: خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در مدت این یکسال انجام شده است که این فعالیت‌ها مورد تاکید کلیه اعضا نیز قرار گرفت و نشان از عملکرد مثبت این کمیته در سطح ورزش کلان کشور دارد.»


علی‌آبادی فکر می‌کند مفید است و از ورزش نمی‌رود

محمد علی آبادی هنوز فکر می کند برای ورزش مفید است و در کمیته ملی المپیک می ماند.

رئیس سازمان شیلات و رئیس کمیته ملی المپیک پس از نشست هفتگی با اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران گفت:«هر زمان که احساس کنم حضورم در ورزش مفید نیست، استعفا خواهم کرد.»

او درباره شایعات شنیده شده مبنی بر استعفایش در این جلسه از سمت ریاست کمیته ملی المپیک گفت: « این موضوع شایعه‌ای بیش نبوده است و به کار خودم در کمیته ملی المپیک ادامه خواهم داد. هر زمان که احساس کنم که نبود من به نفع ورزش است حتما از این سمت کناره‌گیری خواهم کرد. خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در مدت این یکسال انجام شده است که این فعالیت‌ها مورد تاکید کلیه اعضا نیز قرار گرفت و نشان از عملکرد مثبت این کمیته در سطح ورزش کلان کشور دارد.»

به این ترتیب محمد علی آبادی همچنان از عملکرد خود در کمیته ملی المپیک رضایت دارد. او وعده داده است در بازی های گوانگجو که 8 ماه دیگر برگزار می شود ، کاروان ایران یکی از 4 تیم برتر قاره کهن می شود. آیا این وعده بزرگ رنگ حقیقت به خود می گیرد یا مانند وعده ایستادن در جمع 16 تیم برتر دنیا چون کابوسی تلخ برای ورزش دوستان خواهد بود؟
چرا علی‌آبادی در مراسم تجلیل از ورزشکاران نبود؟
غیبت محمد علی آبادی در مراسم تجلیل از ورزشکاران با حضور رئیس جمهور ، شایعه ساز شد.

درحالی که محمد علی آبادی صبح چهارشنبه در محل کار خود در سازمان شیلات ایران حاضر بود ، 24 ساعت بعد و در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی که خیلی از چهره های ورزشی کشور حضور داشتند و رئیس جمهور هم آنجا حضور داشت ، شرکت نکرد. غیبت رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم بار دیگر بر این شایعه که اختلافات سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک بالا گرفته است را قوت بخشید.
درحالی که مشکل دوشغله های ورزشی در دستور کار سازمان ورزش قرار دارد و سعیدلو کمتر از 10 روز قبل تاکید کرد دو شغله ها باید خود پاسخگوی قانون باشند ، سازمان ورزش از کمیته ملی المپیک بر سر ماجرای لغو بازی های اسلامی تهران هم دلگیری دارد. این اوقات تلخی های دو مسول ارشد دولتی ورزش کشور پیش از این سبب شده بود که این دو حاضر نشوند همراه با هم در افتتاحیه مسابقات المپیک زمستانی ونکوور شرکت کنند. این بار هم درحالی که بسیاری از نمایندگان غیر ورزشی مجلس شورای اسلامی با حضور در مراسم ، روی سن رفتند ، جای رئیس کمیته ملی المپیک خالی مانده بود.

علی آبادی که تا آخرین روز قبل از تعطیلات اداری تهران بوده است ، در شروع روز کاری هفته جدید یعنی شنبه به سفر استانی هرمزگان رفته است. این خبر را یکی از مسولان دفتر رئیس جدید سازمان شیلات ایران به خبرآنلاین گفت. اینکه چه عاملی سبب شده تا او در این مراسم مهم شرکت کند درحالی که به نظر نمی رسد او خارج از تهران بوده باشد ، در هاله ای از ابهام است.
این درحالی است که در تمام طول مراسم هم به رغم حضور نمایندگانی از کمیته ملی المپیک ، مجری مراسم که معاون سازمان تربیت بدنی است ، هیچ اشاره ای به متولی ورزش قهرمانی ایران یعنی کمیته ملی المپیک نکرد.

علی‌آبادی، سعیدلو ، تخلف مالی و بانک تات!

بانک تات پول های ورزش را پس می دهد تا مشخص شود چقدر وحدت رویه در میان مدیران دولتی ورزش کشور وجود دارد.

اختلاف با علی انصاری از سوی سازمان ورزش نشان از شکاف عمیق میان مدیران اصلی بدنه دولت در ورزش با یکدیگر دارد. حمله رجانیوز به علی انصاری و محمد علی آبادی بر سر اعتبارات ورزشی بانک تات و طرح اتهام تخلف مالی و برخورد حقوقی با این رئیس فدراسیون سابق نشان از اختلافاتی دارد که دو عضو اصلی بدنه دولت با یکدیگر پیدا کرده اند.اختلافی که حتی دامنه اش به تندرو ترین سایت حامی دولت کشیده می شود ، سایتی که زمانی تریبونی بود برای حامیان محمد علی آبادی تا منتقدان خود را مثلا در ماجرای فشار رسانه ها برای استخدام افشین قطبی ، متهم به بسیاری از روابط غیر حرفه ای کنند. این سایت اما حالا به جانبداری از رئیس سازمان ورزش علی آبادی را درگیر در یک تخلف مالی می داند و می نویسد:«مسولان سابق سازمانورزش که اختیارات بسیار زیادی داشتند ، در تصمیمی غیر قانونی ، اعتبارات سازمان ورزش را در این بانک خصوصی سرمایه گذاری می کنند تا این بانک بتواند مجوز فعالیت خود را دریافت کند.» و در پایان مطلب آمده است:« موجی از برخورد با سودجویان در ورزش به راه افتاده و با این متخلفین از سوی دستگاه قضایی کشور برخورد قانونی می شود.»

بانک مورد اشاره خصوصی اما بانکی نیست غیر از بانک تات به مدیریت علی انصاری سرپرست و رئیس پیشین فدراسیون دوچرخه سواری که به یکباره از سوی علی سعیدلو عزل شد. این بانک در زمان ریاست محمد علی آبادی در سازمان ورزش به دستور او توانست ده درصد از سپرده اولیه برای طی مراحل قانونی گرفتن مجوز بانک شدن را از سرمایه گذاری بسیاری از فدراسیون ها و باشگاه های محبوب پایتخت فراهم کند. رقمی که نزدیک به 30 میلیارد تومان می شد و برای فدراسیون فوتبال رقمی نزدیک به 2 میلیارد تومان از اعتباراتش را از طریق صندوق حمایت از ورزشکاران که نماینده انحصاری تبلیغات لیگ برتر بود ، به این کار اختصاص داد و یا دو تیم استقلال و پرسپولیس هم مجموعا 2میلیارد تومان از درآمدهای تبلیغات شان را در لیگ برتر ، به این کار اختصاص دادند. این اتفاقات همگی با تاکید سازمان ورزش روی انجام گرفتند. همزمان ، برای انتخاب اعضای هیات رئیسه بانک به علی انصاری وکالت داده شد تا نماینده سازمان ورزش به عنوان یکی از سهامداران اصلی بانک باشد.

این اتفاق گذشت تا مدیریت سازمان ورزش عوض شد و کادر جدید مدیریتی سازمان ورزش که در ابتدا رابطه ای صمیمی با اعضای هیات موسس بانک تات داشتند ، تصمیم گرفتند تا اختیار عضویت در هیات رئیسه شان را به شخصی غیر از علی انصاری بسپارند. اتفاقی که نیاز به برگزاری مجمع عمومی داشت اما اصرار سازمان ورزش سبب ایجاد اختلاف میان دو گروه شد و پس از آن تصمیم بر این گرفتند تا ورزش دیگر هیچ ارتباطی با بانک تات نداشته باشد و انصاری هم از ورزش حذف شود.

همه این اتفاقات خیلی زود رخ داد و سازمان حتی 2 میلیاردی را که دو تیم استقلال و پرسپولیس برای بازی های لیگ نیاز داشتند از بانک تات گرفت و سهم این دو تیم را در بانک پس گرفت. پس از این اما در نامه ای به بانک یادشده اعلام شد تا پول های ورزش را پس دهد و این اتفاق هم در شرف انجام است.

اینکه اما چرا ناگهان بحث سرمایه گذاری که تا 4 ماه قبل به عنوان یک پیروزی بزرگ برای ورزش لقب گرفته بود ناگهان تخلف مالی نام می گیرد ریشه در نغییر نگرش میان مدیران دولتی نسبت به یکدیگر پس از انتخابات ریاست جمهوری دارد . اینکه رجانیوز این سرمایه گذاری را یک تخلف مالی لقب می دهد و دبیر گروه ورزش یکی از خبرگزاری های حامی دولت که روزی این خبر را به عنوان یک اتفاق مهم روی خروجی خبر خود قرار داده بود ، در کنفرانس مطبوعاتی از سعیدلو می پرسد :« انشاالله چه زمانی بانک تات پول های ورزش را پس می دهد.» شاید حکایتی از تغییر نگرش در مدیران دولتی نزدیک به رئیس جمهور نسبت به یکدیگر است که تحلیل آن برای بدنه غیر دولتی کاری دشوار باشد.

سعیدلو و علی‌آبادی چقدر همدیگر را دوست دارند؟

 « علی آبادی در سمت ریاست کمیته ملی المپیک می ماند؟» این پرسشی است که می تواند جوابی جالب داشته باشد.

« آقای سعیدلو ، زمانی آقای علی آبادی گفتند به دستور رئیس جمهور در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کردند پون دولت معتقد است رئیس سازمان و کمیته ملی المپیک باید یک نفر باشد.» یکی از خبرنگاران این سوال را از سعیدلو پرسید اما پاسخی برای این جواب نشنید و این پرسش یکی از مواردی بود که در کمبود وقت به فراموشی سپرده شد اما در همان نشست اتفاقاتی رخ داد که شاید می شود برای این پرسش به پاسخی تقریبی رسید.
بهرام افشارزاده به نمایندگی از کمیته ملی المپیک در مراسم حاضر شده بود و پرسش های بسیاری برایش طرح کرده بودند .

او وقتی نوبت پیدا کرد تا از انتقادات دفاع کند از رئیس سازمان ورزش این عبارت را شنید که:« شما چون مهمان هستید 10 دقیقه فرصت دارید . بیشتر سوال ها در این باره است که انگار زمان قبل از من قولی داده شده برای سومی در گوانگجو. من که نبودم پس شما در این باره توضیح بدهید.»

افشارزاده برای پاسخ به مواردش گفت 3 ساعت زمان نیاز دارد و بحث هایش را شروع کرد البته هنوز 10 دقیقه او تمام نشده بود که رئیس سازمان ورزش در میان حرف هایش آمد و رسید:« انگار سه ساعت تان را شروع کرده اید؟ »

این گفته با خنده جمع همراه شد. سعیدلو قبل از این هم درباره قانون دوشغله ها کنایه ای به علی آبادی زده بود و گفت:« اگر تخلفی بوده از سوی آنهایی انجام شده که 24 ماه برای بعضی فدراسیون ها انتخابات مجمع را برگزار نکرده اند، البته اگر این کار تخلف بوده باشد.» او اینجا داشت مستقیما مدیریت محمد علی آبادی را نشانه می گرفت. حتی در بخشی از مراسم هم باقرزاده ، سرپرست شمشیربازی به وضوح از علی آبادی در حضور رئیس سازمان ورزش انتقاد کرد و طوری لحن گفتارش را انتخاب کرد که انگار سعیدلو این گفته ها را می داند.

همزمان هم یکی از سایت های حامی دولت به صراحت سازمان ورزش تحت مدیریت علی آبادی را متهم به تخلف مالی می کند و از برخورد سازمان جدید با مدیران گذشته خبر می دهد. این درحالی است که شایعه شده بود سازمان ورزش قبل از این بر سر اتفاقات وزنه برداری و لغو بازی های اسلامی تهران هم از عملکرد کمیته ملی المپیک گلایه دارد. حتی این گمانه زنی جدی شده بود که علی آبادی در مجمع کمیته ملی استعفایش را اعلام کند اما این کار را نکرد تا اختلافا سلیقه ها بیش از قبل به چشم بیاید.

علی آبادی قول بزرگ رسیدن به پله چهارمی بازی های گوانگجو را داده که هیچ یک از مدیران سازمان ورزش آن را معقول نمی دانند و می گویند بهتر است شخص رئیس کمیته ملی المپیک در این باره حرف بزند. شاید اگر علی آبادی خودش تصمیم به استعفا نگیرد ، این بازی تا پس از مسابقات گوانگجو هم ادامه پیدا کند.

ریشه اختلاف دادکان با علی‌آبادی، انتصابات خانوادگی علی‌آبادی بود

روزنامه جام جم به دلیل اصلی بروز اختلاف میان علی آبادی رئیس سابق سازمان تربیت بدنی و دادکان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اشاره کرد.

روزنامه جام جم نوشت:

محمد علی‌آبادی وقتی به ساختمان شیک سازمان تربیت بدنی رسید برای جامعه چهره‌ای کاملا ناشناخته بود؛ اما خیلی زود توانست در رسانه‌ها خود را چهره کند و تصمیم گرفت فرزندانش را نیز به جامعه ورزش بشناساند. در اولین ماه مبارک رمضان و ضیافتی که در تالار مهربانی برگزار می‌شد، او 2 پسر خود را به اهالی ورزش معرفی کرد. این مقدمه‌ای بود برای ورود خانواده علی‌آبادی به بدنه جامعه مدیریت ورزش.

محسن علی‌آبادی نقش پررنگ را برای خود برگزید. اولین تلاش او برای در دست گرفتن کمیته امور فرهنگی فدراسیون فوتبال در رقابت‌های جام جهانی 2006 آلمان با مخالفت شدید و جدی محمد دادکان روبه‌رو شد. بسیاری بر این اعتقادند که اصلی‌ترین دلیل آغاز جنگ میان علی‌آبادی و دادکان از همین مخالفت رئیس فدراسیون با انتصاب فرزند رئیس سازمان کلید خورد. آیا به یاد دارید که مهندس در آستانه بازی‌های جام جهانی مدعی شد ریشه فدراسیون‌های خودمختار را خواهد زد؟

علی‌آبادی در دادگاه هم شکست خورد!

 صادق درودگر از موارد اتهامی نسبت داده شده به او توسط محمد علی آبادی تبرئه شد.

سرانجام حکم دادگاه در پرونده شکایت رئیس سابق سازمان ورزش از محمد صادق درودگر به سود همراه همیشگی دادکان و علیه علی آبادی صادر شد تا بدین ترتیب پیرامون اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش افکارعمومی برای "نسبت دادن تخصص آسفالت به علی آبادی" و توهین و تخریب برای "کینه جو" خواندن وی کاملاً از درودگر رفع اتهام شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ اواخر دوره حضور محمد علی آبادی در سازمان ورزش و زمانی که بحث گزینه‏ای برای جانشینی محمد علی آبادی مطرح بود، انتقادات فراوانی و شدیدی از سوی اهالی ورزش مطرح می‏شد تا رئیس دولت دهم احیاناً قصد نگه داشتن علی آبادی را در ساختمان سئول نداشته باشد. در همین ایام، محمد صاق درودگر در گفت وگویی که هفتم تیرماه 1388 انجام پذیرفت، ضمن اشاره به سابقه تخصصی و تحصیلی علی آبادی، او را فاقد توانایی اداره ورزش کشور قلمداد نمود و از جملاتی استفاده نمود که به شکایت رئیس وقت ورزش از وی منجر شد.

در این گفت و گو که با تیتر «سازمانی بدون سازمان منتشر شده بود»، درودگر در بخشی از اظهاراتش پیرامون تخصص علی آبادی عنوان کرده بود: «آقای علی آبادی در آسفالت تخصص دارد» و در بخشی دیگر نیز مدعی شده بود: «آقای علی آبادی انسانی کینه جوست». اینها بخش‏هایی کلیدی برای طرح شکایت توسط اداره کل حقوقی سازمانی بود که در زمان حضور رئیس سابق ورزش هموار پرکار بود(!) و این بار نیز با دست گذاشتن بر روی این عبارات، شکایتی دائر بر توهین، تخریب و نشر مطالب خلاف به مراجع قضایی ارسال شد.

وکیل درودگر در این پرونده کسی جز احمدرضا براتی معاون حقوقی اتحادیه فوتبال که درودگر نیز معاونت اجرایی‏ این اتحادیه را برعهده دارد، نبود و شاید این انتخاب درست در نتایج بعدی تاثیر خود را گذاشت. دفاعیات محمد صادق درودگر و احمدرضا براتی در ارتباط با تخصص علی آبادی در زمینه آسفالت که برخی از مستندات مربوط به سوابق کاری این مهندس عمران در شهرداری تهران و زمان تصدی پست معاونت فنی و عمرانی شهرداری و همچنین اظهارنظر تخصصی و ارائه راهکارهای علی آبادی برای لکه برداری آسفالت تهران را شامل می‏شد، مورد پذیرش بازپرس پرونده قرار گرفت و تایید شد که این مطالب دارای وصف مجرمانه نیست.

در ارتباط با صفت کینه جویی نسبت داده شده به علی آبادی نیز، از درودگر با طرح این موضوع که قصد نسبت دادن صفت کلی کینه جو در همه رفتارهای علی آبادی با همه افراد را نداشته بلکه عزل دادکان را از مصادیق این کینه ورزی بیان کرده و با عنایت به اوضاع و احوال بیان آن مسبوق به سابقه ذهنی، گفتاری و عملی علی آبادی در عرصه مدیریت سازمان ورزش کشور بوده، رفع اتهام شد و رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فدراسیون در دوره دادکان و معاون آجورلو در اتحادیه فوتبال حق را به جانب خود یافت.

بازپرس شعبه ششم دادسرای کارکنان دولت این گفته‏ها را نه توهین، نه تخریب و نه نشر مطالب خلاف واقع دانست و مطالب اعلام شده در شکوائیه را در حد تحلیل سازمان تربیت بدنی و رفتار مسئول آن ارزیابی می‏نماید و به لحاظ عدم وجود سوءنیت نیز مستنداً به ماده 177 آئین دادرسی قرار منع تعقیب برای درودگر صادر کرد که در مهلت ده روزه اعتراض، با اعتراض سازمان ورزش، این پرونده مجدداً به جریان افتاد و منجر بررسی فوق‏العاده پرونده شد تا دادرس شعبه 1057 دادگاه مجتمع کارکنان دولت تهران نیز با صدور رای قطعی، نظر بازپرس پرونده را تایید نماید و به همین سادگی پرونده بسته شود.

با این حکم صادره از سوی دستگاه قضا که رسانه‏ای شدنش در این مقطع چندان به سود رئیس تحت فشار کمیته ملی المپیک نیست، باید منتظر بود و دید محمد صادق درودگر دست به رفتارهای مقابله جویانه می‏زند و از محمد علی آبادی برای اعاده حیثیت شکایت خواهد کرد یا ماجرا با همین حکم قاضی پرونده که در نوع خود قابل توجه است، ختم به خیر می‏شود.

سازمان تربیت بدنی در زمان حضور رئیس سابق ورزش، بیشترین حجم شکایات را از ورزشی‏ها و رسانه‏‏‏ها نسبت به ادوار پیشین داشت که در پیش گرفتن همین رویه قضایی در قبال اظهارات مربوطه نسبت به وی و سیستم زیرمجموعه‏اش، در شدت گرفتن انتقادات از وی تاثیر مستقیم ایفا کرد اما در زمان سعیدلو در این زمینه اعتدال رعایت شده و همین قدر نیز در تلطیف نقدها موثر واقع شده است.


رییس فدراسیون فوتبال در نشست خبری صبح امروز

کفاشیان: کسی نگفت دایی را برکنار کنید/ اگر علی‌آبادی برود کاندید ریاست کمیته المپیک می‌شوم
ورزش > فوتبال داخلی - رئیس فدراسیون فوتبال گفت:«قرارداد دایی به گونه‌ای تنظیم شد که می‌تواند مدعی باشد و این از ضعف فدراسیون در تنظیم قرارداد بوده است.»کفاشیان صبح امروز و در نشست خبری مسئولان فدراسیون فوتبال به طور مفصل درباره مسایئل ریز و درشت فوتبال ایران،اتفاقات افتاده،مسایل حاشیه ای برای تیم ملی،انتخاب سرمربی تیم امید و البته علی دایی حرف زد.گزیده ای ازمهم ترین صحبت های رییس فدراسیون فوتبال در نشست مطبوعاتی اش را در زیر می خوانید:


* قرارداد دایی به گونه ای تنظیم شده که او مدعی است
ابتدای حرف هایش در مورد علی دایی و نحوه امضای قرار داد او با فدراسیون فوتبال است.آنجا که کفاشیان می گوید« قراردادهایی که در فدراسیون تنظیم می‌شود کاملا بررسی شده است، البته پیش از این قراردادها همانند شرایط فعلی تنظیم نمی‌شده و قراردادی که با علی دایی بسته شد این راه را برای سرمربی باز گذاشته است که اگر شکایتی دارد به کمیته انضباطی اعلام کند و کمیته انضباطی در حال بررسی شکایت دایی است.
می‌پذیرم که این قرارداد به گونه‌ای تنظیم شده که علی دایی می‌تواند مدعی باشد و این از ضعف فدراسیون در تنظیم قرارداد بوده است.»

* از قطبی حمایت می کنم،او دلسوز تیم ملی است
رئیس فدراسیون فوتبال در باره اینکه آیا قرار است از قطبی مانند سرمربیان سابق تیم ملی حمایت شود، گفت«: ما یک خانواده هستیم و با هم به سمت جلو حرکت می‌کنیم در هر صورت قطبی تا پایان جام ملت‌های آسیا همراه تیم ملی است و قراردادش نیز مکتوب موجود است. او با عشق در خدمت تیم ملی است و این را بارها هم گفته و در عمل هم نشان داده است برای فوتبال ایران دلسوزی می‌کند نه برای قراردادش. هنوز بعضی از مفاد قرارداد او را نتوانسته‌ایم اجرا کنیم و تا این لحظه هم اعتراضی نکرده است. او حسن نیت خود را نشان داده است.
کفاشیان ادامه داد:« از هر کسی که حمایت کرده‌ایم ادامه داده‌ایم و این را هم در نظر بگیریم که بخشی هم خواسته‌های فدراسیون است. بخشی که مربی نتواند خواسته‌های فدراسیون را اجرایی کند این حق فدراسیون است برای اینکه کار خراب نشود با گزینه‌های دیگری مذاکره کند اما قطبی تمام تعهدات خود را عمل کرده و از او حمایت می‌کنیم.»

* سعید لو فدراسیون را تهدید کرده است!
رئیس فدراسیون فوتبال در باره اینکه آیا سازمان تربیت بدنی در جریان مذاکره آنها با مربی خارجی بوده است یا خیر و همچنین اختلاف نظر وی با تاج گفت«: آقای سعید لو تاکید دارد هر گونه اختلاف سلیقه را بین خودمان حل و سپس از نتیجه تفکرات حمایت کنیم. اختلاف سلیقه مشکلی نیست که وجود داشته باشد اما ایشان تاکید داشت باید از نتیجه جمعی حمایت شود وگرنه سازمان تربیت‌بدنی واکنش نشان می‌دهد.
کفاشیان تاکید کرد:« ما هم قول دادیم همین طور رفتار کنیم و در جلسه هفته آینده هیات رئیسه فدارسیون فوتبال این مورد را تحلیل می‌کنیم و سعی می‌کنیم رفتارمان را اصلاح کنیم، این را هم بگویم سازمان تربیت‌بدنی در جریان مذاکره با مربی خارجی نبود، البته سازمان تمام اختیارات را به فدراسیون داده است.

*قطبی گفت تغییر مربی راه مناسبی نیست
علی کفاشیان در خصوص اینکه چه دلیل باعث شد تا فدراسیون با مربیانی نظیر فاتح تریم و اریکسون به مذاکره بپردازد گفت:« تفکری در فدراسیون بود که باید کادر فنی را برای جام ملت‌های آسیا تقویت کنیم. این نگرانی در ما بود که در آینده متهم به کم کاری نشویم البته این را هم گفتیم که هر کاری بخواهیم انجام دهیم باید با توافق افشین قطبی باشد. چون اصرار برای انجام مذاکره زیاد بود، من هم گفتم مانعی نیست تا حداقل بدانیم نظر مربیان خارجی در باره فوتبال ایران چیست و فضا به چه گونه است اما به هیچ وجه بحثی نبود که سرمربی خارجی بیاوریم.
وی ادامه داد:« هیچ مربی خارجی برای 4-5 ماه نمی‌آید. هر کس بخواهد قرارداد ببندند خواهان قرارداد 2-3 ساله می‌شود. فقط با فاتح تریم مذاکره کردیم و پای صحبت با فرد دیگری نبود. با قطبی هم مشورت کردیم که او سریعا مخالفت خود را اعلام کرد و گفت برای رسیدن به موفقیت این راه مناسبی نیست. در نتیجه به این منوال پیش می‌رویم.»

*کسی نگفت دایی را برکنار کنید

علی کفاشیان در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران درباره اینکه آیا صحبت‌های وی با علی‌‌آبادی و احمدی‌نژاد پس از پایان بازی با عربستان باعث برکناری علی دایی از سرمربیگری تیم ملی شد، گفت«: اصلا چنین چیزی نیست. پس از بازی هنگامی که همراه علی‌آبادی نزد رئیس‌جمهور رفتم ایشان بابت باخت مقابل عربستان ما را دلداری دادند و گفتند برنامه‌ای داشته باشیم تا تیم را به جام جهانی ببریم.
صحبت دیگری بین ما رد و بدل نشد. فردای همان روز ساعت 10 با هیات رئیسه جلسه گذاشتیم و سپس تصمیم‌گیری کردیم. قطعا مقامات سازمان تربیت‌بدنی هم پس از شنیدن تصمیم از ما حمایت کردند و توانستیم این تصمیم را عملی کنیم.»

* 20 میلیارد از سازمان می خواهم
رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه برای سال جدید چه بودجه‌ای از سازمان تربیت‌بدنی طلب کرده پاسخ داد: روز گذشته که آقای سعیدلو به فدراسیون آمده بودند در باره بودجه فدراسیون صحبت‌هایی انجام دادیم. با توجه به افزایش بودجه ورزش در سال جدید ایشان قول داده نیازهای فدراسیون فوتبال را پوشش دهند.مبلغی که فدراسیون باتوجه به نیازهایش برآورد کرده و به سازمان اعلام شده 20 میلیارد تومان است.

* من فاتح تریم را لو ندادم

علی کفاشیان در باره تناقض در این خصوص که کدام یک از اعضای فدراسیون مذاکره با مربیان خارجی را رسانه‌ای کرده گفت: قبل از اینکه خودم بدانم روزنامه‌ها درباره این موضوع نوشتند البته آقای تاج برای مذاکره با فاتح تریم با من هماهنگ بود اما نمی‌دانم چه کسی این خبر را لو داده است.

* علی آبادی برود،برای کمیته المپیک کاندید می شوم

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر بازگشت وی به کمیته ملی المپیک شنیده می‌شود گفت:« کمیته ملی المپیک اکنون رئیس دارد و این مجمع کمیته ملی المپیک است که رئیس آن را انتخاب می‌کند. اگر زمانی به هر علتی آقای علی‌آبادی خواست از این سمت کنار برود، باید افراد کاندیدا شوند و بر اساس انتخابات رئیس مشخص شود. من هیچ بحثی برای بازگشت به کمیته ملی المپیک ندارم.
اما اگر علی‌آبادی کنار رفت وبنده دوشغله نبودم برای ریاست در کمیته ملی المپیک کاندیدا می‌شوم.

* قرارداد مربیان امید 6 ماهه نبود

رئیس فدراسیون در باره اینکه چرا قصد داشته در حالی که 8 ماه دیگر تا بازی‌های گوانگجو زمانی باقی است با مربیان تیم امید قرارداد 6 ماهه امضا کند گفت:« قرارداد مربیان تیم امید 6 ماهه نبود. ما با آنها توافق یک سال و 9ماه داشتیم منتهی قراردادی که کمیته ملی المپیک با آنها بسته بود، یک ساله بود چرا که کمیته ملی المپیک فقط یک سال به یک سال می‌تواند قرارداد امضا کند. البته در این رابطه آقای معینی بهتر می‌تواند توضیح دهد.
کفاشیان همچنین در باره اینکه ظاهرا در باره اتفاقات رخ داده در فوتبال به مجلس شورای اسلامی فرا خوانده شده اعلام کرد دعوتی از من بعمل نیامده تا به مجلس بروم.

* باید با خنده کار های را پیش ببریم

کفاشیان در مورد اینکه به نظر می‌رسد اقتدار لازم را در اداره فدراسیون ندارد و با فرهنگ لبخند نمی‌تواند قاطعانه پاسخ گوید گفت: «همه باید سعی کنیم فرهنگ برخورد تند را نداشته باشیم و با خنده کارهایمان را پیش ببریم. تصمیماتی که قرار است به نفع فوتبال باشد را با مشورت می‌گیریم و برای عملی شدن آن حمایت می‌کنیم. همه دیده‌اید با برخورد تند در این فوتبال نمی‌توان نتیجه گرفت. همه به این فرهنگ خواهیم رسید که با خنده و لبخند می‌توان کارها را بهتر پیش برد و مطمئن باشید که کار در فدراسیون با اقتدار انجام می‌شود.

* ادعای حقوقی علیه دایی ندارم

رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد با توجه به صحبت‌های علی دایی در برنامه نود وی متهم به دروغگویی شده و قصد ندارد این اتهام را به صورت حقوقی پیگیری کند گفت«: این تصمیم من نبود که علی دایی برکنار شود بلکه تصمیم گروهی بود و همه ما نمی‌توانیم دروغگو باشیم. 7من ادعای حقوقی ندارم و مردم بهترین قضاوت‌کننده‌ها هستند. وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کند در این شرایط و با توجه به صحبت‌های علی دایی جایگاه او در فدراسیون متزلزل می‌شود گفت: من در کار خود مصمم هستم و به یک شاخصه خاص کاری ندارم. در بخش‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای داریم. مهم قضاوت مردم است.

اعلام جنگ کمیته ملی المپیک به سازمان تربیت بدنی

علی‌آبادی بار دیگر ورزش ایران را به تعلیق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کشاند؟

 کشمکش بین سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک ممکن است عواقبی همچون تعلیق را در بر داشته باشد.

کنترل رفت و آمد ها در کمیته ملی المپیک باعث شد تا آتش زیر خاکستر شعله ور شود و این بار پرسنل تحت مدیریت علی آبادی به طور علنی اعتراض خود را نسبت به این قضیه نشان دهند.

پس از انتقادهای علنی چند معاون سازمان ورزش در روزهای گذشته به عملکرد کمیته ملی المپیک از جمله سخنان تند مرضیه اکبرآبادی درباره عملکرد محمد علی آبادی و همکارانش ، کمیته المپیک علم استقلال برداشت و بر اساس قوانین بین المللی خواست تا نشان دهد می خواهد مستقل باشد. بر همین اساس بود که صبح امروز وقتی ماموران حفاظت فیزیکی در محل کاری خود واقع در ورودی های کمیته ملی المپیک حضور پیدا کردند با واکنش مسئولان کمیته المپیک روبرو شدند.

کمیته ملی المپیک به گفته رئیس حراست سازمان ورزش پرسنل حفاظتی مجزا از سازمان استخدام کرده بود که خلاف مقررات داخلی محسوب می شود اما شریف زاده مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کمیته المپیک ایران در مقام نماینده ویژه رئیس از سوی مسولان کمیته در این باره به خبرگزاری ها گفت:« ما بر اساس چارت ، خصوصی و نهاد غیر دولتی محسوب می شویم . رئیس ما شخص آقای علی آبادی است و ماموران حراست سازمان حق کنترل ورود خروج های کمیته را ندارند.»

این درحالی است که از سالها قبل ،حفاظت فیزیکی چارتی تعریف شده در سازمان تربیت بدنی این مسولیت را اجرا می کرده و در زمان ریاست علی آبادی در سازمان هم شرایط به همین شکل بوده است.

مسولان کمیته ملی المپیک در حالی نسبت به این قضیه واکنش نشان داده اند که ساختمان جدید و فعلی کمیته المپیک که در زمان علی آبادی در سازمان ورزش بنا شد بخشی از مجموعه ورزشی انقلاب محسوب می شود.مجموعه ای که حراست از بخش های مختلف آن را حفاظت فیزیکی سازمان تربیت بدنی بر عهده دارد و با توجه به نزدیک بودن مقر سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک و بازرسی روزانه ماموران این مشکل بیش از پیش نمایان می شود.

کمیته ملی المپیک که با جدا کردن نیروهای حفاظتی خود قصد برافراشتن علم استقلال را دارد ، می تواند بر سر ماجرایی کم اهمیت ورزش ملی ایران را با خطر تعلیق مواجه کند. تنها انتشار خبر این اختلاف در یکی از رسانه های خارجی می تواند به دخالت مستقیم کمیته بین المللی المپیک بیانجامد.اینکه یک مقام رسمی در کمیته ملی المپیک ادعا کرده است ، متولی دولتی ورزش ایران در امور کمیته دخالت می کند ، مفهومی غیر از دخالت دولتی را برای مسولان بین المللی المپیک نخواهد داشت. شائبه ای که کافی است تا آنها وارد بازی شوند و اتفاقی که برای کشور عاق رخ داد درباره ایران هم عملی شود.

کمیته المپیک ایران دوئلی را شروع کرده که تهدیدی جدی به حساب می آید. او که این روزها فشارهای غیر مستقیم زیادی را تحمل می کند و حتی نمایندگان مجلس خواستار استعفای بی دردسرش از سازمان ورزش شده بودند تا بیش از قبل احساس خطر کند . بر همین اساس هم هست که شاید او به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک از پی استفاده از تمام اختیارات بین المللی اش برآمده. ابزاری که وقتی دادکان می خواست از آن استفاده کند ،ناملایمات بسیاری را توسط سازمان ورزش وقت که علی آبادی اداره اش می کرد ، دید.

اگرچه پیش از این هم تیم رسانه ای وابسطه به کمیته ملی المپیک از ابزار اهرم های بین المللی استفاده کرده بودند. در زمان ریاست همزمان علی آبادی بر کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی،درست همان زمان که بحث دو شغله های ورزشی مطرح شد ، در برابر انجام مسولیت های قوه قضاییه در بحث ورزش ، تهدید هایی در رابطه با احتمال تعلیق ورزش ایران به راه افتاد تا آن قانون برای چند ماه به درخواست مجلس مسکوت بماند.

این بار هم درحالی که به نظر می رسد هر روز شکاف کمیته و سازمان ورزش عمق بیشتری پیدا می کند ،مشکلاتی این چنینی ممکن است به سوژه ای مناسب برای رسانه های بیگانه بدل شود که سرانجامش تعلیق ورزش ملی ایران است. مثال آنچه پیش از این در زمان ریاست علی آبادی در سازمان برای فوتبال ایران رخ داد. دعوایی که شخص رئیس جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره اش گفت:« اشتباه از برکناری دادکان توسط علی آبادی آغاز شد.»

پاسخ همراه با نیشخند سعیدلو به ادعای علی‌آبادی!

علی سعیدلو در پاسخ به این سوال که ایران می تواند تیم چهارم گوانگژو شود ، پاسخی کنایه آمیز داد.

رئیس سازمان ورزش در مصاحبه با مجله همشهری ماه در پاخس به این سوال که آیا کاروان ورزش ایران می تواند در گوانگژو ، وعده چهارمی مطرح شده از سوی علی آبادی را عملی کند با حالتی کنایه آمیز گفت:« طرح چنین وعده ای نیاز به پهلوانی می خواسته است.»

او در ادامه می گوید:«ببینید برای بازی های آسیایی ما سه رقیب داریم، چین و کره و ژاپن که اختلاف مدالهای مان با آنها فاحش است. یعنی حضورمان با توجه به تعداد اعضای کاروان و پتناسیل مدال گیری مان در ورزش های پایه در مقایسه با آنها اصلا امکان پذیر نیست. اما برای سکوهای چهارمی تا ششمی هم دو رقیب دیگر را داریم که مدال های طلای مان در دوره قبل نسبت به آنها تقریبا نصف بوده است.»

او با اشاره به وعده علی آبادی گفت:« این طور که من شنیدم ، دوستان وعده چهارمی را بر این اساس داده بودند که اگر کشورهای رقیب همان تعداد مدال بگیرند که دوره قبل گرفتند و ما مدال های نقره مان طلا شود ، چهارم می شویم. این کمی دور از ذهن است به قولی خیلی پهلوانی می خواسته که چنین قولی به مردم داده شود.»

سعیدلو در پایان برای اینکه نشان دهد این ادعای رئیس کمیته ملی المپیک نمی تواند خیلی منطبق با حقایق فعلی ورزش ایران باشد گفت:« این را اعداد و ارقام می گوید که رسیدن به رتبه چهارم خیلی پهلوانی می خواهد. چون رقیبان در این چهار سال بیکار ننشسته اند و دارند تلاش می کنند. برای موفقیت در المپیک آسیایی باید یکسری شاخص داشت مثلا بیاییم و بنویسیم که در هر رشته این تعداد مدال می گیریم و رنگ مدال ها هم می شود طلا ، نقره یا برنز. همین طور که نمی شود بدون برنامه و حساب و کتاب حرفی را زد. من احساس می کنم با این ظرفیتی که داریم و انگیزه ای که ایجاد شده و توانمندی که داریم اگر بتوانیم همین جایگاه ششمی مان در دوحه را تثبیت کنیم و نیم نگاهی هم به رده پنجمی داشته باشیم ، کار مهمی انجام داده ایم. برای رده چهارمی هم می توانیم یک برنامه خوب بریزیم اما این که بگوییم امسال چهارم می شویم خیلی سخت است. ما اگر بتوانیم با همتی بالا ، پنجم بشویم به طور قطع برای مان خیلی عالی است.»

در هفته های اخیر حمید سجادی ، معاون ورزشی سازمان هم گفته بود ممکن است جایگاه ایران نسبت به دوره قبلی مسابقات یعنی سکوی ششمی ، سقوط را هم تجربه کند.

سازمان ورزش و کمیته ملی المپیک در طول هفته گذشته بر سر مسائل مختلفی ، اختلاف داشتند که این اختلافات به قشون کشی میان نگهبانان کمیته ملی المپیک و سازمان ورزش هم منجر شد!

تهدید علی‌آبادی به تعلیق کمیته المپیک

 اتفاقی که از قبل هم می شد آن را پیش بینی کرد.محمد علی آبادی تصمیم دارد تا یک بار دیگر ورزش ایران را به حالت تعلیق در آورد.

درپی درگیری‌های چند روز اخیر سازمان تربیت‌بدنی و کمیته‌ی ملی المپیک در ارتباط با نحوه‌ی ورودی و خروج افراد به این کمیته، ماموران نیروی انتظامی هم وارد ماجرا شدند و محمد علی‌آبادی هم تهدید به تعلیق فعالیت‌های این کمیته کرد.

این بخشی از خبری است که ایسنا منتشر کرده ، و همچنین در ادامه آن در مصاحبه با محمد هادی منصوری می آورد:« امروز پس از اینکه چند نفر که مدعی بودند از حراست سازمان تربیت بدنی آمده‌اند، مقابل در ورودی کمیته ملی المپیک مستقر شدند، ما به نیروهای پلیس 110 اطلاع دادیم تا این افراد که وارد ملک کمیته شدند را از اینجا خارج کنند. پلیس هم پس از گزارش ما وارد شد و این افراد را به کلانتری برد.»

وی در پاسخ به این سوال که کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به خدشه‌دارشدن استقلال کمیته‌های ملی المپیک از سوی دولت‌ها نیز حساس است، گفت:«این یک موضوع داخلی خودمان است و نیازی نیست که به گوش خارجی‌ها برسد. ما می‌خواهیم که این موارد در داخل حل شود و این در شان ما نیست که موضوع به صورت بین‌المللی ادامه پیدا کند، اما به صورت جدی پیگیر هستیم تا استقلال کمیته ملی المپیک را حفظ کنیم.»

تاجیک: سعیدلو و مسئول کل اداره حراست تاکید کرد کار علی‌آبادی غیر قانونی است

رئیس حراست سازمان ورزش خبر بازداشت مامورانش توسط نیروی انتظامی را تکذیب کرد.

درحالی که شریف زاده ، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کمیته ملی المپیک اعلام کرد نیروهای انتظامی اقدام به بازداشت ماموران حراست سازمان ورزش کرد اند ، تاجیک این خبر را تکذیب کرد و گفت:« اولا که نیروهای انتظامی بر اساس قوانین اجازه ورود بدون جوز به اماکن دولتی دیگر را ندارند و اساسا ماموران ما با توجه به شرح وظایفی که دارند ، مسولیت های شان را انجام می دهند. ما کارمان را می کنیم و نمی گذاریم هیچ ارگانی برای مان محدودیت ایجاد کند.»

تاجیک با غیرقانونی خواندن اقدامات مسولان ارشد کمیته ملی المپیک گفت:« در این زمینه رئیس سازمان ورزش و رئیس اداره کل حراست های کشور به حراست سازمان ورزش اعلام کردند ، کمیته ملی المپیک حق استخدام نیروی مجزا ندارد و تمام نهادهای ورزشی تنها باید توسط حراست سازمان ورزش کنترل شوند. ما اقدامات مقتضی را با گزارش اتفاقات رخ داده به مراجع ذی صلاح در نهادهای امنیتی کشور انجام داده ایم تا با متخلفین و کسانی که می خواهند از قانون گذر کنند ، برخورد شود.»

او با اشاره به خبر تهدید علی آبادی به تعلیق ورزش کشور گفت:« این روال 12 سال است که انجام می شود و ماموران حراست از همه اماکن ورزشی نگهبانی می کنند. حالا یک دفعه عده ای می خواهند با تهدید ، کارشان را پیش ببرند. ماموران ما فقط از این مکان که بخشی از سازمان تربیت بدنی است حفاظت می کنند ، ما چه دخالتی در کار های این دوستان می کنیم که بخواهند تهدید به تعلیق ورزش کنند.»
او در پایان گفت:« ماموران ما با قدرت به کارشان ادامه می دهند و کسانی باید از این مکان بروند که غیر قانونی هستند!»

سعیدلو: بگذارید ادعای علی‌آبادی را بخوانم شاید پاسخش را دادم!

 علی سعیدلو رئیس سازمان ورزش حاضر نشد پاسخی به ادعای علی آبادی برای تعلیق کمیته ملی المپیک بدهد.

رئیس سازمان ورزش در گفت و گوی کوتاه با خبرآنلاین در پاسخ به ادعای رئیس کمیته ملی المپیک درباره احتمال تعلیق فعالیت های کمیته ملی المپیک ایران که معنایش تعلیق فعالیت های ورزشی ایران در همه رشته های المپیکی است ، گفت:« من در جلسه مهمی هستم. از صبح هم تقریبا برنامه فشرده کاری ام اجازه نداده تا بتوانم اخبار رسانه ها را بخوانم و این دعا را ندیده ام . این بحث خیلی مهم است و ابتدا باید متن کامل خبرش را بخوانم. بعد از خواندن خبر اگر لازم باشد ، سازماان ورزش در این رابطه اظهار نظر می کند. »

پاسخ همراه با نیشخند سعیدلو به ادعای علی‌آبادی!

 علی سعیدلو در پاسخ به این سوال که ایران می تواند تیم چهارم گوانگژو شود ، پاسخی کنایه آمیز داد.

رئیس سازمان ورزش در مصاحبه با مجله همشهری ماه در پاخس به این سوال که آیا کاروان ورزش ایران می تواند در گوانگژو ، وعده چهارمی مطرح شده از سوی علی آبادی را عملی کند با حالتی کنایه آمیز گفت:« طرح چنین وعده ای نیاز به پهلوانی می خواسته است.»

او در ادامه می گوید:«ببینید برای بازی های آسیایی ما سه رقیب داریم، چین و کره و ژاپن که اختلاف مدالهای مان با آنها فاحش است. یعنی حضورمان با توجه به تعداد اعضای کاروان و پتناسیل مدال گیری مان در ورزش های پایه در مقایسه با آنها اصلا امکان پذیر نیست. اما برای سکوهای چهارمی تا ششمی هم دو رقیب دیگر را داریم که مدال های طلای مان در دوره قبل نسبت به آنها تقریبا نصف بوده است.»

او با اشاره به وعده علی آبادی گفت:« این طور که من شنیدم ، دوستان وعده چهارمی را بر این اساس داده بودند که اگر کشورهای رقیب همان تعداد مدال بگیرند که دوره قبل گرفتند و ما مدال های نقره مان طلا شود ، چهارم می شویم. این کمی دور از ذهن است به قولی خیلی پهلوانی می خواسته که چنین قولی به مردم داده شود.»

سعیدلو در پایان برای اینکه نشان دهد این ادعای رئیس کمیته ملی المپیک نمی تواند خیلی منطبق با حقایق فعلی ورزش ایران باشد گفت:« این را اعداد و ارقام می گوید که رسیدن به رتبه چهارم خیلی پهلوانی می خواهد. چون رقیبان در این چهار سال بیکار ننشسته اند و دارند تلاش می کنند. برای موفقیت در المپیک آسیایی باید یکسری شاخص داشت مثلا بیاییم و بنویسیم که در هر رشته این تعداد مدال می گیریم و رنگ مدال ها هم می شود طلا ، نقره یا برنز. همین طور که نمی شود بدون برنامه و حساب و کتاب حرفی را زد. من احساس می کنم با این ظرفیتی که داریم و انگیزه ای که ایجاد شده و توانمندی که داریم اگر بتوانیم همین جایگاه ششمی مان در دوحه را تثبیت کنیم و نیم نگاهی هم به رده پنجمی داشته باشیم ، کار مهمی انجام داده ایم. برای رده چهارمی هم می توانیم یک برنامه خوب بریزیم اما این که بگوییم امسال چهارم می شویم خیلی سخت است. ما اگر بتوانیم با همتی بالا ، پنجم بشویم به طور قطع برای مان خیلی عالی است.»

در هفته های اخیر حمید سجادی ، معاون ورزشی سازمان هم گفته بود ممکن است جایگاه ایران نسبت به دوره قبلی مسابقات یعنی سکوی ششمی ، سقوط را هم تجربه کند.

سازمان ورزش و کمیته ملی المپیک در طول هفته گذشته بر سر مسائل مختلفی ، اختلاف داشتند که این اختلافات به قشون کشی میان نگهبانان کمیته ملی المپیک و سازمان ورزش هم منجر شد!


و ......

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا