گزارش کامل و گزارش تصویری :نشست صنعتگران با استانداریزد +واکنش دبیر انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد به نحوه انعکاس خبر

در نشست صنعتگران با استاندار مطرح شد : حداقل انتظار ما از دولتمردان این است که حریم و حرمت کارفرما حفظ شود.


یزدفردا "صادقی خبرنگاریزدفردا "مهندس فلاح زاده استاندار یزد همراه با مهندس بابایی معاون برنامه ریزی، زارع مدیر کل امور اقتصادی استانداری، سیفی قرماندار شهرستان یزد در جلسه عمومی انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد حضور یافت و در یک محیط صمیمانه و دوستانه بمدت سه ساعت با آنان به گفتگو نشست.در این نشست که در کارخانه جهان الکترونیک برگزار گردید بیش از 100 نفر از صنعتگران عضو انجمن و گروهی از مدیران کل و روسای سازمان ها و دوایر دولتی استان حضور داشتند.در این مراسم ابتدا قسمت های مختلف ای کارخانه که سازنده برد های الکترونیک می باشد مورد بازدید شرکت کنندگان قرار گرفت که در هر قسمت به آنان توضیحاتی داده شد.

مهندس مهدی افلاطونیان مدیر عامل شرکت جهان الکترونیک در سالن اجتماعات کارخانه طی سخنانی اظهار داشت تولیدات این شرکت که بردهای الکترونیک می باشددر بخش های مختلف مانند خودرو، مخابرات و نظائر آن کاربرد دارد.
وی ضمن تشریح سیستم اداری و تولید این واحد که بر روابط انسانی و مدیریت ژاپنی حاکم است گفت ما مشکلات را سر سفره یکدیگر می گذاریم و به حل آن می پردازیم که در این میان ما دارای همکاران دیپلمه ای هستیم که نظرات بسیار خوب و سازنده ای دارند که ما از آن نظرات استفاده می کنیم.
نامبرده در قسمت دیگری از سخنان خود گفت انتظار ما از دولتمردان این است که اول بشنوید، بعد تصمیم بگیرید چون ما از خودتان هستیم و حداقل انتظارمان این است که حریم و حرمت کارفرما حفظ شود. تا اگر کرفرمایی وارد بانکی می شود و سلام میکند، او را احترام بگذارند نه اینکه اگر او را تعارف کردند به گونه ای دیگر تعبیر شود زیرا احترام به کارآفرین ارزش تلقی نمی شود.
افلاطونیان افزود دولت ها شرکت های بزرگ را بوجود می آورند و بعد این شرکت های بزرگ بودند و هستند که کشورها را با تولید و اشتغال می سازند.
افلاطونیان در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به ترخیص کالاهای خود در بندر که 2 ساعت وقت نیاز داشته و حدود یک سال به طول انجامیده است گفت ماهاتمیر محمد نخست وزیر مالزی در خصوص جلوگیری از رشوه خواری که از او پرسش کرده بودند پاسخ داده است تعداد ایستگاه های کار را کم کردم تا به امضاءهای متعدد نیازنباشد و ما نیز در كشورمان باید این ایستگاه ها را کم کنیم.


احمد آزاد مرد دبیر انجمن مدیران صنایع و معادن یزد : در طرح هدفمند کردن یارانه ها سالیانه 1000 میلیارد به صنعت اختصاص می یابد که صنعت به 6000 میلیارد نیاز دارد.
احمد آزاد مرد دبیر انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد در نشست صنعتگران یزدی با استاندار یزد ضمن خیر مقدم به حاضرین در رابطه با هدفمند كردن یارانه ها اظهار داشت اغلب کشور های پیشرفته جهان این اقدام را در دهه 1970 بانجام رسانده اند و در ایران با تصویب مجلس قرار است طی 5 سال هدفمند کردن یارانه ها اجرا شود و حاملهای انرژی بهای اصلی خود را به دست اورند.
وی افزود در خوش بینانه ترین نگاه به اجرای آن در سال اول که قرار است 20 هزار میلیارد تومان عاید دولت شود و از این مبلغ 30 درصد آن در بخش تولید هزینه شود که از این 30 درصد 16 درصد آن به صنعت اختصاص می یابد که معادل 1000 میلیارد تومان می باشد. در حالی که در چنین وضعیتی بخش صنعت نیاز به 6000 میلیارد تومان برای چرخش چرخ های خود دارد، که به این ترتیب پس تفریق این دو عدد مشاهده می کنیم بخش صنعت 5000 میلیارد کسری دارد.
آزاد مرد اضافه کرد حالا که این طرح به تصویب رسیده است و ما در این رابطه کاری نمی توانیم انجام دهیم در مقابل می توانیم از آقای استاندار بخواهیم در رابطه با این مابه التفاوت صنعت استان را یاری نمایند.
دبیر انجمن مدیران در قسمت پایانی سخنان خود به موردی اشاره کردکه که در چند روز گذشته اتفاق افتاده بود و طی آن یکی از بانک ها در رابطه با بدهی یکی از مدیران خوش نام صنعتی همراه با نیروی پلیس و یک قفل ساز وارد منزل وی شده اند وی این موضوع را به اطلاع آقای استاندار رسانده است و آقای استاندار بلادرنگ سرپرست بانک یاد شده را مورد خطاب قرار داده بود و دستور حل فوری موضوع را دادند که خوشبختانه با این دستور موضوع با هماهنگی حل شد. كه این امر نشان دهنده اهمیت استاندار به جایگاه صنعتگران این منطقه است

محمد رضا قمی نایب ریس اتاق بازرگانی استان یزد : از سه ماه آخر سال 86 به این سو، رشد اقتصادی در ایران رو به کاهش نهاده و نرخ بیکاری رو به افزایش داشته است.
آقای محمدرضا قمی نایب ریس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یزد در نشست صمیمانه استاندار با صنعتگران یزدی در رابطه با صنعت و هدفمند کردن یارانه ها سخن گفت وی با اشاره به آمار هایی که توسط بانک مرکزی در رابطه با سهم بخش صنعت و معدن ار تولید ناخالص داخل اظهار داشت شواهد و قرائن نشان می دهد که از سه ماهه آخر سال 86 به این سو رشد اقتصادی در ایران رو به کاهش نهاده و نرخ بیکاری رو به افزایش گذاشته است.
وی افزود شکی نیست که عاجل ترین اقدام برای مقابله با این معضل، بهبود فضای کسب و کار برای تشویق مردم به افزایش فعالیت های اقتصادی است.
نامبرده در ادامه گفت رتبه ایران در میان 183 کشور جهان 137 است که نشان میدهد محیط اقتصادی کشور ما برای فعالیت های اقتصادی از 136 کشور دنیا به طور میانگین بدتر است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت آنچه حائز اهمیت و در خور توجه است صرفا تغییر قوانین نخواهد بود بلکه مستلزم تغییر بینش اقتصادی سیاستمداران است تا منطق اقتصادی و مراودات تجاری را به رسمیت بشناسند و اراده خود را بالاتر از آن قرار ندهند.

مهندس بابایی معاون برنامه ریزی استانداری: حداقل شنیدن درد دل صنعتگران ، قدری از مشكل آنان می کاهد.
مهندس محمدرضا بابایی معاون برنامه ریزی استانداری در نشست صنعتگران با مسئولان استان طی سخنانی اظهار داشت برحسب وظیفه ایکه داریم در بین صاحبان صنایع حضور می یابیم تا از نزدیک به پای درد دل صنعتگران بنشینیم.
وی افزود حداقل شنیدن درد دل آنان می تواند قدری از مشكل آنان را بکاهدوما همراه صنعت هستیم در کنار صنعت هستیم و درد دلهای شما را میشنویم و بخشی را که قابل انجام است انجام میدهیم و آن بخشی را که مربوط به دولت است به دولت انتقال میدهیم و بخشی را هم در ملاقاتهای آقای استاندار در مراکزصنعتی حل می کنیم.
معاون برنامه ریزی استانداری افزود عمده ترین دغدغه مردم استان بخصوص صنعت دغدغه آب است که به دنبال رفع آن هستیم. مهندس بابایی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت کمک به صنعت از وظایف اولیه ماست و وقتی محور توسعه استان صنعت و معدن است، دغدغه های شما دغدغه های ماست وهر خدمتی که به صنعت می کنیم، قبل از آنکه خدمت به صنعت باشد، خدمت به خود ماست، زیرا بیکاری را کم میکنیم و ناهنجاری ها کاهش می یابد.

مهندس فلاح زاده استاندار یزد: دولت ، ملت ، تولید کننده و مصرف کننده، همه از یک خانواده هستند.
• مهندس فلاح زاده استاندار یزد درنشست صنعتگران عضو انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد با بیان اینکه دغدغه شما دغدغه ماست و دولت، ملت، تولید کننده و توزیع کننده همه از یک خانواده هستند از مهندس افلاطونیان میزبان جلسه و انجمن مدیران صنایع که جلسات عمومی خود را برگزار می نماید تشکر نمود و اظهار داشت اسلام به تولید و توزیع خیلی اهمیت داده و رزق و روزی افرادی را در کف دیگران قرار داده تا افرادی که میتوانند کار ایجا کنند افرادی را که نمی توانند کار ایجاد کنند بکار بگیرند.
آقای استاندار افزود روایتی داریم، دستی که کمک میکند اگر دست خودمان هم باشد باید ببوسیم.
نامبرده در ادامه اظهار داشت در ابتدای سال مقام معظم رهبری از ایران خودرو بازدید داشتند که این بازدید فقط بازدید از یک مرکز ماشین سازی نبود، بلکه بازدید از صنعت بود و توجه دادن مسئولان، همه کار آفرینان و همه آحاد جامعه به تولید و توزیع بود که نکاتی هم در خصوص صادرات دربرداشت.
مهندس فلاح زاده اضافه کرد استان در جهت حمایت از صنعت حرکت می کند و برای آن واحدهائیکه بدهی بانکی آنان کمتر از 2 میلیارد تومان بود كه تعدادشان 360 واحد بود را در دستور کار قرار داده و بانجام رساندیم.
وی با اشاره به اینکه ما باید آب را از خلیج فارس به یزد انتقال دهیم اظهار داشت طی جلسات متعددی که در تهران و یزد داشتیم و نظر مثبت تشکلهای صنعتی و همچنین مدیران و متخصصین امر را جلب نمودیم، طی نامه ای به وزیر نیرو درخواست 20 متر مکعب آب در ثانیه را به ایشان دادیم که ابتدا با 5 متر و در جلسه دوم با 10 مترمکعب موافقت شد و به تصویب رسید.
استاندار یزد در ادامه گفت نکته دیگری که برای صنعتگران یزدی حائز اهمیت است اینکه حق انشعاب آب زاینده رود که هر لیتری 100 تومان بوده، پس از انتقال موضوع به دولت و ارجاع به کمسیون زیرساختها و حضور مختص اینجانب در جلسه کمسیون سرانجام مصوب گردید حق انشعاب آب یزد هم مثل استانهای فارس و اصفهان محاسبه شود و هزینه های سربار انتقال آب به یزد را از صنعتگر نگیرند.
استاندار یزد به بورکراسی اداری اشاره کرد و گفت یکی از هدفهای دولت، تحول اداری است که باید تحول ایجاد شود، چون خلاقیت، نوآوری، ابتکار و بازکردن گره های کور و عبور از گلوگاهها، اختیار می خواهد.
وی افزود مجلس تصویب نموده بود در مناطق ممنوعه تاسیس واحدهایی که در 24 ساعت نیاز به 25 مترمکعب آب داشته باشند ممنوع است، که اینجانب استدلال کردم در استانی که کشاورزی و رود و رودخانه ندارد و محور توسعه آن صنعت و معدن است، مردم استان چه باید بکنند؟ که خوشبختانه به نتیجه رسیدیم.

استاندار یزد خواستار تسریع در ساخت نمایشگاه بین المللی یزد شد
در نشست صمیمانه ای كه با حضور مهندس فلاح زاده استاندار یزد ومهندس بابایی معاون برنامه ریزی و جمعی دیگر از مسئولین ارشد استان و با حضور بیش از 100 نفر از صنعتگران عضو انجمن مدیران صنایع و معادن یزد در كارخانه جهان الكترونیك برگزار شد استاندار یزد بر لزوم تسریع در ساخت نمایشگاه بین المللی یزد تاكید نمود
وی افزود نمایشگاه بین المللی یكی از ضروریات استان بشمار می رورد و جایگاه آن با توجه به صنعتی بودن استان خالی است وی تاكید نمود ساخت نمایشگاه در یزد آبروی استان است و باید همه بویژه صنعتگران در ساخت این پروژه عظیم استانی همكاری كنند و دولت نیز در این زمینه یاری گر آنها خواهد بود

و اما واکنش 
احمد آزاد مرد-دبیر انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد به سایت تدبیر آن لاین  در مورد نحوه انعکاس خبر که عینا منتشر می شود:


مسئول محترم سایت خبری تدبیر آنلاین
با سلام
احترامابه نقل از خبرنگار صنعت و معدن آن سایت, خبری تحت عنوان انتقاد شدیدصنعتگران یزدی از مدیریت استان درسایت مربوطه منتشر شده بود كه نه تنها با واقعیت تطابق نداشت بلكه موجب دگرگون جلوه دادن برنامه ریزان نشست مورد اشاره را بوجود آورده است.
لذا انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد بعنوان برگزار كننده جلسه مذكور تقاضا دارد طبق قانون مطبوعات و بمنظور آگاهی مردم شریف استان و تمامی كاربرانی كه به این سایت مراجعه كرده و یا خواهند كرد موارد ذیل را منعكس فرمایند

در سایت محترم تدبیر انلاین در رابطه با جلسه عمومی مورخ چهارشنبه 89/2/22 انجمن مدیران كه با حضور جناب آقای مهندس فلاح زاده استاندار محترم و جناب آقای مهندس بابایی معاون محترم برنامه ریزی استانداری و تعدادی از مدیران ارشد استان و بیش از 100 نفر از صاحبان صنایع و مدیران كارخانجات صنعتی عضو انجمن مدیران در شركت جهان الكترونیك برگزار گردید خبری تحت عنوان ( انتقاد شدیدصنعتگران یزدی از مدیریت استان ) درج گردیده است كه ضمن تكذیب خبر مذكور باستحضار كاربران و مراجعین به سایت مذكور می رساند نشست مورد نظر در محیطی گرم و دوستانه وبا موضوع و محوریت هدفمند كردن یارانه ها و بیان نیازها و درخواستهای جامعه صنعت برگزارشد
كه پاسخهای لازم و مناسب توسط مسئولان ابراز گردید . در این گردهمایی كه بمدت 3 ساعت به طول انجامید از همكاریهای جناب آقای مهندس فلاح زاده استاندار محترم یزد به لحاظ حل مشكلات صنعت كه در هر مورد به استحضار ایشان رسیده بود تشكر و سپاسگزاری بعمل آمد
امید است مسئولان سایت تدبیر آنلاین كه قطعانباید نظری جز پیشرفت استان یزد را در سرداشته باشند این پاسخ را با عنوان تقدیر از استاندار یزد به لحاظ همكاری ایشان با صنعتگران منعكس نمایند تا موجب دلگرمی كسانی را فراهم سازد كه قصد خدمت به صنعت و معدن و بطور كلی استان دارند .
با تشكر-
احمد آزاد مرد-دبیر انجمن مدیران صنایع و معادن استان یزد
-
رونوشت :جناب آقای مهندس فلاح زاده استاندار محترم استان یزد ضمن اظهار تشكر از حضور در جلسه و گفتگوی صمیمانه با صنعتگران عضو انجمن وحل مشكلات صنعت استان جهت استحضار
جناب آقای مهندس بابایی معاونت محترم برنامه ریزی استانداری ضمن اظهار تشكر جهت حضور در جلسه جهت استحضار


گزارش تصویری علی رضا صادقی خبرنگار یزدفردا




























































یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا