راه اندازی  پلیس راه سیار

طرح ابتكاری فرماندهی پلیس راه استان یزد

یزدفردا "محسن اختیاری "خبرنگار و کارشناس ایمنی راه و ترابری  :بنا به گفته سرهنگ حسینی فرماندهی پلیس راه استان :در راستای اجرای طرح ابتكاری فرماندهی پلیس راه استان ، دومین دستگاه " پلیس راه سیار " وارد جاده های كویری استان یزد شد .
طرح ابتكاری " پلیس راه سیار " كه برای اولین بار در كشور از جانب فرماندهی پلیس راه استان یزد مطرح گردید ، به شدت مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفته و بازتاب قابل توجهی  در سایتها و خبرگزاریها داشته است و با اجرای موفقیت آمیز در استان یزد همراه بوده است.
باعنایت به آمار بالای حوادث و تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی كه به عنوان یك مشكل و معضل اساسی ملی توجه بسیاری از مسئولان مربوطه در ارگانهای مختلف را بخود معطوف ساخته است ، می طلبد كه تمامی دست اندركاران همه فكر و تلاششان را در جهت كاهش آن بكار گیرند ، كه در این میان نقش " ادارات كل راه و ترابری " ، " پلیس راه " و " ادارات كل حمل و نقل و پایانه ها " بسیار بیشتر و پررنگتر است .
در راستای نیل به این هدف و بدنبال سالها تجربه ، پیشنهاد اجرای طرح " پلیس راه سیار " از جانب فرماندهی پلیس راه استان مطرح و با طراحی ویژه و تجهیز یك دستگاه اتوبوس به امكانات لازم جهت استقرار در مسیر جاده های استان به اجرا درآمد ، وبا اجرای موفقیت آمیز اولین مرحله از طرح آزمایشی در ادامه دومین دستگاه آن با همكاری معاونت راهداری اداره كل راه و ترابری استان آماده و راهی جاده های استان گردید .
بنا به گزارش فرماندهی پلیس راه استان این نوع دستگاه به جای كانكس های ثابت ، جاده های كویری و طولانی محورهای اردكان –چوپانان ، یزد-طبس-دیهوك ، یزد- بافق- بهاباد و مهریز- خاتم را تحت پوشش قرار داده و ضمن مواجهه با تخلفات حادثه ساز واضافه تناژ ، كنترل دستگاه جی پی اس ، كنترل سلامت رانندگان و كنترل ناوگان مسافربری را انجام خواهد داد.

یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا