بازتاب ترور دو استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی



  - رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با انتشار یک بیانیه شهادت استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی را تسلیت گفت.


مهر: مجید شهریاری و فریدون عباسی دو استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی صبح امروز دوشنبه مورد سوء قصد قرار گرفتند که دکتر شهریاری به مقام شهادت نائل آمد.

صبح امروز بین ساعت 7 تا 8 دو نفر از اساتید فیزیک دانشگاه شهید بهشتی که عازم دانشگاه شهید بهشتی بودند توسط افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در ترور اول دکتر مجید شهریاری عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی به شهادت رسیده و دو نفر همراه وی مجروح شده اند.

در ترور دوم دکتر فریدون عباسی دوانی دیگر استاد دانشگاه شهید بهشتی در میدان نزدیک این دانشگاه در اقدامی مشابه مورد سوء قصد قرار گرفت که بلافاصله متوجه موضوع شده و از محل حادثه می گریزد. این استاد دانشگاه و همراه وی در این حادثه جان سالم به در برده اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تسلیت درگذشت استاد شهریاری تاکید کرد: دشمنان بدانند با حذف یکی از ثمرات شجره طیبه انقلاب نخواهند توانست مانع رشد و بالندگی فرزندان این مرز و بوم گردند و اهریمنان شیطان صفت به اهداف شوم خود دست نخواهند یافت.

آغاز تحقیق از شهود ترورهای امروز

دادسرای تهران اعلام کرد: قاضی ویژه جنایی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در معیت نیروهای انتظامی در محل حاضر و تحقیقات از شهود در این زمینه آغاز و کماکان ادامه دارد اما تا کنون هیچ فرد مظنونی در این رابطه دستگیر نشده است.

انعکاس حادثه ترورهای امروزدر رسانه‌های دنیا

به گزارش خبرگزاری مهر بلافاصله پس از انتشار این خبر در رسانه های داخلی، این حادثه به سرعت در رسانه های دنیا منعکس شد.

"بی. بی. سی" در این خصوص نوشت: یک دانشمند هسته ای در اثر یک بمبگذاری شهید شد و دانشمند دیگری از یک اقدام مشابه نجات یافت. مجید شهریاری عضو هیئت علمی مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی تهران بود که در اثر حمله بمبگذاری در خودرو کشته شد. در حمله دوم، فریدون عباسی، یک دانشمند هسته ای دیگر مجروح شد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز به انعکاس این خبر پرداخت و نوشت: تلویزیون رسمی ایران خبر از دو حمله بمبگذاری جداگانه اما مشابه را در تهران پایتخت ایران داد که در اثر این دو حمله یک دانشمند هسته ای ایرانی کشته شد. حمله کنندگان سوار بر موتورسیکلت بمب را به داخل پنجره خودروی این دانشمندان پرت کردند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل شبکه خبری العالم نوشت: یک استاد دانشگاه در اثر انفجار بمب در خودرو شهید شد و سه نفر دیگر در یک حادثه مشابه مجروح شدند.

شبکه الجزیره نیز نوشت: یک دانشمند هسته ای ایران در یکی از دو انفجاری که صبح روز دوشنبه در تهران رخ داد کشته شد. خبرنگار الجزیره در تهران گزارش داد که درحال حاضر اطلاعات کمی در خصوص جزئیات این انفجارها در اختیار است، اما مجید شهریاری که در اثر این حمله بمبگذاری کشته شد همکار یک استاد دیگر به نام "مسعود علیمحمدی" است که ژانویه گذشته در یک حمله تروریستی مشابه کشته شد.

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت: یک دانشمند هسته ای ایرانی در اثر حمله تروریستها شهید و دانشمند دیگری مجروح شد.

خبرگزاری آنسا نیز با انعکاس این خبر نوشت: صبح امروز دو انفجار در تهران سبب کشته شدن یک استاد دانشگاه و مجروح شدن سه تن دیگر شد. این دو انفجار در دو منطقه مختلف پایتخت رخ داد اما هر دو خودرو متعلق به دو استاد هسته ای دانشگاه شهید پزشکی بوده اند.

شبکه تلویزیونی رای ایتالیا نیز به نقل از شبکه العالم نوشت: "دو فیزیکدان هسته ای ایرانی صبح امروز قربانی دو حمله شدند. هر دوی این فیزیکدانان استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران بودند که در اثر این حملات یکی از این دو تن کشته شد.

12 ژانویه گذشته نیز مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک هسته ای دانشگاه تهران نیز در اثر انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در مقابل منزل خود در قیطریه کشته شد.

چلسه شورای تامین استان تهران برای پیگیری حادثه ترور

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تهران از تشکیل جلسه شورای تامین در استان تهران و شهرستان شمیرانات در پی وقوع دو حادثه تروریستی صبح امروز در پایتخت خبر داد.

صفرعلی براتلو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پس از وقوع ترورهای صبح امروز به سرعت شورای تامین استان تهران تشکیل جلسه داد و وظیفه هر دستگاه مشخص و حادثه در حال پیگیری است.

وی افزود: همچنین شورای تامین شهرستان شمیرانات نیز تشکیل جلسه داده و حادثه در این شهرستان نیز حال پیگیری است.

معاون استاندار تهران در مورد انفجار سوم در تهران اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: هنوز خبری در این مورد مخابره نشده است.

پلیس پایتخت انفجار سوم در شهرک شهید محلاتی را تائید نکرد

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی پلیس پایتخت در پی اعلام خبر وقوع انفجار در شهرک شهید محلاتی اعلام کرد: هنوز گزارشی در این مورد به نیروی انتظامی نرسیده است.

سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز ٱمریکا و اسرائیل را به انجام این اقدام تروریستی متهم کرد و گفت: پاسخ دانشمندان ما در مقابل اقدامات تروریستی، جهش‌های بزرگی علمی است، عاملان این اقدام تروریستی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بدانند که کار آنها بی‌پاسخ نیست.

محمدرضا نقدی ادامه داد: دشمنان می‌خواهند تجربه شکست را برای خود تکرار کنند و ما برای غربی‌ها متاسفیم که عقل حسابگر خود را هم از دست داده‌اند. آنها می‌دانند شهادت عزم این ملت را جزم‌تر می‌کند و ملت در مسیر خود جدی‌تر حرکت می‌کنند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز ساعاتی پس از این حادثه، در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار پیگیری عوامل این حادثه شد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا