سرهنگ ذاكري معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يزد:
برخورد با مجرمان محور فعاليتهاي پليس يزد است

یزدفردا "سرویس خبر :پلیس:معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يزد اعلام كرد: برخورد با مجرمان و ايجاد امنيت محور فعاليتهاي پليس يزد است.


 سرهنگ ذاكري معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان يزد اعلام كرد: ورود بي رويه كالاي قاچاق بخصوص كالاهاي ممنوعه به كشور در چند سال اخير حاكي از برنامه ريزي حساب شده و سازماندهي گسترده دشمنان انقلاب و حمايت آنان از عوامل باندهاي قاچاق جهت به ابتذال كشيدن جامعه اسلامي و نسل جوان كشور مي باشد.


وي گفت: در اين راستا نيروي انتظامي با درك صحيح واقعيت ، مبارزه با قاچاق انواع كالاها را جزء اولويتهاي كاري قرار داده و قصد دارد با استفاده از كليه ظرفيتهاي موجود از جمله نيروي زبده و آموزش ديده و امكانات خودرويي با اين شبيخون فرهنگي مقابله و تا حذف كامل آن اقدام كند.


سرهنگ ذاكري افزود: در خصوص راههاي جلوگيري از مواد مخدر تحقيقات نشان مي دهد كه اهميت نقش والدين در پيشگيري از مواد مخدر و اعتياد نقش بسزايي دارد.


عوامل آسيب رسان محيط اجتماعي هميشه نوجوانان و جوانان را تهديد مي كند و آنها را به سوي مواد مخدر سوق مي دهد كه در اين خصوص رتباط نزديك و صميمي والدين با فرزندان و آشنايي دقيق با روحيات و خواسته هاي آنان ، به فرزندان اين فرصت را مي دهد تا در صورت ايجاد تغيير در رفتار و روحيات فرزندان به آنها پي ببريد و به آنها جهت دور شدن از اعتياد كمك كنيد .


وي ادامه داد: با توجه به حساسيت هاي شاخص سن نوجواني، عدم توجه از جانب نهادهاي مختلف اجتماعي از قبيل خانواده، مدرسه و غيره سبب مي شود که مشکلاتي براي اين قشر از جامعه ايجاد که در مواردي منجر به گرايش به مواد مخدر آنها مي شود.


نوجوان با مشکلات متعدد نظير بحران هاي هويتي، بيداري غرايزي جنسي، تعيين تصوري از خويشتن، ملحق شدن به گروه همسالان و جست و جو براي ايفاي نقش رضايت بخش در جامعه روبروست.


عدم آگاهي والدين نسبت به نقش و وظايف خود، روانشناسي نوجواني تکرار کورکورانه روشهاي تربيتي نادرست، عدم توانايي در برقراري رابطه با نوجوان سبب شده که آنان به مواد مخدر روي آورند .


ولي آنچه حائز اهميت است توجه کانون خانواده و بويژه نقش پدر و مادر در تربيت و کنترل فرزندان خود در سنين نوجواني است که در صورت توجه آنها به اين امر مهم مي توان شاهد پيشگيري از گرايش به مواد مخدر نوجوانان باشيم.


يکي از راههاي پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر و جلوگيري از اعتياد ، آگاه شدن اقشار جامعه و خانواده ها از خود مواد، مضرات آنها، زمينه هاي اعتياد و نقش هر يک از آنها در جلوگيري از اعتياد فرزندان و اطرافيانشان است چرا كه پيشگيري از اعتياد به مراتب آسان تر و مفيدتر از درمان شخصي معتاد است.


در اين راه و براي جلوگيري از توزيع مواد مخدر مأموران نيروي انتظامي استان يزد با تلاش پيگير و مستمرخود درطول شبانه روز با اقدامات اطلاعاتي و عملياتي و با استفاده از تجهيزات كامل خودرويي و در مواقع نياز استفاده از بالگرد جهت تعقيب، سگهاي مواد ياب ، دوربين ديد در شب ، نيروي زبده و آموزش ديده ، دستبند و غيره به تعقيب مجرمان و قاچاقچيان مواد مخدر مي پردازند .

وی افزود:جامعه اي امن و عاري از ناپاكي را به ارمغان بياورند چرا كه براي پيشرفت ، توسعه و تكامل يك جامعه و همچنين شكوفايي استعدادها مهمتر از عنصر امنيت و تأمين آرامش در جامعه نبوده و توسعه اجتماعي ، خلاقيت و فعاليت ارزشمند بدون امنيت امكان پذير نخواهد بود

سرهنگ ذاکری در پایان افزود:مسئولين انتظامي نيز تماش تلاش خود را بكار مي گيرند تا با برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر و مجرمان ، ايجاد امنيت و آسايش عمومي را محور فعاليتهاي خود قرار دهند كه در اين راستا همكاري و همراهي آحاد جامعه نيز خالي از لطف نيست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا