در رسانه ها:دزد مسلح، طلافروش و مشتری‌ها را گروگان گرفت
روزنامه جام‌جم نوشت: مرد مسلحی که به انگیزه سرقت وارد یک طلافروشی در محله چهاردانگه در جاده ساوه شده و با گروگان گرفتن 2 مرد مشتری، صاحب مغازه را نیز زخمی کرده بود، هنگام فرار از سوی ماموران انتظامی اسلامشهر به همراه همدستش دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان تهران و البرز گفت: پیش از ظهر دیروز مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اسلامشهر تماس گرفت و از سرقت مسلحانه مغازه طلافروشی همسایه‌اش خبر داد.
دقایقی بعد ماموران با حضور در محل حادثه ـ منطقه چهاردانگه ـ و تحقیق متوجه شدند، مرد مسلحی وارد مغازه طلافروشی شده و صاحب مغازه و 2 مرد مشتری را به گروگان گرفته است. با جمع‌بندی اطلاعات اولیه، ماموران محل را محاصره کردند و با اخطار به مرد گروگان‌گیر خواستند تا با رها کردن گروگان‌ها، تسلیم شود.
تهدیدهای مرگبار دزد مسلح
سردار اکبرشاهی افزود: در همین موقع مرد مسلح که خود را در محاصره پلیس می‌دید، با تهدید به مرگ گروگان‌ها از ماموران می‌خواست از محل دور شوند. عملیات روانکاوانه پلیس همچنان ادامه داشت تا این‌که صدای شلیک گلوله از درون مغازه طلافروشی همه را وحشت‌زده کرد.
در پی این تیراندازی ماموران دوباره از دزد مسلح خواستند بی‌آن‌که به گروگان‌ها آسیبی برساند، تسلیم شود، اما گروگانگیر بی‌آن‌که به اخطارهای پلیسی توجهی کند، اقدام به شلیک چند گلوله دیگر کرد.
دستگیری متهم پیش از فرار
به این ترتیب، ماموران پس از محاصره محل به در ورودی طلافروشی نزدیک شدند و هنگامی که گروگانگیر با بالا بردن کرکره مغازه قصد فرار داشت، در حلقه محاصره پلیس گرفتار و پس از خلع سلاح شدن دستگیر شد.
ماموران با حضور در مغازه طلافروشی متوجه شدند، مرد طلافروش هدف شلیک گلوله دزد مسلح قرار گرفته و از ناحیه پا زخمی شده است. به این ترتیب مرد زخمی به بیمارستان منتقل و متهم و 2 مرد مشتری مغازه ـ گروگان‌ها ـ به پلیس آگاهی اسلامشهر منتقل شدند.
گروگان‌ها از حادثه گفتند
فرمانده انتظامی استان تهران و البرز تصریح کرد:‌ در تحقیق از گروگان‌های نجات‌یافته معلوم شد آنها برای خرید طلا وارد مغازه طلافروشی شده‌اند که دقایقی بعد مردی ناگهان وارد مغازه شده و کرکره‌های مغازه را پایین آورده است. در همین موقع مرد طلافروش با اعتراض به وی علت حضورش را سوال کرده که مرد غریبه سلاحی را به سمت آنها نشانه رفته است.
در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد، مرد مسلح با تهدید به مشتریان به قتل از مرد طلافروش ‌خواسته تا طلاهای موجود درون مغازه را روی پیشخوان قرار دهد که صاحب مغازه از این کار خودداری کرده و قصد به صدا درآوردن زنگ خطر را داشته است که مرد مسلح متوجه شده و او را با شلیک گلوله زخمی کرده است.اکبرشاهی خاطرنشان کرد: با تحقیق مقدماتی از متهم، دقایقی بعد دیگر همدست او نیز که با محاصره محل در بیرون طلا فروشی حضور داشت دستگیر شد
اکبرشاهی اعلام کرد: در بررسی و تحقیق مشخص شد مرد مسلح 8 فقره سابقه کیفری دارد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا