دررسانه ها:آینده :

استقبال سفارت انگلیس از سخنان احمدی‌نژاد

یزدفردا "دررسانه ها:آینده نوشت:سفارت انگلیس در تهران اظهارات رئیس‌جمهور ایران را «فتح بابی» برای بحث درباره حقوق بشر خواند...

پس از انتقاد محمود احمدی‌نژاد از نحوه برخورد پلیس بریتانیا با ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف این کشور، سفارت انگلیس در تهران اظهارات رئیس‌جمهور ایران را «فتح بابی» برای بحث درباره حقوق بشر خواند و خواستار صدور اجازه ورود نماینده حقوق بشر سازمان ملل به ایران شد.

جین ماریوت، کاردار سفارت بریتانیا در تهران در نامه‌ای به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفته که امیدوار است این «فتح باب» موجب شود که تهران به نماینده ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر اجازه دهد تا با سفر به ایران موضوع نقض حقوق بشر در این کشور را بررسی کند.

وی در نامه خود با اشاره به درخواست آقای احمدی نژاد برای محکومیت بریتانیا در سازمان ملل گفته است: «مایلم یادآوری کنم که بریتانیا میزبان گزارشگران ویژه سازمان ملل بوده است و آنها طی سال‌های اخیر بارها از این کشور دیدار کرده‌اند. من از مقام‌های حکومت ایران می‌خواهم تا چنین تمهیداتی را برای احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل، فراهم کنند تا وی بتواند درباره وضعیت فعلی نقض حقوق بشر در ایران که موجب نگرانی جدی جامعه جهانی است گزارش دهد.»

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا