دادستان تهران:آزادی ملک زاده و اقرار 2 عضو جریان خاص به سوء استفاده های مالی-هنوز قالیباف در جلسه دوم بازپرسی حاضر نشده است


دادستان عمومی و انقلاب شهر تهران همچنین به محاکمه 2 نفر از متهمان جریان خاص در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این افراد در جلسه محاکمه به اتهام خود اقرار کردند، اما ادامه جلسه محاکمه به آینده موکول شد. این افراد پذیرفتند در حوزه مسائل مالی کارهای زیادی انجام داده‌اند.

دادستان تهران درباره آزادی ملک زاده، ساخت و ساز‌های جدید در لواسانات، ممنوع بودن تبلیغات ماهواره‌ای و مفتوح بودن پرونده مداحان توضیحاتی ارائه کرد.
عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی استان تهران، عصر امروز در جمع خبرنگاران افزود: دو جاسوس رژیم صهیونیستی در روز شنبه 19 شهریور امسال در دادگاه انقلاب محاکمه شدند، این افراد که از سال 88 دستگیر شده بودند.
وی ادامه داد: پیش از این، این افراد به اتهام محاربه محکوم شده بودند اما بر اساس نقصی که دیوان عالی کشور از این پرونده گرفت مجدداً پرونده در دادگاه انقلاب رسیدگی شد که مقرر شده در مدت قانونی حکم برای این افراد صادر شود.

وی افزود: این افراد به نفع رژیم غاصب اسرائیل جاسوسی کرده بودند و از مناطق ممنوع و حساس نظامی فیلم و عکس تهیه کرده بودند.

* محاکمه 2 نفر از جریان خاص

 

دادستان عمومی و انقلاب شهر تهران همچنین به محاکمه 2 نفر از متهمان جریان خاص در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این افراد در جلسه محاکمه به اتهام خود اقرار کردند اما ادامه جلسه محاکمه به آینده موکول شد.این افراد پذیرفتند در حوزه مسائل مالی کارهای زیادی انجام داده‌اند.
جعفری دولت آبادی همچنین به موضوع پرونده فساد مالی در بخش ارز اشاره کرد و گفت: پرونده فردی به نام حسن. م . ک در دست بررسی است که البته این فرد با قرار وثیقه آزاد شده است اما پرونده رسیدگی به جرایم وی در دادسرای جرایم رایانه‌ای مفتوح است.
وی درباره احضار مجدد شهردار تهران به دادگاه برای برگزاری جلسه دوم بازپرسی از وی گفت: هنوز قالیباف در جلسه دوم بازپرسی حاضر نشده است اما تحقیقات مقدماتی از سوی بازپرس پرونده انجام شده است.
جعفری دولت‌آبادی در مورد پرونده شکایت از مداحان تهرانی گفت: این پرونده کماکان مفتوح است و شکایات دیگری درباره این افراد که مربوط به اظهارات آنها در ماه مبارک رمضان است به دادستانی رسیده است اما رسیدگی به این پرونده‌ها در نوبت رسیدگی قرار گرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین دو موضوع آزادی محمدشریف ملک زاده اشاره کرد و گفت: ملک زاده هفته گذشته با قرار وثیقه آزاد شده است اما رسیدگی به پرونده وی همچنان ادامه دارد.
دادستان شهر تهران درباره تخلفات مجله شهروند امروز و روزنامه روزگار نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: مجله شهروند امروز توسط هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شد اما پیش از دادستانی درباره جرایم این مجله اعلام جرم کرده بود.

وی افزود: مجله شهروند امروز اقدام به انتشار مجله خود و پخش آن در کیوسک‌های سطح شهر کرده بود که سرانجام شب گذشته با دستور دادستانی تمام نسخ این مجله از سطح شهر جمع‌آوری شد.

وی به موضوع روزنامه روزگار نیز اشاره کرد و گفت: این روزنامه در برخی صفحات خود مطالبی را منتشر کرده بود که خلاف واقع و بر ضد امنیت کشور بود که دستور توقیف آن را صادر کردیم.

*بازداشت ضاربان طلبه ناهی از منکر

عباس جعفری دولت‌آبادی درباره دستگیری متهمان پرونده مضروب شدن دو طلبه یعنی خلیلی و فروزش نیز گفت: درباره خلیلی هر 5 متهم پرونده در بازداشت به سر می‌برند اما تحقیقات در مورد پرونده همچنان ادامه دارد اما در مورد فروزش پرونده به دادگاه رفته و مورد رسیدگی قرار گرفته است.
وی در بحث مبارزه با زمین خواری نیز گفت: گزارش‌هایی در بحث ساخت و سازهای جدید در لواسان به دادستانی رسیده بود که این گزارش‌ها را به شورای حفاظت بیت‌المال ارائه کردیم البته ستاد جرایم خاص برای مقابله با زمین‌خواری نیز تشکیل شده است.
جعفری دولت آبادی همچنین به موضوع ممنوع بودن انتشار تبلیغات کالاهای ایرانی و خارجی توسط شرکت‌های داخلی در شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: در صورتی که کالای ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و غیرمجاز تبلیغ شود این افراد از سوی پلیس تحت پیگرد قرار می‌گیرند و پلیس بازرسی‌های ویژه‌ای در این باره انجام می‌دهد.

وی از شهروندان و صاحبان کالاها خواست تا خود را گرفتار چنین تبلیغاتی نکنند و برای خودشان مشکلات بعدی را همراه نسازند.

حبس و جزای نقدی برای 10 متهم پرونده رهاسازی بیماران

دادستان تهران همچنین اعلام کرد: برای 10 نفر از متهمان پرونده رهاسازی بیماران از بیمارستان امام تهران در بیابان های جنوب تهران حکم حبس و جزای نقدی صادر شده و پرونده متهم یازدهم هنوز به دادگاه نرفته است.

عباس جعفری دولت آبادی افزود: بر اساس حکم قاضی پرونده رهاسازی بیماران از بیمارستان امام به بیابانهای جنوب تهران 10 نفر از متهمان این پرونده به حبس و جزای نقدی و نیز از انفصال از خدمات دولتی در شهر تهران محکوم شدند.

وی افزود: هنوز این حکم قطعی نیست و امکان اعتراض به این حکم وجود دارد، پرونده متهم یازدهم رهاسازی بیماران نیز هنوز به دادگاه نرفته است و به زودی در دادگاه به این پرونده نیز رسیدگی می‌شود.

اوایل امسال خبر رهاسازی دو بیمار از بیمارستان امام در بیابان های جنوب تهران منتشر شد که بعد از اعلام آن در رسانه‌ها دادستانی تهران نیز موضوع را پیگیری کرد.متهمان این پرونده شناسایی شدند و تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند که اکنون حکم 10 نفز از متهمان این پرونده صادر شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا