سه ایرانی دیگر در لیست اعدام مالزی

رئیس پلیس کوالالامپور از دستگیری ۳ ایرانی به همراه ۳ کیلوگرم ماده متامفتامین به ارزش ۵۰۰ هزار رینگیت مالزی خبر داد

به گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، "محمد صالح" با اعلام اینکه به احتمال زیاد پلیس با دستگیری این ۳ نفر یک سندیکای بین‌المللی مواد مخدر را که ماه‌ها در پایتخت و اطراف آن فعالیت داشته متلاشی کرده است گفت: این ۳ کیلو ماده متامفتامین طی دو عملیات جداگانه در دو محل مختلف توسط پلیس کشف شده است.

صالح ادامه داد که ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر صبح روز ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) یک مرد ۲۹ ساله ایرانی را در حالی که سه کیلو ماده متامفتامین در سه بسته پلاستیک به همراه داشت در یک هتل دستگیر کردند و در عملیات بعدی که یکروز پس از آن انجام شد یک زوج ۲۴ و ۴۷ ساله نیز در آپارتمانی مسکونی در کوالالامپور دستگیر شدند.


صالح افزود: علاوه بر مواد مخدر ۱۶هزار رینگیت پول نقد به همراه یک گوشی همراه و یک لپ تاپ نیز طی این عملیات توسط پلیس ضبط شده است.


این دست کشفیات که در بسیاری از موارد از ایرانیان بوده، باعث شده در مرز بیشترین سوءذن و گشتن اموال، شامل حال دارندگان پاسپورت ایرانی شود.


مجازات موادمخدر در مالزی اعدام است و طبیعتاً این سه ایرانی نیز همچون ایرانیان قاچاقچی پیشین، اعدام خواهند شد.

 

9 ایرانی دیگر در معرض اعدام در مالزی

پلیس مالزی با متلاشی کردن یک باند قاچاق مواد مخدر، 9 ایرانی را طی روز گذشته دستگیر کرده که از افراد دستگیر شده مقادیری مواد مخدر به ارزش 17 میلیون و 900 هزار رینگیت معادل 5 میلیون و 900 هزار دلار بدست آمده است

طی سال‌های اخیر روند دستگیری ایرانیان متهم به قاچاق مواد مخدر در مالزی به شدت افزایش داشته است.

پلیس مالزی با متلاشی کردن یک باند قاچاق مواد مخدر، 9 ایرانی را طی روز گذشته دستگیر کرده که از افراد دستگیر شده مقادیری مواد مخدر به ارزش 17 میلیون و 900 هزار رینگیت معادل 5 میلیون و 900 هزار دلار بدست آمده است.


بر اساس اظهارات نور رشید ابراهیم رئیس بخش بررسی جنایی مواد مخدر مالزی این باند به غیر از عرضه مواد مخدر به بازارهای مالزی، این مواد را به اندونزی، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند نیز قاچاق می‌کرده است.


پلیس در این عملیات که روز سه شنبه اجرا شد 71 کیلو و 400 گرم شیشه، وسایل مورد نیاز برای تولید مواد مخدر و بیش از دو میلیون و 350 هزار دلار پول را توقیف کرد.


پلیس همچنین 5 مرد و 4 زن ایرانی را در مکان‌های مختلف دستگیر کرده است که سن افراد دستگیر شده بین 25 تا 38 سال است. گفته می‌شود این ایرانی‌ها در املاک بزرگ که به شدت از آنها محافظت می‌شده زندگی می‌کردند. 


بر اساس قوانین مالزی اعضای باندهای مواد مخدر زمانی که محکوم شوند، اعدام خواهند شد. طی سال‌های اخیر روند دستگیری ایرانیان متهم به قاچاق مواد مخدر در مالزی به شدت افزایش داشته است.

منبع:  آتی نیوز

منبع:  مهر

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا