به آنچه میبالیم...

به بهانه سالگشت تاسیس گروه پیشگامان

سید امیر حسین حاتمی نسب؛ مدیر روابط عمومی گروه پیشگامان

مهرماه و آغاز پاییز برای همگان پیام آور مهربانی و مهر است و برای گروه پیشگامان یادآور یک روز زیبا. نوزدهم مهرماه در سال 75 بود که گروه پیشگامان فعالیت خود را آغاز کرد . در این مدت گروه با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده و در آنچه امروز بر همگان عیان شده رشد گروه در همه عرصههاست و اینک مفتخریم که گروه تعاونی پیشگامان با توکل به خدای باریتعالی، حمایت و دعای خیر سهامداران و پرسنل خود جزو بهترینها در کشور است. اما در این مدت عموم مردم که اندک آشنایی با گروه و نحوه فعالیت آن دارند به دانستن رمز و راز موفقیت آن علاقه مندند. در پاسخ این افراد باید گفت هرچند در دنیای صفر و یکی هستیم که دست توانایی خداوند متعال در امور توسط آدمیکمتر دیده میشود اما ایده پردازان این گروه و همراهان سهامدارش که بنای تاسیس شرکتی به این نام را داشته اند با توکل به قدرت لایزال الهی آستین همت بالا زده اند . اکنون نیز چه برای آغاز یک پروژه یا یک مرحله از فعالیت یکی از شرکتهای چندگانه برنامه ای باشد نخست توکل به حضرت دوست را در سرلوحه کار دارد و چنین است که اصطلاح توکل یکی از چهار واژه اصلی و شعار مهم گروه قرار گرفته است.

نگاهمان به صنعت فناوری اطلاعات صرفا بر مبنای محاسبات مادی نیست. تمام اجر گروه وقتی به ثمر مینشیند که با خبر میشویم به پشتوانه سرمایه گذاری در گروه، جوانانی به خانه بخت رفته اند. آسایش خاطری به خانواده ای رسیده است، مشکل مالی شهروندی مرتفع شده است، سقفی بر سر خانواده ای گسترانیده شده است. خیّر محترمیسهام شرکت را به نام خانواده نیازمندی کرده است و دهها عنوان عمل خیری که صرفا گروه پیشگامان بهانه ای برای این اعمال خدا پسندانه بوده است.

موفقیت در فعالیتهایمان با توکل به خدا و دعای خیر سهامداران بوده است، فکر و منش کاریمان را در راستای توسعه علمیو عملی شرکت قرار دادیم و منفعت خودمان را در منفعت جمعی دیدیم اصلاً به همین دلیل از ابتدای سنگ بنای شرکت به سراغ تعاونی رفتیم. میخواستیم نشان دهیم ما در آنچه به دست میآوریم سهم حداکثری نداریم قرار نیست شق القمر کنیم اما قرار است زیربنایی برای شق القمرهای زیادی باشیم.

هر چند در رقابت اقتصادی نقطه شروع و پایان برای همه یکی نیست ولی امیدواریم قوانین مسابقه یکسان باشد. به لطف داشتههای ارزشمند و گرانبهای علمیخود را کاندید حضور در رقابتهای بزرگ کرده ایم . امروز در سالگشت تاسیس این گروه به اعتبار ، نام و جایگاهمان در عرصه داخلی و بین المللی میبالیم چرا که دیدگان نگران و کم سوی برخی شاهد برق چشمان کسانی است که سهامدارمان شدند و ما را وام دار خویش ساختند.

در مسیر سخت و دشوارمان ناملایمات زیادی دیدیم و شنیدیم اما با آن همه اعتبار که قرار نیست کنار برویم. قرار است کار کنیم تا پیشرفت کنیم. امروز گروهی هستیم که به پشتوانه 26 بازوی توانمند خود، توانسته در شریانهای حیاتی کشور حضور داشته باشد و به خواست خدا قرار است روند توسعه و پیشرفت را با سرعت دو چندان ادامه دهیم.

در این مسیر سختیهای زیادی است اما همیشه میدانیم که یدا... فوق ایدیهم.

مجال برای درد دل و گلایه نیست بهانه ای است تا با استشمام بوی ماه مهر، یاد مهربانی همراهانمان کنیم و از همراهی شان قدردانی، دعا کنیم به یاری او که مهربان ترین مهربانان است و عطوفت مان شامل حال هم دیگر شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا