طی شکایت یکی از شهروندان محترم ساکن اراک به این پلیس مبنی بر انتشار شماره خط تلفن ثابت منزلش در فضای مجازیو ایجاد مزاحمت های تلفنی و همچنینتماس های بیشماری در جهت رابطه نامشروع با دخترش درخواست رسیدگی نمود که در دستور کارآگاهان قرار گرفت.

یزدفردا :سرگرد مهندس نوروزی رئیس پلیس فتا استان مرکزی اعلام نمود: طی شکایت یکی از شهروندان محترم ساکن اراک به این پلیس مبنی بر انتشار شماره خط تلفن ثابت منزلش در فضای مجازیو ایجاد مزاحمت های تلفنی و همچنینتماس های بیشماری در جهت رابطه نامشروع با دخترش درخواست رسیدگی نمود که در دستور کارآگاهان قرار گرفت.
در بررسی های بعمل آمده مشخص گردید بیش از هزار تماس با شماره مورد نظر ثبت گردیده است ، در جریان این بررسی ها مشخص شد فردی با Id نامشخص در تالارهای گفتگو با قراردادن شماره تماس ثابت سببب چنین اتفاقاتی شده است. در جریان تحقیقات فردی دیگر نیز به پلیس فتا اعلام داشت که شماره تماس ثابت وی نیز در فضای مجازی قرار گرفته و سبب شده بیش از صدها نفر با وی در ارتباط با رابطه نامشروع تماس بگیرند.
تیم تحقیقات با بررسی فنی و کار شبانه روزی مشخص کرد که هر دو مورد از یک Id می باشد که در تالار گفتگو در زمانی که شخص آنلاین می باشد فعال می شود ، در طی کارهای فنی و تخصصی مشخص شد فرد متهم دسترسی کامل به اطلاعات دو نفر داشته است که طی شناسایی فنی شخص مشخص گردید متهم که یک خانم می باشد با هر دوی آنها آشنایی داشته و بدلیل انتقام گرفتن از هر دوی آنها بوده با توجه به اینکه شخص متهم دارای تحصیلات عالیه در رشته حقوق می باشد اقدام به هتک حیثیت این دو نفر نموده است.
در این راستا معاونت اجتماعی پلیس فتا اعلام نمود: متاسفانه پلیس از قشر تحصیل کرده جامعه توقع بیشتری را در زمینه حفظ و ارزش گذاری به حقوق شهروندان بخصوص جامعه مجازی را دارد. پلیس فتا همیشه اعلام داشته است که این خود جرم نیست که مهم می باشد بلکه افراد و عوامل بوجود آورنده آن بسیار مهم و خطرناک می باشند  از این رو همانطور که بارها بیان شده پلیس فتا با افرادی که نظم این محیط مجازی را با ایجاد آسیب های اجتماعی و هتک حیثیت شهروندان بهم بزنند به شدت برخورد قانونی و قاطعی خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا