سرهنگ عرفانی رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی بیان داشت: پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب وی ﻤﺄمورین تحقیقات خود را آغاز نمودند.

در بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مشخص گردید که فردی مبلغ حدود یک میلیون و ششصد هزار ریال را مستقیماً از حساب شاکی به حساب یک شرکت فروش قطعات کامپیوتری واریز نموده و اقدام به خرید اینترنتی کرده است و با دریافت قطعات از طریق پست در مکانی نامشخص امکان ردیابی را فراهم نموده.

متهم در دومین اقدام مجرمانه خود که مبلغ 30 میلیون ریال را جابجا نموده بود از یک شرکتی دیگر محموله کامپیوتری خریداری می‌کند که با اقدامات فنی و اطلاعاتی کارآگاهان پلیس فتا  در زمان تحویل شناسایی و دستگیر می‌شود.
سرهنگ عرفانی در ادامه افزود: در حفظ و نگهداری رمز اینترنتی و شماره کارت عابر بانک خود کاملاً دقت نمایید و هیچگاه رمز خود را در اختیار دیگران قرار نداده و نیز آن را جایی یادداشت ننمایید و به طور متوالی رمز عبور خود را تغییر داده و کلمات پیش گزیده و تکراری مانند سال تولد، شماره شناسنامه و .... استفاده ننمایید و در صورت مشاهده و هرگونه تغییر و احتمال برداشت از حسابهای خود مراتب را با پلیس فتا و بانک مربوطه در میان گذارید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا