ستوانیکم حاجیلو جانشین رئیس پلیس فتا استان قزوین بیان داشت : پیرو شکایت  فردی مبنی بر برداشت 180/000/000 ریال بصورت اینترنتی از حساب وی،  ﻤﺄمورین اقدامات خود را آغاز نمودند.

طی بررسی‌های مقدماتی توسط کارشناسان مشخص گردید مبلغ برداشت شده طی چندین مرحله به صورت خرید اینترنتی کارت شارژ از حساب شاکی برداشت شده است . در تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته مشخص گردید که سارق به صورت حرفه‌ای نسبت به هک نمودن اطلاعات بانکی مالباخته اقدام و پس از بدست آوردن اطلاعات بانکی حساب وی بویژه رمز دوم اینترنتی کارت عابر بانک ،اقدام به سرقت نموده است. در نهایت متهم شناسایی و به دلیل متواری شدن به کشور ترکیه مراتب از طریق پلیس اینترپل در دست پیگیری می‌باشد. ضمناً مبلغ 170 میلیون ریال برداشت شده توقیف و به حساب مالباخته مسترد گردید.
در ادامه جانشین رئیس فتا استان قزوین به هموطنان توصیه نمودند: هکرها نمی‌توانند به راحتی به رایانه شخصی نفوذ ودست به کلاهبرداری بزنند. لذا تا جایی که امکان دارد در مراکز عمومی نظیر کافی نت ها یا مکان هایی که اینترنت رایگان در اختیار شما می‌گذارند و از امنیت آن اطمینان کافی ندارید، وارد اینترنت بانک نشوید و نیز تا زمانیکه از ارسال ایمیل توسط بانک خودتان اطمینان حاصل نکرده‌اید، اطلاعات شخصی خود را برای آنان ایمیل ننمایید.
وی در پایان افزود: تصور نکنید چون مبلغ قابل توجهی وجه در حساب بانکی‌تان ندارید هدف مناسبی برای سارقان اینترنتی نیستند. چرا که تمام کاربران اینترنت به یک میزان در معرض خطر تهاجم هکرها هستند. پس در هر شرایطی امنیت را جدی بگیرید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا